Fiat selecteert eerste Abarth-dealer; prijzen bekend
Fiat selecteert eerste Abarth-dealer; prijzen bekend
Na een succesvolle introductie op de Italiaanse markt brengt Fiat deze maand het label Abarth in Nederland. Op 19 juli zal de eerste officiële dealer in Den Bosch worden geopend. In totaal zal het sportieve merk op drie locaties in de verkoop gaan. De importeur rekent op een jaarafzet van enkele honderden exemplaren.
De importeur kiest voor een exclusief dealernetwerk. Nog dit jaar zal een tweede bedrijf in de omgeving van Amsterdam operationeel worden, gevolgd door een mogelijke dealer in of rond Rotterdam. De geselecteerde ondernemingen verkopen reeds Fiat en zullen een specifieke verkoopomgeving voor Abarth creëren. Het aantal servicepunten zal uitgebreider zijn en beter over Nederland verdeeld zijn. Verder wijst Fiat nog een aantal tuners aan, die zorgdragen voor het verder opvoeren van het vermogen en de prestaties.
Fiat brengt direct twee Abarth modellen uit, een gebaseerd op de 500, de ander op basis van de Grande Punto. In beide gevallen hangt er een opgevoerde 1.4 Turbomotor onder de kap met een vermogen van 135 pk voor de 500 en 155 pk voor de Grande Punto. Door enkele technische aanpassingen zal de output van de 500 Abarth stijgen van 135 pk tot 160 pk, de Grande Punto neemt in vermogen toe van 155 tot 180 pk. De zogeheten esseesse-kit wordt in een later stadium gemonteerd, minimaal een maand tot maximaal twaalf maanden of 20.000 kilometer na aanschaf.
De auto's, die in plaats van het rode Fiat-embleem de geelzwarte schorpioen als logo hebben, beschikken over een sportonderstel, sportstoelen en extra sportieve aankleding in de vorm van zijskirts, spoilers en brede lichtmetalen wielen. Opvallend is dat Fiat de twee types een gelijke prijs geeft, namelijk 21.990 euro. De importeur verwacht dat het publiek een lichte voorkeur heeft voor de kleinste van het duo, de 500.
Op de thuismarkt heeft Fiat in negen maanden 2.000 stuks van de Grande Punto geleverd. De 500 Abarth komt ook daar deze maand pas uit. Een vijfde van de klanten kiest voor het enkele duizenden euro's kostende opvoerpakket. Uit gegevens van de fabrikant blijkt tevens dat 40% van de kopers van een Abarth jonger dan 30 jaar is.
Bron: Autotelegraaf
De importeur kiest voor een exclusief dealernetwerk. Nog dit jaar zal een tweede bedrijf in de omgeving van Amsterdam operationeel worden, gevolgd door een mogelijke dealer in of rond Rotterdam. De geselecteerde ondernemingen verkopen reeds Fiat en zullen een specifieke verkoopomgeving voor Abarth creëren. Het aantal servicepunten zal uitgebreider zijn en beter over Nederland verdeeld zijn. Verder wijst Fiat nog een aantal tuners aan, die zorgdragen voor het verder opvoeren van het vermogen en de prestaties.
Fiat brengt direct twee Abarth modellen uit, een gebaseerd op de 500, de ander op basis van de Grande Punto. In beide gevallen hangt er een opgevoerde 1.4 Turbomotor onder de kap met een vermogen van 135 pk voor de 500 en 155 pk voor de Grande Punto. Door enkele technische aanpassingen zal de output van de 500 Abarth stijgen van 135 pk tot 160 pk, de Grande Punto neemt in vermogen toe van 155 tot 180 pk. De zogeheten esseesse-kit wordt in een later stadium gemonteerd, minimaal een maand tot maximaal twaalf maanden of 20.000 kilometer na aanschaf.
