Krakend geluid achter

Gebruikersavatar
SANDER
Junior Stato
Berichten: 307
Lid geworden op: di mei 22, 2007 21:24
Locatie: Amsterdam

Krakend geluid achter

Bericht door SANDER »

Als ik een drempel neem hoor ik rechts achter een krakend geluid, ik denk aan schokdemper of vering die niet helemaal lekker zit, heeft 1 van jullie dit geluid ook ???????

Wat zal ik eraan doen? Langs de dealer gaan of nog even aankijken ??
Sander: De trotse ex-eigenaar van een bij Savali gechipte (145 pk, 240 nm) zwarte GP 1.4 T-jet SPORT

17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.


Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

heb het al eens vaker gehoord...kan zijn dat je achterbank niet goed in z'n houder zit (slot) of het kraken van je hoedenplank ...dit kan onstaan door de kou :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
Paulus
Junior Stato
Berichten: 229
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 18:14
Locatie: Zaandijk

Bericht door Paulus »

Had ook een rammelend geluid achter. Bleek inderdaad de achterbank die niet goed zat. Vind overigens dat dit met onnondig geweld moet gebeuren. Zowel links als rechts wil het niet soepeltjes vastklikken.
Grande Punto T-Jet Sport 5d - Crossover Black - Alweer over de 30k...
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Krakend geluid achter

Bericht door hannes »

SANDER schreef:Als ik een drempel neem hoor ik rechts achter een krakend geluid, ik denk aan schokdemper of vering die niet helemaal lekker zit, heeft 1 van jullie dit geluid ook ???????

Wat zal ik eraan doen? Langs de dealer gaan of nog even aankijken ??
sander het kan ook lijken alsof het van achteren komt.
dit had ik namelijk met mijn vorige GP, was er zelfs al 4 keer voor terug naar de dealer geweest.
die hebben ook steeds met de schokbreker liggen klooien, maar dankzij Tony werd het uiteindelijk opgelost.
hij zei me namelijk dat het bij hem de slotvanger was geweest die dat geluid veroorzaakte..
nadat ik dat kenbaar maakte bij mijn dealer bleek het uiteindelijk de slotvanger van de passagiersdeur te zijn die kraakte.
deze bijgesteld en probleem was daarna opgelost :wink:
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Ik heb dit ook al 2 keer aangegeven bij mijn dealer maar lijkt wel of ze het niet snappen. Heb ook gezegd dat het de slotvanger is.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Volgens mij zijn hier al meerdere topics over geopend:

Het is bij meerdere mensen voorgekomen, bleek allemaal de slotvangers te zijn. Dus of direct naar de dealer en deur laten afstellen of slotvangers insmeren met vaseline.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
SANDER
Junior Stato
Berichten: 307
Lid geworden op: di mei 22, 2007 21:24
Locatie: Amsterdam

Bericht door SANDER »

Bedankt allen voor de reacties. Ik hoop op nog meer reacties.
Sander: De trotse ex-eigenaar van een bij Savali gechipte (145 pk, 240 nm) zwarte GP 1.4 T-jet SPORT

17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.


Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

SANDER schreef:Bedankt allen voor de reacties. Ik hoop op nog meer reacties.
nog meer mensen die zeggen dat het de slotvanger is?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

Mijn hele GP kraakt, voor, achter, links en rechts. Maar volgens mij doen de meeste fiats dat. :lol: :lol:
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Peli schreef:Mijn hele GP kraakt, voor, achter, links en rechts. Maar volgens mij doen de meeste fiats dat. :lol: :lol:
dat herken IK in ieder geval niet....
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

dat kraken en piepen krijg je gratis bij een italiaan bij. dat is iets wat je er met plezier bij neemt om met italiaanse passie te rijden :P

kraken achter van een grande punto kunnen inderdaad de deursloten zijn die is gesmeerd moeten worden
of het kunnen ook de bovenste rubbers van de achterste schokdempers zijn. dit wil zeggen effe schokdempers er van onder halen en met siliconenspray inspuiten. denk dat het misschien max 40min duur en dan hoeven ze zich al niet te hasten om aan die tijd te geraken :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Dat insmeren hielp bij mij weinig, na 5000km was het geluid er weer. Geef bij de volgende beurt wel aan dat ze het portier eens opnieuw moeten afstellen (bij Tony bracht dat de oplossing volgens mij?). Ach en verder af en toe een kraakje en een rammeltje ... misschien dashboardkastje en kofferbak maar eens leeg gaan halen deze vakantie ;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Speedy schreef:Ach en verder af en toe een kraakje en een rammeltje ... misschien dashboardkastje en kofferbak maar eens leeg gaan halen deze vakantie ;)
Wat een goed idee!! Dat moet ik ook eens doen!
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

Ik hoor ook steeds een harde tok rechtsvoor, dit is steeds maar 1x en als ik over een wat scherpe rand rij. Heel raar en moeilijk uit te leggen aan de garage. Is steeds als de GP een tijdje heeft stilgestaan.
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

De slotvangers hebben het bij mij (na insmeren) iets langer volgehouden, ongeveer 30.000. Nu is het weer terug, dus weer even insmeren en de dealer attenderen over 15.000 (= 2.5 maand) :-D

Ik heb inmiddels ook last van kraakjes in het dashboard, maar een slag op het dashboard zorgt ervoor dat ik weer een ritje de radio minder hard hoef te zetten ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie