Bosan Arnhem

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Bosan Arnhem

Bericht door Silvia »

Gisteren mijn GP 1.4 16V Emotion weg gebracht voor een check-up en update aangeboden door Fiat Nederland. Bij het maken van de afspraak was duidelijk afgesproken dat wij de dag ervoor de auto zouden brengen en een leenauto mee zouden krijgen.
Oh, u zou toch morgenvroeg de auto komen brengen? Nee hoor, afgesproken is vandaag aan het eind van de dag. Euh ja, ik heb nu nog geen leenauto voor u. Ik had u morgenvroeg pas verwacht.
Ik zal zien wat ik voor u kan regelen. Afijn, na een kwartiertje wachten was er idd wat geregeld. We kregen een Bravo mee.
Volgende: Wat houdt die check-up en update eigenlijk in? Tja, dat weet ik ook niet. Dat moet u de mensen in de werkplaats vragen. En die zijn net naar huis.
Wanneer kan ik de auto ophalen? Morgen tot 17.00u. Maar ik werk tot 17.00u en het is 20 minuten rijden. U heeft toch koopavond? Dan kan ik toch later komen? Ja, maar dan moeten de verkopers de auto voor u uit de werkplaats halen en daar hebben ze geen zin in......

Fijn. Auto vanmiddag opgehaald, ik heb even mijn baas lief aangekeken en een uur eerder van werk weggegaan.
Wat is er nu nagekeken aan mijn auto? Tja, dat weet ik niet. Kan de werkbon niet vinden. En de monteur? Die is al naar huis. (Het was half 5)
Hij belt u morgen om door te geven wat er is gedaan aan de auto. (toch netjes, ben benieuwd of hij belt)

Needlees to say dat wij toch naarstig op zoek gaan naar een andere dealer. Zijn er mensen met goede ervaringen met de autodealer in Doetinchem?
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Goeie service daar.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Rare zaak hoor... :? Maar laat Ice daar haar servicebeurts ook niet doen (voor de auto dan...)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

fijne zaak goede service
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Wat een service zeg,wat doen die daar dan als ze niks weten??
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

nou daar zou ik ook heel gauw klaar mee zijn :!:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Bravo
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: za sep 29, 2007 14:00
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Bravo »

Ben vorig jaar september o.a. bij Bosan Arnhem geweest i.v.m. aankoop nieuwe Bravo. Kom er nooit weer :cry:
Verkoper wilde geen serieus bod doen op de in te ruilen Fiat Idea 1.4 16V, Emotion, 2006 :shock:
Graag of helemaal niet, denk ik dan :wink:
Fiat Bravo Racing 1.4 T-Jet Dualogic Digital Grey Panoramisch Glazen Zonnedak
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Bericht door Silvia »

Bosan heeft vorig jaar de failliete Van Doorn en Top overgenomen. Ik was al niet echt te spreken over de service van VD&T maar het lijkt erop dat ze het personeel ook hebben overgenomen.
Toen ik mijn GP met 1.100 km op de teller naar ze toe bracht vanwege startproblemen (motor viel helemaal uit na het omdraaien van de sleutel en ik was al voor de derde keer daar met hetzelfde probleem!) zei de monteur ijskoud dat ze geen vervangende auto voor me hadden. Dacht ik toch wel....
Natuurlijk moet ik een autodealer niet beoordelen op de bimbo die aan de receptie zit maar als het visitekaartje van het bedrijf al met zo'n uitstraling achter de balie zit voorspelt dat niet veel goeds.

