Fiat dealer Haarlem

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Fiat dealer Haarlem

Bericht door Peter_R »

Ik wil niet al te veel een dealer afkammen want misschien had de verkoper een slechte dag, maar toen ik na een afspraak te hebben gemaakt langskwam voor een proefrit was die gast een behoorlijke zak!
Eerst al heel chagrijnig en onvriendelijk, geen praatje of niks, gewoon hier de sleutels en tot over een uur. Driekwartier was nog niet voorbij of hij had me al 5 keer gebeld dat ik terug moest komen want er waren andere mensen.. :shock: afspraak is afspraak denk ik dan. Hij vroeg verder ook niks, dus ik had zoiets van, de groeten!
Ik heb mijn Grande Punto dan ook maar in Hoofddorp besteld (wél erg vriendelijk!) 8)
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Gelijk heb je. Als je tegen sommige dealers het geld gooit dan doen ze nog moeilijk. :P

Bij mij is het graag of niet, geen moeilijk gedoe.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Fiat dealer Haarlem

Bericht door hannes »

Peter_R schreef:Ik wil niet al te veel een dealer afkammen want misschien had de verkoper een slechte dag, maar toen ik na een afspraak te hebben gemaakt langskwam voor een proefrit was die gast een behoorlijke zak!
Eerst al heel chagrijnig en onvriendelijk, geen praatje of niks, gewoon hier de sleutels en tot over een uur. Driekwartier was nog niet voorbij of hij had me al 5 keer gebeld dat ik terug moest komen want er waren andere mensen.. :shock: afspraak is afspraak denk ik dan. Hij vroeg verder ook niks, dus ik had zoiets van, de groeten!
Ik heb mijn Grande Punto dan ook maar in Hoofddorp besteld (wél erg vriendelijk!) 8)
dat Peter zou ik dus ook gedaan hebben. :wink:
joedelta

Re: Fiat dealer Haarlem

Bericht door joedelta »

Peter_R schreef:Ik wil niet al te veel een dealer afkammen want misschien had de verkoper een slechte dag, maar toen ik na een afspraak te hebben gemaakt langskwam voor een proefrit was die gast een behoorlijke zak!
Eerst al heel chagrijnig en onvriendelijk, geen praatje of niks, gewoon hier de sleutels en tot over een uur. Driekwartier was nog niet voorbij of hij had me al 5 keer gebeld dat ik terug moest komen want er waren andere mensen.. :shock: afspraak is afspraak denk ik dan. Hij vroeg verder ook niks, dus ik had zoiets van, de groeten!
Ik heb mijn Grande Punto dan ook maar in Hoofddorp besteld (wél erg vriendelijk!) 8)
Zo iemand kun je toch geen verkoper noemen, meer een verjager. :wink:
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Fiat dealer Haarlem

Bericht door Admin GPC »

Peter_R schreef:Ik wil niet al te veel een dealer afkammen want misschien had de verkoper een slechte dag, maar toen ik na een afspraak te hebben gemaakt langskwam voor een proefrit was die gast een behoorlijke zak!
Eerst al heel chagrijnig en onvriendelijk, geen praatje of niks, gewoon hier de sleutels en tot over een uur. Driekwartier was nog niet voorbij of hij had me al 5 keer gebeld dat ik terug moest komen want er waren andere mensen.. :shock: afspraak is afspraak denk ik dan. Hij vroeg verder ook niks, dus ik had zoiets van, de groeten!
Ik heb mijn Grande Punto dan ook maar in Hoofddorp besteld (wél erg vriendelijk!) 8)
Ik had een vergelijkbare situatie bij mijn dealer....
Gelukkig komen mijn ouders al ruim 22 jaar bij deze dealer
en ik onderhand zo'n 5 jaar... dus deze ene situatie was voor
ons niet een reden om bij de dealer weg te stappen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer je voor het eerst
bij zo'n dealer/verkoper komt dat je dan meteen een andere gaat zoeken.
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

even een kleine rectificatie: het moet de dealer in Heemstede zijn (er is er geen in Haarlem, maarja ligt zo dicht bij mekaar).

ja ik heb er al een hekel aan in een winkel als verkopers met elkaar blijven praten als je iets afrekent, maar als je komt kijken voor een auto en de verkoper geeft je de sleutel en loopt mee en blijft gewoon met 2 andere verkopers praten, dan is dat helemaal irritant. Ik kom geen pakje boter kopen ofzo.
Maar goed, ik heb wel van andere mensen begrepen die daar heen gaan dat ze nooit problemen hebben gehad, dus ik hoop dat ik een uitzondering was.
punto52
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: vr feb 10, 2006 23:42
Locatie: belgie

dealers

Bericht door punto52 »

dit is het probleem tegenwoordig,in belgie ontsloeg fiat vele dealers desondanks goede verkoop wegens onbeleefdheid enz..spijtig,ik denk dat de dealers tegenwoordig niet zoveel meer verdienen,en sommigen gefrustreerd aan de slag gaan,toch vindt ik jullie dealers in nederland mooie garages.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

de kreet" de klant is koning" daar hebben veel verkopers volgens mij nog nooit van gehoord of zijn 'm vergeten

een garage moet het op vandaag vooral van het onderhoud e.d hebben.

dus is het in hun eigen belang dat ze klanten vriendelijk benaderen en te woord staan.

je kunt ja met je auto voor onderhoud ook naar een andere dealer als waar je hem gekocht hebt :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Maar waarom zal je dan naar een andere dealer gaan. Bij mij zijn de verkopers uiterst vriendelijk, en staan me altijd gelijk te woord, of bieden me gelijk een kopje koffie aan.

De inruil prijs is zeker belangrijk, maar als je op de proppen komt met een offerte van een andere dealer, kunnen ze meestal wel mee met de prijs. Was in mijn geval ook met mijn Peugeot.

Nee ik heb , tot nu toe, geen klagen over mijn dealer Lennaerts in Roermond. Goed de auto moet nog afgeleverd worden maar de gesprekken er voor waren uiterst klantvriendelijk. Ook de receptioniste staat me altijd vriendelijk te woord als ik telefoonneer over levertijd o.i.d.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

dat had ik ook tony

had zelfs geen offerte nodig, zei gewoon wat de andere dealer voor een aanbod had, en dat was geen probleem. :wink:
werd zo overgenomen en uiteindelijk ook weer voor de service bij Creusen besteld :D
Plaats reactie