ervaring bleu vision lampen philips

Gebruikersavatar
abarth boy
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr jul 21, 2006 18:24
Locatie: leiden

ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door abarth boy »

wie heeft er ervaring met bleu vision lampen van philips
ik zoek foto "s en is het licht witter of waar lijkt het op kwa kleur

abarth boy 8) 8) :D
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door ineke »

Ik had ze in de GP die ik had, het licht was wit.Tijdens de inruil heb ik de lampen weer om gewisseld en heeft ze aan ED gegeven.Misschien dat hij er een foto van heeft.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik heb ze in mijn mistpitten. En het is iets witter, maar ik heb geen voor/na foto voor je. Misschien ook handiger om het naast elkaar te zien...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edwin
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: za jul 26, 2008 19:06

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door Edwin »

Heb ze gehad in mijn Panda 100hp, zijn wel witter, maar geven geen noemenswaardige extra sterk lichtbeeld.
Zijn wel gevoelig voor storingen, de mijne waren na een aantalweken allebei al stuk. (en niet met de vingers aangezeten!)
Zou zelf voor een andere lijn in het philipsgamma gaan.
GP Mjet Sport 110 by Squadra - Exotica RedAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dotcom
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: zo jul 27, 2008 11:16
Locatie: Almere

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door Mr. Dotcom »

Ben er zelf zeer tevreden over, maar het haalt het absoluut niet bij Xenon:

Afbeelding

Ik heb het zelf vergeleken en het licht is absoluut witter dan het standaard lampje. Heb helaas alleen geen foto waar het verschil op te zien is.
Lichtopbrengst is in ieder geval dik in orde!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door tonyvandenbroek »

Ook ik heb de Bluevisions van Philips in mijn GP gehad. Lees goed GEHAD!
Deze zijn inderdaad vrij gevoelig, en gaan vaak stuk. De lichtopbrengst vond ik op zich zo slecht nog niet.
Mooi wit. Alleen da ze steeds suk gaan was voor mij de redenen om een ander type te nemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door Sunrise »

Heb ze ook gehad maar zijn inmiddels ingeruild voor XENON. Beter kun je niet hebben, ook 's nachts lijkt het overdag.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door Bennink »

Sunrise schreef:Beter kun je niet hebben, ook 's nachts lijkt het overdag.
Bedoel je nu Xenon of BlueVision?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door Sunrise »

Ik bedoel natuurlijk Xenon. Zoveel ligt niet te beschrijven. Blue Vision Lampen zijn alleen wat witter dan hallogeen lampen.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door Bennink »

Sunrise schreef:Ik bedoel natuurlijk Xenon. Zoveel ligt niet te beschrijven. Blue Vision Lampen zijn alleen wat witter dan hallogeen lampen.
Ik hoor inderdaad vaker dat Xenon feller licht geeft. Maar dat is in dit topic eigenlijk offtopic. Gelieve hier verder te praten over BlueVision.

Trouwens: ik moest een paar keer lezen toen ik begreep dat je met ligt licht bedoelt... Maar, vanaf nu: Ontopic!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
joedelta

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door joedelta »

Philips Blue Vision is op zich een redelijk doorsnee lamp, die iets witter licht geeft en een relatief hoge lichtopbrengst voor een gewone halogeen lamp. Ik heb ze al in vele auto's gehad en heb nooit echt problemen gehad met de duurzaamheid.

Als je echt wit licht wilt en geen Xenon laat monteren, dan kun je misschien beter van die goedkope extreme white (of zoiets) lampen nemen zoals Halfords die heeft van het eigen merk. Nadeel daarvan is, weet ik uit ervaring, dat het er misschien mooi uit ziet, maar de werkelijke lichtopbrengst (en dan bedoel ik het profijt dat je daar zelf als bestuurder van hebt 's nachts) is behoorlijk laag. Blue Vision heeft daar geen last van, maar de meer extreme lampen met blauw glas wel. (en over de duurzaamheid van deze goedkope dingen ben ik ook niet te spreken. In mijn vorige GP heb ik ze eens gehad, maar na een paar weken begon de coating van het uiteinde af te brokkelen en zat mijn lamp vol gruis.)

Ik heb zelf Philips Power2Night GT150 lampen. Die hebben deels blauw glas en een blauwe coating op het uiteinde van de lamp. De lichtopbrengst is zeer goed. De blauwe coating ziet er leuk uit (een stuk leuker dan het standaard grijs). Bovendien geven ook deze lampen, net als de Blue Visions een witter licht dan standaard halogeentjes.

Ik heb trouwens ook de duurste Philips lampen (X-treme Power) gehad in de GP. Die heb ik er na een paar maanden uit gehaald. Ze zien er wel bling bling uit met hun metalen coating, maar ik vond de lichtopbrengst niet denderend op de één of andere manier.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door Giovanni Tutore »

Extreme power doet alleen wat ertra in de breedte is mijn ervaring, maar dat is hier 's nachts op de dijk een grote plus.
De duurzaamheid van alle bijzondere Philips types is naar mijn ervaring niet echt bijzonder. Ik ga voor het advies van Bennink de volgende keer.
Gebruikersavatar
pitufo
Nuovo Arrivato
Berichten: 47
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 19:40
Locatie: Amersfoort

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door pitufo »

Heb de bleuvision lampen ook in mijn Gp zittenen geven in vergelijking met de standaard
lampen duidelijk meer lichtopbrengst.
Over de duurzaamheid heb ik ook niet te klagen zitten nu 3 maanden in mijn Gp en tot nu
toe nog geen problemen mee gehad. Heb ze daarvoor ook 1,5 jaar in mijn vorige Punto gehad.
Fiat Gp 1.4 16v Emotion 2006 - Belly Sand Skydome dak, 17" velgen, drl lights.
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =34&t=3805" onclick="window.open(this.href);return false;
joedelta

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door joedelta »

Ik had nog een setje stadslichtjes van Osram liggen. De zogenaamde Cool Blue lampjes. De Osram variant op de Philips Blue Vision.....na een paar dagen weet ik weer waarom ik alleen nog maar Philips lampen gebruikte.

Philips gebruikt namelijk hoogwaardig glas met UV-filter ter bescherming van de spiegels in de koplampen. Osram doet dat blijkbaar niet. Ik heb al een hele vale streep over de spiegels van de koplampen staan. Bij de vorige GP had ik dat ook nadat ik een tijdje Halfords lampen had gebruikt.
:oops: :? :(
Bij de vorige GP zijn de koplampen toen onder garantie vervangen. Ik zal wel eens bij de dealer langs gaan en ze vragen om vervangende koplampen. (krijg ik misschien meteen de nieuwe donkere lampen als ik ze lief aan kijk :wink: )
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: ervaring bleu vision lampen philips

Bericht door tonyvandenbroek »

Dan moet je wel heeeeeel lief kijken Joe. Maar je kunt het altijd proberen. Nee heb je, JA kun je krijgen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie