Voor de Techneuten:Wat kan er zoal getuned worden T-jet 120
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Voor de Techneuten:Wat kan er zoal getuned worden T-jet 120
GP vrienden..ik wil zodra mijn T-jet geleverd is en goed is ingereden de auto laten chippen (door een gerenommeerd bedrijf) echter wat kan er motorisch nog getuned worden mbt , evt andere turbo (veranderen turbodruk??) intercooler,nokken as....whatever..
en wat is ong het maximaal haalbare pk's wat je kunt winnen..
mischien kan bartike wat vertellen..??
bvd
SR
en wat is ong het maximaal haalbare pk's wat je kunt winnen..
mischien kan bartike wat vertellen..??
bvd
SR
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
-
- Junior Stato
- Berichten: 362
- Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Met chippen zou ik de eerste tijd nog oppassen totdat er wat testkonijnen zijn geweest. Bij de JTD's ging er in het begin nogal wat mis met computers die naar de hemel gingen.
Basis is een open sportluchtfilter en andere uitlaat. Grotere winsten moet je inderdaad zoeken in het verhogen van de turbo- en benzinedruk.
Nadeel is dat waarschijnlijk het meeste wel electronisch geregeld is ondertussen, het is geen Uno Turbo meer. Er zal ongetwijfeld ruimte zijn in de drukinstellingen, maar je zult een wijziging vooral merken in het benzineverbruik ipv in het veel sneller rijden in het huidige verkeer.
MCC Sport in Veghel verdiept zich altijd goed in de tuningsmogelijkheden, wellicht kun je hen eens contacten.
Groeten,
Jelte
Basis is een open sportluchtfilter en andere uitlaat. Grotere winsten moet je inderdaad zoeken in het verhogen van de turbo- en benzinedruk.
Nadeel is dat waarschijnlijk het meeste wel electronisch geregeld is ondertussen, het is geen Uno Turbo meer. Er zal ongetwijfeld ruimte zijn in de drukinstellingen, maar je zult een wijziging vooral merken in het benzineverbruik ipv in het veel sneller rijden in het huidige verkeer.
MCC Sport in Veghel verdiept zich altijd goed in de tuningsmogelijkheden, wellicht kun je hen eens contacten.
Groeten,
Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
- Locatie: Kapellen ->Belgium
idd, beetje met uitkijken in't begin
er zal wel wat voor op de markt komen. maar zou niet het eerste het beste nemen. ff wachten tot er andere zotten je voor zijn geweest en die dingen hebben getest ofzo.
tegenwoordig kun je nog maar heel weinig zelf doen. enkel andere luchtfilter steken en andere uitlaat zoals Jelte zegt.
de rest is allemaal elektronisch gestuurd .
er zal wel wat voor op de markt komen. maar zou niet het eerste het beste nemen. ff wachten tot er andere zotten je voor zijn geweest en die dingen hebben getest ofzo.
tegenwoordig kun je nog maar heel weinig zelf doen. enkel andere luchtfilter steken en andere uitlaat zoals Jelte zegt.
de rest is allemaal elektronisch gestuurd .
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do aug 23, 2007 9:12
- Locatie: overijssel
- Contacteer:
De vraag is of de 120 pk versie hetzelfde is als de 150 pk versie , op de software na dan. Ik denk het wel , kosten technisch wel zo aannemelijk .
Ook omdat de Abarth SS middels een andere, grotere , Turbo aan de 180 pk moet komen.
De tijd zal het leren , de software voor de T-jet komt dan vanzelf . Of deze dan ook van Fiat komt betwijfel ik , marketing zal hier veel te zeggen hebben. Maar goed, anderen kunnen het ook
Ook omdat de Abarth SS middels een andere, grotere , Turbo aan de 180 pk moet komen.
De tijd zal het leren , de software voor de T-jet komt dan vanzelf . Of deze dan ook van Fiat komt betwijfel ik , marketing zal hier veel te zeggen hebben. Maar goed, anderen kunnen het ook
voorheen johnny jtd !
-
- Junior Stato
- Berichten: 362
- Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
De basis zal hetzelfde zijn, maar de verschillen kunnen minimaal maar cruciaal zijn. Bijvoorbeeld een andere kop of andere koppakking. Daarnaast wil Fiat wel eens verschillen met luchtmassameters. Hier ligt wel een stukje ruimte voor tuning mits je er juist mee omgaat.
Zoals Bart al zei, wat op andere zotten die eea gaan uittesten.
Groeten,
Jelte
Zoals Bart al zei, wat op andere zotten die eea gaan uittesten.
Groeten,
Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
kommentaar
Ik ben het helemaal eens met Bartike en Jelte.
In een eerdere topic gaf ik al aan,ff te wachten met eea,ook de
einddemper ff nog niet vervangen,kreeg deze week van
Fiat Welt de een soort gelijke mail.
Zij adviseerden om geduld te hebben met zg:chippen.
Ook gaven zij aan dat alleen Regazzon momenteel een einddemper
voor de T-Jet aan het maken is.