De auto's, die in plaats van het rode Fiat-embleem de geelzwarte schorpioen als logo hebben, beschikken over een sportonderstel, sportstoelen en extra sportieve aankleding in de vorm van zijskirts, spoilers en brede lichtmetalen wielen. Opvallend is dat Fiat de twee types een gelijke prijs geeft, namelijk 21.990 euro. De importeur verwacht dat het publiek een lichte voorkeur heeft voor de kleinste van het duo, de 500.
Op de thuismarkt heeft Fiat in negen maanden 2.000 stuks van de Grande Punto geleverd. De 500 Abarth komt ook daar deze maand pas uit. Een vijfde van de klanten kiest voor het enkele duizenden euro's kostende opvoerpakket. Uit gegevens van de fabrikant blijkt tevens dat 40% van de kopers van een Abarth jonger dan 30 jaar is.
Bron: Autotelegraaf
dus de "standaard" abarth gaat net zoveel kosten als de 1.4 t-jet sport met opties?
of zal de abarth minder opties erop hebben zitten dan?
maar aan de andere kant....
als je dan een Abarth koopt moet je eigenlijk ook binnen een jaar voor de SS kit gaan.
komt er nog even 5.000 euro bij.
dan is die toch nog wel aardig aan de prijs.
het mindere aan de abarth vind ik alleen de rode spiegels en het interieur.
witte dashboard lijkt me nogal kras gevoelig.
of zal de abarth minder opties erop hebben zitten dan?
maar aan de andere kant....
als je dan een Abarth koopt moet je eigenlijk ook binnen een jaar voor de SS kit gaan.
komt er nog even 5.000 euro bij.
dan is die toch nog wel aardig aan de prijs.
het mindere aan de abarth vind ik alleen de rode spiegels en het interieur.
witte dashboard lijkt me nogal kras gevoelig.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Er zijn volgens mij ook andere kleuren van dashboard mogelijk, rood gelakt, en zwart leder volgens mij.
En die prijs valt nog goed mee, en de esseesse kit is niet verplicht natuurlijk! Stel je voor, opeens krijg je een brief aan huis van je dealer; "Gelieve uw GP Abarth bij ons te brengen voor de installatie van de verplichte esseesse kit, vergeet ook niet de 5000 euro mee te brengen!".
En die prijs valt nog goed mee, en de esseesse kit is niet verplicht natuurlijk! Stel je voor, opeens krijg je een brief aan huis van je dealer; "Gelieve uw GP Abarth bij ons te brengen voor de installatie van de verplichte esseesse kit, vergeet ook niet de 5000 euro mee te brengen!".
Op mijn oprit : Fiat Grande Punto 1.3 JTD - Chemical Grey - Blue & Me enzo
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Fiat selecteert eerste Abarth-dealer; prijzen bekend
GPC meeting?jpkramer schreef:Op 19 juli zal de eerste officiële dealer in Den Bosch worden geopend.
Ik nog 43.800 met die niet-vooruit-te-branden-FIREJacob schreef:Toch een stuk goedkoper dan verwacht .. waar kan ik gaan bestellen?
(ow sh**, ik moet nog 115k km met die trage T-JET )
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Ik ben wel benieuwd wat voor opties er dan op zitten voor 21.990 euro.
Die prijs ligt namelijk wel erg dicht bij de t-jet sport.
voor 22000 euro heb je een t-jet met alle opties + sport pakket (geen leren bekleding)
Die prijs ligt namelijk wel erg dicht bij de t-jet sport.
voor 22000 euro heb je een t-jet met alle opties + sport pakket (geen leren bekleding)
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Nou Tony, nu kun je!
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 144
- Lid geworden op: di mar 04, 2008 14:05
- Locatie: Almere
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Hellfire schreef:Nou Tony, nu kun je!
Ik weet het, ik weet het, maar laat ik nu net een paar wieldoppen te hebben gekocht voor mijn huidige. Plus een jaartje garantie, dus de abarth zal even moeten wachten, maar oooh wat jeukt het me overal.
Zeker voor die prijs....22.000
Is maar een dikke 1000 meer als wat ik voor mijn starjet betaald heb 2 jaar geleden :roll: