Fiat helpt Mercedes bij nieuwe A-klasse

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Fiat helpt Mercedes bij nieuwe A-klasse

Bericht door tonyvandenbroek »

Fiat-baas Luca di Montezemolo heeft gisteren bevestigd dat er wordt gepraat met Mercedes-Benz over samenwerking bij toekomstige kleine modellen.

Daimler en Fiat voeren gesprekken over een toekomstige samenwerking. Daarbij gaan de Italianen helpen bij de ontwikkeling van de toekomstige A- en B-klasse. Volgens Fiat-directeur Luca di Montezemolo worden met nog meer fabrikanten gesprekken aangeknoopt. Naar verluidt is ook BMW in de race om in de toekomst platforms van Fiat te betrekken voor toekomstige kleine modellen.

Afbeelding


bron: Autoweek.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bemerpunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37

Zal wel toeval zijn ???

Bericht door Bemerpunto »

Bestel ik als bezitter van een oltimer Mercedes een GP en binnen een week gaat Mercedes samenwerken met Fiat, ze zullen in Stutgart toch niet bang zijn dat ik de 280CE ga verkopen ???? Zal ze even bellen dat ik uitsluitend de Multipla inruil...... Toch goed om te zien dat ook Mercedes behoorlijk vooruitschrijdend inzicht bezit, Fiat is ijzersterk in het ontwikkelen van nieuwe motortechnieken in de kleinere klasse.
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Leuk om te lezen :!: :!: dat je GP als basis dient voor toekomstige A- en B- klasses (bij wijze van spreken) :lol: :lol:
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Mercedes en Fiat willen niet samenwerken

Afbeelding

Mercedes-Benz zag in Fiat een geschikte partner voor het ontwikkelen van een kleine auto. De besparing die de Duitsers bij zo’n samenwerking kunnen behalen, is echter te klein. Daarom zijn de onderhandelingen weer gestaakt.

Uit berichten in de Duitse pers blijkt dat Daimler en Fiat de onderhandelingen zijn gestopt over het samenwerken bij de ontwikkeling van kleine modellen. “De Italianen produceren hun auto’s te duur,â€
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

[quote="Mathijs"][“De Italianen produceren hun auto’s te duur,â€
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

net als GM het gedaan heeft in het verleden, denk ik dat Mercedes probeerde een paar platforms te lenen om daar net zoals GM NIETS voor in de plaats te geven !!!
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Plaats reactie