Misschien een hint om daarop ff te wachten,daarbij dan nog een
inleg luchtfilter(uitwasbaar)en je bent dan deels verzekerd van een
optische achterzijde,en wat meer geluid,maar verwacht er verders
niet teveel van.
Chippen: ff wachten is het beste.
Voorlopig heeft de T-Jet 120 toch genoeg power voor in NL een
bekeuring op te lopen.
Tot zover mijn idee.
:der alte: uit Grevenbicht.
In een eerdere topic gaf ik al aan,ff te wachten met eea,ook de
einddemper ff nog niet vervangen,kreeg deze week van
Fiat Welt de een soort gelijke mail.
Zij adviseerden om geduld te hebben met zg:chippen.
Ook gaven zij aan dat alleen Regazzon momenteel een einddemper
voor de T-Jet aan het maken is.
Misschien een hint om daarop ff te wachten,daarbij dan nog een
inleg luchtfilter(uitwasbaar)en je bent dan deels verzekerd van een
optische achterzijde,en wat meer geluid,maar verwacht er verders
niet teveel van.
Chippen: ff wachten is het beste.
Voorlopig heeft de T-Jet 120 toch genoeg power voor in NL een
bekeuring op te lopen.
Tot zover mijn idee.
:der alte: uit Grevenbicht.
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: kommentaar
Raggazon is een gerenommeerd itraliaans merk ..was al van plan deze onder de t-jet aan te schaffen .. wel de dual performanceed.de.vries schreef: Ik ben het helemaal eens met Bartike en Jelte.
In een eerdere topic gaf ik al aan,ff te wachten met eea,ook de
einddemper ff nog niet vervangen,kreeg deze week van
Fiat Welt de een soort gelijke mail.
Zij adviseerden om geduld te hebben met zg:chippen.
Ook gaven zij aan dat alleen Ragazzon momenteel een einddemper
voor de T-Jet aan het maken is.
Misschien een hint om daarop ff te wachten,daarbij dan nog een
inleg luchtfilter(uitwasbaar)en je bent dan deels verzekerd van een
optische achterzijde,en wat meer geluid,maar verwacht er verders
niet teveel van.
Chippen: ff wachten is het beste.
Voorlopig heeft de T-Jet 120 toch genoeg power voor in NL een
bekeuring op te lopen.
Tot zover mijn idee.
:der alte: uit Grevenbicht.
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: kommentaar
dit vind ik toch altijd zo raar. Net of je met een auto die 30 pk meer heeft meteen zoveel harder gaat rijden, het gaat om de drivability van de auto, dat je NOG lekkerder van onderuit de toeren kan trekken, Schakellui rijden.ed.de.vries schreef: Chippen: ff wachten is het beste.
Voorlopig heeft de T-Jet 120 toch genoeg power voor in NL een
bekeuring op te lopen.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Re: kommentaar
Dat heeft een T-Jet dan helemaal niet nodig is mijn idee.ExTaxi schreef:dit vind ik toch altijd zo raar. Net of je met een auto die 30 pk meer heeft meteen zoveel harder gaat rijden, het gaat om de drivability van de auto, dat je NOG lekkerder van onderuit de toeren kan trekken, Schakellui rijden.ed.de.vries schreef: Chippen: ff wachten is het beste.
Voorlopig heeft de T-Jet 120 toch genoeg power voor in NL een
bekeuring op te lopen.
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: kommentaar
joedelta, wat Fiat heeft kwa motoren is nog niks. Mijn (ex) Seat-dealer heeft nu een Seat Leon Cupra met enkel alleen een chip, uitlaat en airbox en die levert 345 pk. Dus wat op het forum hier snel wordt gevonden (tijden van 0-100 in 9 sec en een top van 200 is echt penauts in autoland.joedelta schreef:Dat heeft een T-Jet dan helemaal niet nodig is mijn idee.ExTaxi schreef:dit vind ik toch altijd zo raar. Net of je met een auto die 30 pk meer heeft meteen zoveel harder gaat rijden, het gaat om de drivability van de auto, dat je NOG lekkerder van onderuit de toeren kan trekken, Schakellui rijden.ed.de.vries schreef: Chippen: ff wachten is het beste.
Voorlopig heeft de T-Jet 120 toch genoeg power voor in NL een
bekeuring op te lopen.
M.a.w. laat die 200 pk Abarth maar komen
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Re: kommentaar
Ik pretendeer ook niet dat je het met een getunde Leon Cupra moet gaan vergelijken......de T-jet is in ieder geval wel sneller dan de doorsnee auto op de Nederlandse wegen en met name de driveability en de mogelijkheid om schakellui te rijden is prima voor elkaar.ExTaxi schreef: joedelta, wat Fiat heeft kwa motoren is nog niks. Mijn (ex) Seat-dealer heeft nu een Seat Leon Cupra met enkel alleen een chip, uitlaat en airbox en die levert 345 pk. Dus wat op het forum hier snel wordt gevonden (tijden van 0-100 in 9 sec en een top van 200 is echt penauts in autoland.
M.a.w. laat die 200 pk Abarth maar komen
Meer wilde ik niet beweren......je hebt altijd baas boven baas.....lekker belangrijk toch, zolang jouw auto maar biedt wat je wilt en je je er lekker in voelt.
- chrispino
- Membre D'Oro
- Berichten: 1451
- Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Re: kommentaar
Het oog wil ook wat Ed.ExTaxi schreef:joedelta, wat Fiat heeft kwa motoren is nog niks. Mijn (ex) Seat-dealer heeft nu een Seat Leon Cupra met enkel alleen een chip, uitlaat en airbox en die levert 345 pk. Dus wat op het forum hier snel wordt gevonden (tijden van 0-100 in 9 sec en een top van 200 is echt penauts in autoland.joedelta schreef:Dat heeft een T-Jet dan helemaal niet nodig is mijn idee.ExTaxi schreef:dit vind ik toch altijd zo raar. Net of je met een auto die 30 pk meer heeft meteen zoveel harder gaat rijden, het gaat om de drivability van de auto, dat je NOG lekkerder van onderuit de toeren kan trekken, Schakellui rijden.ed.de.vries schreef: Chippen: ff wachten is het beste.
Voorlopig heeft de T-Jet 120 toch genoeg power voor in NL een
bekeuring op te lopen.
M.a.w. laat die 200 pk Abarth maar komen
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do aug 23, 2007 9:12
- Locatie: overijssel
- Contacteer:
Het ''gevaar'' met dit soort discussies is nu eenmaal dat de buurman van ...zoveel pk heeft en .......
Ik denk dan dat je de opzet van de T-jet niet begrijpt : pk''s uit een auto halen is eigenlijk het meest simpele voor een fabrikant. Moeilijker is wat oa. Fiat heeft gedaan , een kleine cilinderinhoud (en dus minder inwendige wrijving) met relatief veel vermogen maar vooral de horizontale koppelkromme vanaf zeg 2000 toeren.
Heerlijk dan ook de TDI en D5 rijders in vertwijfeling bij het stoplicht achter te laten (mede dank aan de 15 inch.. )
Ze willen (en moeten) aan de Co2 emissie eisen voor de toekomst meedoen . Als daarnaast het verbruik ook nog eens goed is m.i.
( gemidd. 1.13.5) heb je het goed gedaan.
Ik denk dan dat je de opzet van de T-jet niet begrijpt : pk''s uit een auto halen is eigenlijk het meest simpele voor een fabrikant. Moeilijker is wat oa. Fiat heeft gedaan , een kleine cilinderinhoud (en dus minder inwendige wrijving) met relatief veel vermogen maar vooral de horizontale koppelkromme vanaf zeg 2000 toeren.
Heerlijk dan ook de TDI en D5 rijders in vertwijfeling bij het stoplicht achter te laten (mede dank aan de 15 inch.. )
Ze willen (en moeten) aan de Co2 emissie eisen voor de toekomst meedoen . Als daarnaast het verbruik ook nog eens goed is m.i.
( gemidd. 1.13.5) heb je het goed gedaan.
voorheen johnny jtd !
-
- Junior Stato
- Berichten: 362
- Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Goed commentaar Johnny.
Daarnaast kun je nog toevoegen dat een fabrikant ook een auto in de markt wil zetten die voor een breed publiek toegankelijk is. Dat kun je van een 345PK sterke Leon niet bepaald zeggen.
Groeten,
Jelte
Daarnaast kun je nog toevoegen dat een fabrikant ook een auto in de markt wil zetten die voor een breed publiek toegankelijk is. Dat kun je van een 345PK sterke Leon niet bepaald zeggen.
Groeten,
Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Welnee, ik geef alleen maar aan dat een 120 pk auto niet zoveel meer voorstelt. Weet je nog? Honda Civic VTEC? 16 jaar geleden met een 1.6 160 pk. Atmosferisch ook nog eens.....johnny t-jet schreef:Het ''gevaar'' met dit soort discussies is nu eenmaal dat de buurman van ...zoveel pk heeft en .......
Zoals VAG dat doet met 170 pk uit een 1.4 bedoel je?johnny t-jet schreef: Ik denk dan dat je de opzet van de T-jet niet begrijpt : pk''s uit een auto halen is eigenlijk het meest simpele voor een fabrikant. Moeilijker is wat oa. Fiat heeft gedaan , een kleine cilinderinhoud (en dus minder inwendige wrijving) met relatief veel vermogen maar vooral de horizontale koppelkromme vanaf zeg 2000 toeren.
Je weet ook dat je een D5 inmiddel al niet meer voorblijft en TDI's inmiddels ook de 140 pk TDI nagenoeg net zo snel is?johnny t-jet schreef: Heerlijk dan ook de TDI en D5 rijders in vertwijfeling bij het stoplicht achter te laten (mede dank aan de 15 inch.. )
Natuurlijk is het voor het geld een erg snel autootje, maar de pk-strijd is al wat jaartjes bezig en sowieso bij Seatjes zijn er weinig nog die er standaard rondrijden.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor