Nieuwe Lancia Delta officieel

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Nieuwe Lancia Delta officieel

Bericht door Speedy »

Goed, geen Fiat, maar wel dezelfde moeder en motor dus hier gepost :)

Afbeelding

Lanciasti (?) hebben lang moeten wachten, maar het is eindelijk zover: de Delta is officieel.

De Delta zal alleen geleverd worden met turbomotoren, zowel benzine als diesel (Euro 5). De instapper heeft 120 pk, dus hebben we het waarschijnlijk over de 1.4 T-Jet. De topversie zal 200 pk herbergen. Ook zullen alle modellen een zesversnellingsbak hebben, al dan niet gerobotiseerd.

Op de Autoshow van Genève wordt de auto aan het publiek voorgesteld, maar ik zie zo ook wel dat ie prachtig geworden is en gelukkig bijna niet verschilt van de concept. Hopelijk is dit het begin van een line-up die de naam Lancia weer waardig is.

Afbeelding

Afbeelding
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/ ... post-13243

Moet deze eerst eens in het echt zien, de voorkant is prachtig, maar die achterkant heb ik mijn twijfels over. Interieur lijkt op dat van de Bravo en ook kwa lijnen vind ik het een beetje een opgewaardeerde Bravo.

Maar Lancia heeft hier hopelijk weer een verkopend model mee in huis, het huidige aanbod is nou niet echt denderend.

Verwacht zelf meer van de Alfa Junior, maar op spyshots lijkt het wel een 1op1 kopie van de Bravo ... hopelijk is dat ook een Bravo en maakt Alfa wat meer werk van de Junior.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Roel_vl
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 22:25
Locatie: Gouda

Bericht door Roel_vl »

Doe mij de Delta maar! wat een gave bak zeg!
Met two-tone colours ....... Alleen zal het interiwur wel wat stoerder mogen :-) Ach ja, we hebben immers altijd wat te zeuren.
1.4 16V Sport * Caribbean Orange * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise Control * 17" 'stemvork' * privacy glass * parkeersensor * middenarmsteun * MP3 * GPC kentekenplaathouder :-)
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

achter kant niet zo fraai verder wel mooi
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

heb hem op het salon in brussel gezien en moet zeggen dat hij zeer mooi is :wink:
Afbeelding
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Wij zeggen "Over smaak valt niet te twisten", de Duitsers zeggen het net anders "Uber Geschmack lasst sich bekanntlich streiten" - maar niet mijn ding deze Lancia......
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

zal wel weer een lekker prijskaartje aanhangen ook!
denk dat je voor het zelfde geld een complete bravo of OVERcomplete GP!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

swans schreef: denk dat je voor het zelfde geld een complete bravo of OVERcomplete GP!
maar dan heb je geen Lancia Delta :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Ziet er mooi uit, ik ben voor.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

bartike schreef:
swans schreef: denk dat je voor het zelfde geld een complete bravo of OVERcomplete GP!
maar dan heb je geen Lancia Delta :wink:
heb momenteel al een delta :D
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

ik denk dat ik al begin te sparen ... Bart... zeg jij het even tegen Patrick :wink:
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

:D joat komt inorde :P :wink:
Afbeelding
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

Als je exclusief wil gaan rijden en je zoekt een auto uit de c segment dan is deze wagen / merk de meeste ideale wagen om er in te gaan rijden.



Ik vind het een schitterend wagen , de nieuwe Delta!!! :D :D :D
Gebruikersavatar
Mac
Nuovo Arrivato
Berichten: 102
Lid geworden op: di nov 07, 2006 18:28
Locatie: Teylingen

Bericht door Mac »

Mooie Italiaanse schone!!
Doe mij er maar 1 a.u.b.

grz Mac :shock:
Fiat Punto EVO 1.3 Multijet 16v Dynamic 85/Blu Suggestivo/15" 208-velg/e.m.
vh. GP Sportsound Plus Starjet 1.4 16v/Jungle Grey/Denim Blue/16" 18-spaaks/Skydome/e.m. & FIAT Sedici
mrhanky

Bericht door mrhanky »

Motorenaanbod Lancia Delta bekend

De topper in het motorenprogramma van de Lancia Delta is een helemaal nieuwe 1,8-liter Di benzinemotor met 200 pk. Ook de rest van het motorenprogramma is bekend.

Alle Lancia Delta’s hebben een turbomotor en een zesversnellingsbak. De simpelste krachtbron is een 1,4-liter TurboJet met 120 pk of een 150 pk. De sterkste benzinemotor is de geheel nieuwe direct ingespoten 1,8-liter Di TurboJet met 200 pk. Die is standaard gekoppeld aan een automatische zesbak. Overigens krijgt deze nieuwe motor ook een plek in de Alfa Junior.
Het dieselprogramma trapt af met de 1,6-liter MultiJets met 120 pk. De 2,0-liter is er met 165 pk en de sterkste is de 1,9-liter Twinturbo MultiJet met 190 pk.
Wie een Delta overweegt zal een paar avondjes flink met de neus in de folder moeten. In totaal zijn duizend voorkeurcombinaties mogelijk. Er zijn drie uitrustingsniveaus, vier verschillende bekledingstoffen, drie kleurstellingen voor het interieur, vijf soorten lichtmetalen wielen, twaalf carrosseriekleuren en eveneens twaalf ‘two tone’-combinaties. Na de zomer staat de nieuwe Delta bij de dealers.

via Autoweek.nl
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

mrhanky schreef:De sterkste benzinemotor is de geheel nieuwe direct ingespoten 1,8-liter Di TurboJet met 200 pk. Die is standaard gekoppeld aan een automatische zesbak. Overigens krijgt deze nieuwe motor ook een plek in de Alfa Junior.
Ik moest even een doekje pakken om het kwijl weg te vegen toen ik dit las. Die motor past dus ook in een GP... :shock:
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Plaats reactie