Fiat Blue&Meâ„¢ & Milieu

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Fiat Blue&Meâ„¢ & Milieu

Bericht door Mike »

Misschien voor sommigen al bekend nieuws?
Een nieuw speeltje in de nieuwe Fiat's...
staat op de Fiat site onder Bleu&me

Blue&Meâ„¢ & Milieu
Bij Fiat houdt de verantwoordelijkheid voor het milieu niet op nadat de auto van de productieband is gerold. Ook de manier waarop er door de bestuurder met de auto om wordt gegaan, vindt het Italiaanse concern tot haar verantwoordelijkheid horen. Daarom introduceert Fiat in samenwerking met Microsoft het EcoDrive systeem.

Het EcoDrive systeem adviseert de bestuurder om milieubewuster te rijden. Het systeem registreert onderweg alle data. Deze kennis wordt via de Blue&Me™ USB poort overgezet op een USB-stick die daarna in de computer gestoken kan worden. Het EcoDrive systeem voorziet de bestuurder van gedetailleerde informatie over de auto inclusief CO-2 uitstoot van elke rit. Het analyseert de rijstijl van de bestuurder en geef tips en aanbevelingen hoe de rijstijl aan te passen om lagere uitstoot te bewerkstelligen. Bijkomend gevolg is besparing op brandstofkosten door minder verbruik. Dankzij EcoDrive™ zal de bestuurder zijn rijstijl kunnen aanpassen om de schadelijke effecten op het milieu zo klein mogelijk te maken. EcoDrive daagt de bestuurder uit zo schoon mogelijk te rijden. Een speciale ‘community’ internetsite moedigt bestuurders aan de resultaten met elkaar te delen om te bewijzen dat veel kleine milieubewuste bijdragen samen een groot effect kunnen hebben.

informatie, wel in het engels.
http://www.fiat.com/ecodrive
Laatst gewijzigd door Mike op ma jun 23, 2008 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Bericht door Mike »

update: Het systeem zal vanaf september 2008 als eerste op de Grande Punto en 500 geleverd worden.
Het is gratis i.c.m. het Blue&Me-systeem.


best wel leuk om je verbruik zo af te kunnen lezen.

Afbeelding

Afbeelding
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Fre
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do jun 12, 2008 18:07
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door Fre »

Dit is wel een heel coole optie. Ik vraag me af of het later als update te installeren is op het huidige blue&me systeem. Zou wel knap zijn als je alles zo kan analyseren
Op mijn oprit : Fiat Grande Punto 1.3 JTD - Chemical Grey - Blue & Me enzo
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Super intiatief! :D

Wat nog leuker zou zijn, is als ze het op de huidige modellen met Blue & Me als update aan konden bieden. Dat zal er waarschijnlijk niet in zitten. (Ik neem aan dat het Windows Mobile apparaatje dan op de OBD aangesloten moet worden. Maar het zou ook zomaar kunnen dat de huidige hardware al compatible is.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Bericht door Mike »

Hellfire schreef:Super intiatief! :D

Wat nog leuker zou zijn, is als ze het op de huidige modellen met Blue & Me als update aan konden bieden. Dat zal er waarschijnlijk niet in zitten. (Ik neem aan dat het Windows Mobile apparaatje dan op de OBD aangesloten moet worden. Maar het zou ook zomaar kunnen dat de huidige hardware al compatible is.
Op de nieuwe modellen zal het standaard bij het Blue&Me geleverd worden.
Ik heb ergens gelezen dat er waarschijnlijk voor de oudere modellen met Bleu&Me een update/aanpassing uit zal komen.
Het lijkt me dat fiat zoiets wel zal doen, alleen over de kosten niets gelezen.

ik kreeg een PB'tje van use_it_or_lose_it over EcoDrive, ben maar gelijk gaan google'n :lol:
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Fre schreef:Dit is wel een heel coole optie. Ik vraag me af of het later als update te installeren is op het huidige blue&me systeem. Zou wel knap zijn als je alles zo kan analyseren
Ja, idd: update update update!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Gios
Junior Stato
Berichten: 365
Lid geworden op: di jan 22, 2008 1:38

Bericht door Gios »

Met een T-Jet zal het moeilijk zijn om milieubewust te rijden.....Laat staan met een Abarth. :D
Al vind ik de actie van Fiat wel goed, laat daar geen misverstand over bestaan.
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Leuke optie, maar voor mij zal dit geen denderende resultaten geven.
Veel rode balken voor Tony. Milieu heb ik niet zoveel mee. Ik wil autorijden, en dan kijk ik echt niet op een litertje euro95. Al kost deze tegen het eind van het jaar misschien wel €2,- per liter.
Afbeelding
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Bericht door Xander »

Zou inderdaad erg leuk zijn als dit als update uitkwam!
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Leuk... Maar ik heb geen 120pk mJTD gekocht om vervolgens als een slak te gaan rijden natuurlijk. En daarnaast zijn de verbruikscijfers bij een slakkegang nou ook weer niet om over naar huis te schrijven. Leuke optie hoor, maar ik heb lang geleden al besloten maar niet meer te kijken naar het verbruik, daar raak ik toch alleen maar teleurgesteld van. Als ik zuinig had willen blijven rijden, had ik die Polo SDI nooit in moeten ruilen... ;)

Edit: ook Microsoft heeft er al wat info over.
Microsoft schreef:As new equipment, EcoDrive will make its first appearance in late 2008 on the Fiat Grande Punto. Earlier Fiat-made automobiles with Blue&Me, such as the Fiat 500, Grande Punto, Bravo or Croma will be able to take advantage of EcoDrive through free upgrades. "That’s a fantastic benefit, to be able to retrofit cars with EcoDrive," says Cilimingras.
EcoDrive komt dus ook beschikbaar voor eerdere modellen met Blue&Me via een upgrade.
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Bericht door Mike »

en nog gratis ook :D
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Fre
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do jun 12, 2008 18:07
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door Fre »

goed zo :D, niet dat ik er veel nut van ga hebben, maar het is wel een leuk hebbedingetje in de auto.
Op mijn oprit : Fiat Grande Punto 1.3 JTD - Chemical Grey - Blue & Me enzo
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

woohoo! free stuff! :P

Waarschijnlijk zal ik er niet veel gebruik van gaan maken :)
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
Gebruikersavatar
Royveer
Nuovo Arrivato
Berichten: 75
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 20:32
Locatie: Bovenkarspel

Bericht door Royveer »

waar is dit te downloaden? niet dat is zuinig rijd maar dan kan ik in iedergeval aantonen aan de dealer dat zijn verbruik cijfers echt niet kloppen :D
GP T-jet - Skydome - Cruise Control - Blue&me Nav - Getinte ruiten - wachten op pakeersensoren
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Het komt eind 2008 pas beschikbaar op de nieuwe modellen. Ik verwacht dat niet eerder dan rond die tijd (of misschien zelfs later pas) de update voor oudere modellen beschikbaar komt. Nog een half jaartje wachten dus.
Plaats reactie