HDMG: Autobedrijf van formaat is failliet

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

HDMG: Autobedrijf van formaat is failliet

Bericht door jpkramer »

Autobedrijf HDMG (Herman Driessen Mobility Group) met twaalf garages in Zuidoost-Brabant is vandaag officieel failliet verklaard. Het bedrijf was de officiële dealer van de merken Chrysler, Citroën, Fiat, Hyundai, Jeep, Lancia, Mitsubishi, Nissan, en Peugeot. Het faillissement geldt voor 16 BV’s van HDMG, alleen HDMG Lease en het dealerschap van Harley-Davidson/Buell in Veghel vallen buiten het faillissement.

De toekomst van zo’n 250 mensen die gisteren nog gewoon aan het werk waren, is onzeker. Pogingen om het bedrijf te laten overnemen zijn mislukt, maar er zou nog wel belangstelling zijn om delen van het bedrijf over te nemen. Vanmiddag is er op het hoofdkantoor in Eindhoven een bijeenkomst voor het personeel.

HDMG kwam in de problemen doordat er minder auto’s verkocht werden. Diverse importeurs zagen de bui hangen en stuurden eerder deze week al trailers op pad om auto’s terug te halen. Woordvoerder Paul de Waal van de Bovag laat in een reactie weten dat het zelden voorkomt dat een bedrijf van het formaat van HDMG het loodje legt.
Bron: Autoblog

HDMG was Fiat-dealer in Eindhoven, Helmond & Valkenswaard. Voor klanten van HDMG is er het e-mail adres vragen@hdmg.nl, voor klanten die vragen hebben over een nieuwe auto die ze bij HDMG hebben besteld is een speciaal telefoonnummer geopend: 088 2642025. Dit nummer is vanaf dinsdag 19 augustus bereikbaar vanaf 8 uur tot en met 17 uur.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: HDMG: Autobedrijf van formaat is failliet

Bericht door Señor Sjon »

Zonde, het was/is toch de dealer van de eerste GPC meeting in Helmond 2 jaar geleden. Het valt me wel op dat er veel verschuivingen in autoland zijn de laatste tijd:
- Knaap verkoopt zijn boeltje bij gebrek aan opvolging (Peugeot/Hyundai/Mazda).
- Van Rossum (Renault/Nissan) over de kop.
- Van Doorn & Top ten onder (Fiat/Alfa/Lancia).
- Stern/Falco (insert vogel) groep neemt Van Kooij (Mercedes/Mitsubishi/Saab) groep over.

En dit is alleen al in Almere/Lelystad de afgelopen twee jaar! Zomaar 11 merken in de molen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: HDMG: Autobedrijf van formaat is failliet

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik had het ook al gegelezen eer gisteren. Had een bericht gekregen van HDMG (nieuwsbrief).
Er werd nog surance van betaling aan gevraagd, maar het heeft schijnbaar niet mogen helpen.
Het is inderdaad jammer, want daar hebben de allereerste GPC meeting gehad in Helmond. Leuke dealer aldaar, met volop enthousaisme voor GPC.

Komt mede door de slechte autoverkoop van het laatste jaar, en dan moeten er koppen gaan rollen. HDMG heeft hier in de regio heel veel "kleinere" familie bedrijven overgenomen die nu dan ook allemaal het haasje zullen zijn.
Gelukkig heb ik mijn GP niet bij HDMG besteld (slechte inruil).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gios
Junior Stato
Berichten: 365
Lid geworden op: di jan 22, 2008 1:38

Re: HDMG: Autobedrijf van formaat is failliet

Bericht door Gios »

Alleen de grote Holdings met voldoende nevenactiviteiten houden het hoofd boven water.
Die hebben nog buffers. Ongetwijfeld zullen er nog meer bedrijven omvallen.
Heel triest allemaal.
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
GrandePret
Berichten: 6
Lid geworden op: vr sep 05, 2008 14:30

Re: HDMG: Autobedrijf van formaat is failliet

Bericht door GrandePret »

Hoi,

Helaas voor al die medewerkers die zijn ontslagen ben ik er niet rouwig om.
Het gevoel dat me bekruipt bij zo'n bedrijf is dat ze klanten niet zien als klanten maar als omzetgenerators.Meestal komt er zo'n "Junior"verkoper naar me en ik vraag dan om een serieus
bod en weet wat ik wil.
Het gevolg....Een lulverhaal dat mijn auto moeilijk te verkopen is en een shitinruilprijs!
Ik had een coulant model en een mooie kleur(Gangbaar)peugeot 307SW full options.
Vervolgens zeg ik dat ik het idee heb gekregen dat ik niet serieus wordt genomen waarop de verkoper prompt aan een andere verkoper vraagt of hij meer inruil mag geven en na veel wikken en wegen er een "Gratis spoiler"bij mag!!
Als ik dan zeg dat het gat te groot is vraagt de verkoper of hij nog een tweede kans krijgt.
Zucht!!!....
Ik zeg dan gewoon dat ik een slechte inruilprijs krijg en ik dus daar GEEN nieuwe auto koop.
Dus heb ik een nieuwe auto gekocht bij van DEURSEN in Geldrop waar ik WEL het gevoel krijg een klant te zijn want zij zijn wel mij tegemoet gekomen en hadden alle tijd voor mij,ondanks mijn niet altijd makkelijke vragen.
NEE,ik koop niet bij zo'n groot bedrijf.
Ik ben geen nummer en wil ook zo niet behandeld worden.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: HDMG: Autobedrijf van formaat is failliet

Bericht door tonyvandenbroek »

Wat een verhaal. Ik herken het meteen. Ook ik had een 307 SW met full options in willen ruilen bij HDMG (Helmond). Ook daar keken ze me aan of ik van MARS kwam. Ook mijn Inruil was bar en boos, dus zeer slecht. Nog gwat geluld maar kreeg er niets meer aan gedaan. Offerte maar meegenomen en direct door gereden naar Roermond. Daar kreeg ik wel de prijs die ik in mijn hoofd had (zelfs ietjes meer nog). HDMG wil schijnbaar alleen maar vlug vlug vlug doen, wat ze duur geeft komen te staan.
Of is een Peugeot 307 SW met full options een wagen die je niet wil als dealer. Ik kan het me goed voorstellen :roll:
Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: HDMG: Autobedrijf van formaat is failliet

Bericht door jpkramer »

HDMG: Fiat naar Driessen Autogroep
De Driessen Autogroep neemt het Fiat-dealerschap van HDMG over in Eindhoven, Helmond en Valkenswaard. Verder gaat 'de andere' Driessen eveneens het Lancia-dealerschap voeren in deze plaatsen, dat kwam Driessen met de importeur overeen. Ook het pand van R.O.C./Bocar - uit de HDMG-boedel - gaat naar de Driessen Autogroep. In totaal gaan er zo'n dertig medewerkers van HDMG mee naar Driessen Autogroep.
Bron: Automotive-online.nl
Plaats reactie