Grande Punto GP

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Grande Punto GP

Bericht door ineke »

(3/18/2008)
Sportiviteit staat net als betrouwbaarheid en prestaties bij Fiat hoog in het vaandel. Om dat te benadrukken introduceert het Italiaanse merk een nieuwe editie van de Grande Punto: de GP.
De in 2005 geïntroduceerde Fiat Grande Punto had geen eenvoudige taak. Hij moest het succes van de Punto minstens zien te evenaren. Drie jaar later kan geconcludeerd worden dat de Grande Punto een succesnummer is.

Het succes van de Italiaan is mede te danken aan zijn sportieve prestaties, betrouwbaarheid en fraaie design. Om de sportiviteit van het model te benadrukken introduceert Fiat een speciale uitvoering; de Fiat Grande Punto GP.

Zeker met de optionele striping op de flanken en spiegelkappen in stripingkleur, is de ‘GP’ een sportieve verschijning. Verder verraden o.a. de skirts, achterspoiler en 15 inch lichtmetalen velgen dat het om de speciale GP uitvoering gaat. Aan luxe en comfort is geen gebrek. Standaard wordt de GP geleverd met onder andere airconditioning, elektrisch bedienbare voorste zijruiten, radio/cd-speler met stuurwielbediening, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, mistlampen. Ook is het Fiat-logo afgebeeld in de voorstoelen met velours-look bekleding.

Aan veiligheid is ook gedacht. Zo is de Grande Punto GP naast ABS standaard voorzien van 2 front airbags met ‘dual stage’ activering, window- en zij airbags en drie hoofdsteunen achter.

Bij Fiat gaan sportiviteit en milieubewust perfect samen. Niet voor niets is de Fiat Grande Punto GP uitgerust met een B-milieulabel.

De Fiat Grande Punto in GP-uitvoering is er vanaf € 14.295,- en is leverbaar met een 1.2 en 1.4 8v benzinemotor. Dankzij de rijke uitrusting van de speciale GP bedraagt het klantvoordeel maar liefst 495 euro. Er is al een Fiat Grande Punto vanaf € 12.795.
Afbeelding
Afbeelding

Bron: auto rai
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
Fastrabbit
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 20:27

Bericht door Fastrabbit »

Kijk dat is nou de auto die ik besteld heb 2 weken terug (het is dezelfde kleur in ieder geval :D ). Uiteraard heb ik niet die belachelijke striping genomen. :?
Grande Punto 1.4 8v GP, 3 drs, New Orleans Blue, met blauwe velours bekleding incl. Fiat-logo, + blue & me
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Die striping vind ik niet verkeerd.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik vind het onzin, zeker met die 1.2 of 1.4 8v motor.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Zo eentje stond er ook bij Coumans waar we afgelopen zaterdag waren.
Een zwarte en zo'n blauwe.

Ik vind persoonlijk de striping verschrikkelijk, net als de gekleurde spiegel kappen in kleur van de striping.
De stoelen daarin tegen zien er dan weer wel netjes uit. Het zijn geen sport stoelen, maar de combinatie van stoffen is wel mooi.
Ook de 15" velgjes zien er leuk uit, jammer dat er zoveel ruimte overblijft tussen de wielen en wielkassen. Trek de GP een centimeter of 3 á 4 omlaag en je hebt een heel andere wagen

Net wat Buxol ookal zei, vind ik de 1.2 en 1.4 8v een beetje overbodig om die de Grande Punto GP mee tegeven. Is zo van: Ik wil wel, maar ik kan niet. (een bmw 316 met M3 logo!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Grande Fabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 116
Lid geworden op: di feb 19, 2008 19:48
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door Grande Fabro »

kvind hem mooier als hij 17" velgen had
maakt hem sportiever en stoerder 8)
Grande Punto Sport 1.3
Afbeelding
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Re: Grande Punto GP

Bericht door Jacob »

ineke schreef:Om de sportiviteit van het model te benadrukken introduceert Fiat een speciale uitvoering; de Fiat Grande Punto GP.
Het kan aan mij liggen, maar sportiviteit benadrukken met de 1.2 8v???

Verder leuke uitvoering, hadden ze ook van de Punto Mk2 (de sportsound en die hebben we privé op de oprit staan :) )
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
joedelta

Re: Grande Punto GP

Bericht door joedelta »

Jacob schreef:
ineke schreef:Om de sportiviteit van het model te benadrukken introduceert Fiat een speciale uitvoering; de Fiat Grande Punto GP.
Het kan aan mij liggen, maar sportiviteit benadrukken met de 1.2 8v???

Verder leuke uitvoering, hadden ze ook van de Punto Mk2 (de sportsound en die hebben we privé op de oprit staan :) )
Van de Grande Punto had je ook een Sportsound uitvoering tot voor kort; die was redelijk vergelijkbaar met deze GP-uitvoering.

Persoonlijk vind ik van die kleine 15" velgen best goed staan....ik overweeg om ze ook onder mijn T-Jet Sport te laten zetten....ben ik weer net iets sneller van mijn plek :lol:
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Grande Punto GP

Bericht door scoop »

joedelta schreef:Persoonlijk vind ik van die kleine 15" velgen best goed staan....ik overweeg om ze ook onder mijn T-Jet Sport te laten zetten....ben ik weer net iets sneller van mijn plek :lol:
That's the spirit! 8)
En het verrassings-effect voor anderen (als je iemand achter je laat) is des te hoger. ;)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Grande Punto GP

Bericht door Bennink »

scoop schreef:
joedelta schreef:Persoonlijk vind ik van die kleine 15" velgen best goed staan....ik overweeg om ze ook onder mijn T-Jet Sport te laten zetten....ben ik weer net iets sneller van mijn plek :lol:
That's the spirit! 8)
En het verrassings-effect voor anderen (als je iemand achter je laat) is des te hoger. ;)
Haha, jazeker :-D Maar dan moet je gewoon de 15inchers nemen met doppen :-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Die heeft Joe er elke winter onderztitten!
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Leuk dat skydome voor de foto trouwens ;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Speedy schreef:Leuk dat skydome voor de foto trouwens ;)
Ja, op AutoBlog kwamen de grappen al van een Veyron killer, zag dat je ze even haarfijn uitlegde dat het een glazen dak was ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Jazeker, moet die simpele zielen op Autoblog toch even wat Fiat kennis bijbrengen ;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

wat waren de grappen dan?
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Plaats reactie