Volgens mij is het heel simpel: Fiat NL biedt mij een controle en software update aan. Zij hebben de afspraak gemaakt met Bosan. Ik neem aan dat Bosan een lijst heeft gekregen met na te kijken punten en te ondernemen acties?
Ik neem ook aan die ik niet de enige ben die bij Bosan/VD&T een GP heeft gekocht en dat mijn auto niet de enige is die voor controle terugkomt. Dan moet daar ergens bij de receptie toch een actielijst liggen?
Of, en dat denkt mijn vriend, heeft Bosan gewoon geen zin om al die acties uit te voeren, vertelt mij niet wat er is gedaan of gedaan had moeten worden, maar declareert wel het volle bedrag bij Fiat.
De monteur heeft vandaag niet teruggebeld trouwens. Vriendlief gaat zich er nu mee bemoeien. :twisted:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

is het btw niet zo dat je voor onderhoud cq reparaties (onder garantie) naar elke willekeurige fiat dealer.
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Bericht door Silvia »

swans schreef:is het btw niet zo dat je voor onderhoud cq reparaties (onder garantie) naar elke willekeurige fiat dealer.
Klopt, maar ik was nog niet bij Bosan geweest na de overname van VD&T en wilde ze het voordeel van de twijfel geven. Aangezien er niet veel veranderd is is de eerste keer ook gelijk de laatste keer!
Bravo
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: za sep 29, 2007 14:00
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Bravo »

Ze kunnen zich deze houding naar (toekomstige) klanten blijkbaar veroorloven :evil:
Fiat Bravo Racing 1.4 T-Jet Dualogic Digital Grey Panoramisch Glazen Zonnedak
erikvhal
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: vr dec 05, 2008 22:48
Locatie: Heteren

Re: Bosan Arnhem

Bericht door erikvhal »

Als ik me niet vergis is Bosan een onderdeel van Bochane je weet wel Renault
GP 1.4 T-Jet 120 PK Rap Yellow 2008
FiatGP

Re: Bosan Arnhem

Bericht door FiatGP »

Klopt als een bus! Nissan is er nu ook bij getrokken. Ben benieuwd hoe ons panne verholpen wordt door de heren van Bosan.....Zodra ik meer weet horen jullie van mij.

Alles is goed geregeld en afgehandeld verder niks op aan te merken.
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Bosan Arnhem

Bericht door KrIkKeL »

Ook maanden gesukkeld met slechte service,
gewoon overstappen naar een andere & betere dealer lijkt mij, zeker als je nog garantie hebt.
Groetjes.
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Bosan Arnhem

Bericht door Leon »

Afgelopen dinsdag de auto naar Bosan gebracht om wat schoonheidsfouten te verhelpen aan de GP.
Bij het maken van de afspraak deden ze in eerste instantie moeilijk over wie het vervangend vervoer moest betalen, maar ik vond het nalatigheid/niet goed nagekeken auto bij aflevering (auto is nieuw gekocht op 20 januari) en uiteindelijk stemde ze in dat zij die kosten zouden dragen.
Bij aankomst bleek er eerst geen auto te zijn 'geboekt' maar 2 klikken verder kreeg ik alsnog een Fiat Bravo mee.
Ben goed op de hoogte gehouden per telefoon, met hoe het met de auto stond en ze hadden ook nog wat vragen aan mij.
Gisteren de GP opgehaald en een vervolgafspraak gemaakt voor volgende week donderdag omdat er 1 onderdeel nog niet binnen was.
Eenmaal thuis aangekomen ontdekte ik een deuk in het rechterachterscherm. Deze had ik maandag bij het poetsen van de auto nog niet gezien, dus hij moest wel zijn onstaan bij Bosan.
Vandaag weer bij hun langsgeweest, na eerst telefonisch contact te hebben gehad, zodat ze naar de deuk konden kijken.
Fijn was dat hij meteen kon zeggen dat ze daar niet moeilijk gingen doen (uitdeuken zonder spuiten, lak was niet beschadigd) en dat zij dit op hun kosten laten uitdeuken.
Volgende week donderdag vervangen ze de schakelaar en repareren de deuk. Krijg dan weer een leenauto van ze mee.

Service is mij tot nu toe nog goed bevallen. Als je het duidelijk uitlegt (zoals schade/vervangauto) dan doen ze er niet moeilijk over.
Hopelijk kunnen ze de service blijven verbeteren, want ik zie veel negatieve beoordelingen over het bedrijf.

Van mij krijgen ze op dit moment een 7 als cijfer (schaal 1-10).
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gesloten