Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Mij lijkt het dat deze "tony" wielen aan het verweren zijn. Deze velgen hebben inderdaad niet de beste reputatie, maar of je het met polijsten helemaal weg krijgt....who knows. Weet wel dat het een verdomd rot karweitje zal worden om het te doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Wesley Abarth »

Denk niet dat deze nog te redden zijn
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Giordino »

Denk dat polijsten niet veel zou helpen.
Enigste remedie zou zijn om ze helemaal te laten spuiten (heb ik met de mijne ook gedaan).
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BramvE »

vraagje over microvezeldoeken: ik vind de prijzen van 'speciale microvezeldoeken voor wax' een beetje onzinnig hoog; een microvezeldoek kun je bij elke buurtsuper/hema/action kopen. (verschil van 12 euro voor 1 doek of 3 euro voor 5 doeken)

Zit er nu echt zoveel verschil in? Ik snap dat een applicator pad wel echt handig is, maar maakt 't echt verschil of ik 'm uitpoets met een Meguiars doek of een Action doek?
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door EvoDaan »

Duurdere 'merk' doeken hebben na mijn idee betere kwaliteit en levensduur en zijn volgens mij ook wat dikker. Het zal echt niet zo zijn dat je van Action doeken krassen krijgt ofzo, maar vaak zijn deze ook wat dunner en stugger. Als je deze te lang gebruikt zal het microvezel idee snel weg zijn (althans, na mijn idee). Voor het vuile werk tussen de sponningen enzo gebruik ik graag die van de Action, voor het detail werk toch liever de kwalitatief betere.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb altijd "de duurdere" doeken. Daar zit toch echt wel verschil in. De "goedkopere" gebruik ik ook, maar met name voor de motoruimte e.d. Deze zijn dunner en geven toch sneller micro krasje. De "duurdere" doen dit namelijk niet.

Voor diegene die het verschil willen "voelen". Zondag op Bots heb ik verschillende soorten doeken in de auto liggen.
Spreek me maar aan en je bent verkocht aan de duurdere doek.


Sterker nog, je wilt er op liggen, kunuffelen, over je gezicht aaien. Zo zachtjes. -]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

Dit is een van de beste die ik in handen gehad heb:

Afbeelding

En dat is er niet een van de action nee... Er zit wel degelijk heel veel verschil in.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Wesley Abarth »

Een belangrijk punt van de duurdere doeken is ook de randafwerking. Die nylon stiksels bij de goedkopere doeken laten uiteraard krassen/swirls achter.
Gebruikersavatar
R_Donselaar
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: ma feb 11, 2013 11:21
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door R_Donselaar »

Gisteravond de Punto zijn 2e :oops: wasbeurt van het jaar gegeven. De laatste restjes Collinite zijn er nu wel af dus na het wassen heb ik even een laagje Yellow Paste Wax aangebracht. Wow! dat werkte lekker zeg, was binnen no time klaar (moest ook wel want het was bijna donker) en vanmorgen stond de Punto lekker te shinen toen ik de gordijnen open deed :lol:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Afgelopen week heeft de Evo van Lia een vervelende schaafwond opgelopen. Precies op de hoek van de bumper bij de dagrijverlichting. Ik was weer eens even flink over de rooie, maar al snel heb ik me erbij neer gelegd dat dit de maatschappij is waarin we leven. Nu al de zoveelste keer dat ze tegen onze auto's aanrijden zonder ook maar iets achter te laten.

Maar goed, gisteren had ik en vrije dag, en ben ik aan het werk gegaan. Ik wilde weten in hoeverre ikk de schade zelf al kon herstellen voor ik iets anders ga doen. (spuiten, verzekering e.d.)

Eerst even de foto's van de schaafwond:
Afbeelding
Afbeelding

totaalplaatje:
Afbeelding


Er zal dus voorzichtig te werk moeten gaan, omdat ik net op de vouw zit, en niet door de lak heen wil.
Dus met een licht combi beginnen, maar al snel kom ik toch op de oranje cutting pad uit. Met Forza van Monello erop kreeg ik eindelijk resultaat. Daarna in een paar stappen terug, met een tevreden eindresultaat. Het heeft me in totaal (alleen de bumper) anderhalf tot twee uur gekost, maar ik was tevreden.

Toch nog zichtbaaar, dus een grovere combi zoeken:
Afbeelding
Afbeelding

De laatste stap van het polijsten:
Afbeelding
Afbeelding

Zo, ik was weer helemaal tevreden, maar omdat de bumper nu mooi schoon was, heb ik de hele Punto maar aangepakt. Een goede Glaze, seal en wax maken het helemaal af. Wielen en trims nog even verzorgd en de Evo staat er nu weer showroom nieuw bij (gelukkig).
Toch de zaterdag me niet hoeven vervelen.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door RaydeJee »

Erg balen van de schaaf (en het niet melden), maar het ziet er weer z.g.a.n uit. :D
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Anyways »

door de weerspiegeling is het moeilijk te zien, maar ziet er volgens mij al netjes uit :)
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Juvenine »

Zo! Die glimt weer netjes, ik kan de schade niet meer op maken uit die close up foto.

Ik zou aan de ene kant graag een polijst machine halen. Om de auto echt weer strak te krijgen..
Iets blijft mij weerhouden om het niet te halen.. :?
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BramvE »

Ik ben na de vakantie ook aan het wassen en poetsen geweest, heb sinds kort de Meguiars NXT tech wax 2.0 (het blik met vaste wax) en ook de shampoo van deze serie.

Het valt me op dat sinds het waxen er gigantisch veel vliegen op de auto zitten, en dus ook die irritante zwarte puntjes achterlaten. Komt dit door de geur van de wax ofzo?

Daarnaast vroeg ik me af wat de beste manier is om de witte vlekken te verwijderen op bijvoorbeeld de paravan, ben soms iets uitgeschoten met de wax en dan te laat geweest met wegwrijven...heb ontdekt dat je 't goed kunt verwijderen met (wok)olie :D maar er is vast ook een normale manier.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Sjoerd H. »

BramvE schreef:heb ontdekt dat je 't goed kunt verwijderen met (wok)olie :D maar er is vast ook een normale manier.
Mag ik vragen hoe je hier achter gekomen bent? Held .)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie