Hoe is je GP verzekerd?

Hoe heb je je GP verzekerd?

All-Risk
43
98%
WA (Wettelijke Aansprakelijkheid)
1
2%
WA plus/extra/beperkt casco (een tussenvorm dus)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 44

joedelta

Hoe is je GP verzekerd?

Bericht door joedelta »

We hadden al een verzekeringspremietopic, maar dat is al bijna een jaar geleden overleden :wink:
De vraag van Peter bracht me op het idee om hier toch maar even een poll voor op te starten.

Ik ben dus All-Risk verzekerd (via Simpliciter (FIAT))

EDIT: ik heb ook nog aanvullend rechtsbijstandverzekering (is dubbelop, maar gratis bij Simpliciter), en inzittendenverzekering.
Laatst gewijzigd door joedelta op wo okt 17, 2007 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

All risk. Ik wil het risico niet lopen.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

all risk incl extra no claim beschermer
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

all risk met noclaim beschermer en rechtsbijstand(zo had ik het en zo krijg ik het weer)
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

All Risk, No Claim beschermer, en RBS voor nog geen 48 euro p/m. Bij Simpliciter met 3 jaar nieuwwaarde verzekering. Dus volgend jaar.... :roll:
Afbeelding
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

tonyvandenbroek schreef:All Risk, No Claim beschermer, en RBS voor nog geen 48 euro p/m. Bij Simpliciter met 3 jaar nieuwwaarde verzekering. Dus volgend jaar.... :roll:
rijd jij hem totall loss :lol: :wink: :wink: :wink: 8)
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
joedelta

Bericht door joedelta »

Sporting raymon schreef:
tonyvandenbroek schreef:All Risk, No Claim beschermer, en RBS voor nog geen 48 euro p/m. Bij Simpliciter met 3 jaar nieuwwaarde verzekering. Dus volgend jaar.... :roll:
rijd jij hem totall loss :lol: :wink: :wink: :wink: 8)
Geeft hij zichzelf op voor DGB? (=total loss :wink: )
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

oh ja.........de t jet kost me nu 55 euro p/m :wink:
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

joedelta schreef:
Sporting raymon schreef:
tonyvandenbroek schreef:All Risk, No Claim beschermer, en RBS voor nog geen 48 euro p/m. Bij Simpliciter met 3 jaar nieuwwaarde verzekering. Dus volgend jaar.... :roll:
rijd jij hem totall loss :lol: :wink: :wink: :wink: 8)
Geeft hij zichzelf op voor DGB? (=total loss :wink: )
lees: doormidden gezaagd en weer aan elkaar gelast :wink: 8)
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Laat ik het zo zeggen, mocht het volgend jaar zo zijn, dat ze mijn GP "lenen" ergens voor. Zal ik er niet rouwig om zijn. Sorry voor de woordspeling, maar naar mijn mening vraagt de verzekering er een beetje om.

Maar om eerlijk te blijven, Het is toch MIJN gp, en ik denkniet dat ik de moed heb om MIJN gp total loss te rijden. DGB....daar mag MIJN gp nog niet heen, al niet wat er gebeurt, dan duw ik hem nog liever in het kanaal. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

zal ik eerlijk zeggen dat ik niet eens weet hoe mijn GP verzekerd is? Het is een leaseauto, dus ik neem aan dat alles verzekerd is, maar goed: ik weet het niet zeker ;)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

All risk bij mij. En aangezien dit mijn eerste verzekering is, is dat nogal duur: 76 euro per maand...

Maar als ik de bedragen van anderen zie in dit topic, dan valt het eigenlijk nog wel mee.

Ik ben trouwens niet verzekerd bij Simpliciter. Ik heb gekozen voor Ohra, via Independer. Dat scheelt me ongeveer 25 tot 30 euro per maand.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik heb ook All -Risk/no-claim gar. en RBS ik betaal bij C.B 58€per maand.

Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat er via het werk personeelskorting van af is.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

All-risk (althans schades indienen bij leasemaatschappij zonder dat ik een rekening zie :))
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Tsja wij twijfelen op dit moment. Het bestaande contract vd Uno is slechts gewijzigd naar de GP en momenteel hebben we gewoon de wettelijke verzekeringen BA en zo.

Komt erbij dat All-Risk ("Omnium" heet dat hier in B) verzekeringen hier erg duur zijn, nog iets meer als er ook bestuurders jonger dan 26 zijn.

De wegenbelasting is hier, vergeleken bij NL, (spot)goedkoop (zouden daarom de B wegen er kwalitatief minder bijliggen dan in NL :?: :lol: ), maar verzekeringen.... ik betaalde tot nu toe (de eerste twee jaar) voor onze C8 ruim 1.400€/jaar bij een eigen risico van 600€ per schadegeval.
En dat kan je niet per maand of zo doen, dat is 1x per jaar in één smak te betalen.

Voor de GP gaat het neerkomen op 882€ (incl. 'korting' omdat er minder dan 10.00km/j mee gereden zal worden, anderzijds komt er wat bij omdat er een bestuurder jonger dan 26 mee zal rijden).

Bij elkaar even een bedrag van bijna 2.300€.... nét nu voor beide wagens in oktober te betalen slik :cry: . Waarbij we met beide auto's al jàren schadevrij rijden..... . "Kunnen we even vangen??"

Omdat de C8 nu toch 2jr geworden is, en ik ogenblikkelijk voor een firmawagen (Passat break of gelijkwaardig, alleen geen grote MPV) kan kiezen ipv C8 met km-vergoeding, wanneer ik deze total-loss zou rijden, denk ik dat ik de All-Risk daarvoor stop, maar misschien even twee jaar All-Risk voor de GP neem. Maar er wordt quasi niet in druk verkeer mee gereden (alleen het lessen vd jongen(s) zal af en toe in drukker verkeer zijn omdat ze dat ook moeten leren), ik weet het nog niet.

Tenslotte moet je de All-Risk slechts aanspreken voor eigen schade in geval van eigen fout.... . 't Is een dure hobby :oops:

Peter
Plaats reactie