teleurstellende verlaging!!! (KW)

Black
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: di aug 26, 2008 21:33

teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Black »

Hallo,

Ik had bij mijn bandenman een verlaging besteld voor mijn GP.... Namelijk KW veren die -3,5 cm zouden verlagen...

Nu ik heb een GP 1,3 JTD 90 pk sport die standaard verlaagd is... Nu ging ik mijn wagen halen en ik dacht dat er eerst niets aan gedaan was... De auto staat nog steeds op dezelfde hoogte als ervoor...


Ik snap het niet???
Grande Punto Sport 1.3 Multijet 90 HP
Crossover Black, Privacy windows, blue & me, dual zone climate control, KW suspension, Fiat subwoofer,...
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Giovanni Tutore »

De veren moeten zich nog zetten... Ze hangt niet meten na haar operatie.
joedelta

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door joedelta »

Black schreef:Hallo,

Ik had bij mijn bandenman een verlaging besteld voor mijn GP.... Namelijk KW veren die -3,5 cm zouden verlagen...

Nu ik heb een GP 1,3 JTD 90 pk sport die standaard verlaagd is... Nu ging ik mijn wagen halen en ik dacht dat er eerst niets aan gedaan was... De auto staat nog steeds op dezelfde hoogte als ervoor...


Ik snap het niet???
Standaard verlaagd? Je hebt je toch bij aankoop van de GP niet laten vertellen dat hij verlaagd is? Hij heeft een, zoals FIAT dat noemt, "sportonderstel", wat betekend dat er stuggere vering onder zit. Verlaagd is hij volgens mij toch echt niet standaard.
Black
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: di aug 26, 2008 21:33

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Black »

Jawel... 1cm is de sport verlaagd tov een gewone versie...

Hoe lang zou het duren eer de veren volledig en mooi doorgezakt zijn? Want bijna 3 vingers tussen band en kast is nu niet echt wat ik wil :)
Grande Punto Sport 1.3 Multijet 90 HP
Crossover Black, Privacy windows, blue & me, dual zone climate control, KW suspension, Fiat subwoofer,...
joedelta

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door joedelta »

Black schreef:Jawel... 1cm is de sport verlaagd tov een gewone versie...

Hoe lang zou het duren eer de veren volledig en mooi doorgezakt zijn? Want bijna 3 vingers tussen band en kast is nu niet echt wat ik wil :)
Waar heb je die info vandaan?
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Mike »

De nieuwe sport is iets verlaagd (dacht ik :P )
Een keer in een folder hebben gelezen, maar kan het nergens meer vinden.
volgens mij staat hij ook "iets" lager dan mijn vorige sportsound plus.
Zal het morgen eens opmeten.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Giovanni Tutore »

Afbeelding
Zo naast een andere zetten, dan valt 't wel op...
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Mike »

Giovanni Tutore schreef:Afbeelding
Zo naast een andere zetten, dan valt 't wel op...
links een sport, rechts een racing?
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Nee, zijn twee GP GP's, aan de striping te zien. Ik denk dat Gio bedoelt dat Black zijn GP eens naast een andere moet zetten en dan aan de hand van de hoogte van de spiegels vergelijken.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Joland »

De tijd die het kost om 'na' te zakken is meestal twee weken tot een maand. Maar waarschijnlijk ligt de Sport 1 cm lager omdat er andere veren onder zitten. Als KW uitgaat van een GP zonder sportonderstel, dan wordt je auto met KW veren geen 3,5 maar 2,5 cm lager.
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out - Afbeelding
Gebruikersavatar
tiop86
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: di sep 02, 2008 10:20

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door tiop86 »

en dan voel je je genaaid :P
geen gp-er meer
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Goose »

't zal mss aan mij liggen, maar ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben dat de GP sport idd een 3tal cm lager hing standaard.

Dus dan heeft verlagingsveren steken geen zin, aangezien hij al lager hangt dan de standaard.

Maar als het een troost kan zijn, had mijn bmw ook -4 gedaan, en dat is inderdaad niet direct een "wauw" effect, maar het kan zijn dat de veren zich inderdaad nog wat moeten zetten, neem wat kasseibaantjes en zo.
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
joedelta

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door joedelta »

Goose schreef:'t zal mss aan mij liggen, maar ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben dat de GP sport idd een 3tal cm lager hing standaard.

Dus dan heeft verlagingsveren steken geen zin, aangezien hij al lager hangt dan de standaard.

Maar als het een troost kan zijn, had mijn bmw ook -4 gedaan, en dat is inderdaad niet direct een "wauw" effect, maar het kan zijn dat de veren zich inderdaad nog wat moeten zetten, neem wat kasseibaantjes en zo.
Ik blijf er bij dat de sport standaard niet verlaagd is ten opzichte van de andere GP's. Hij is alleen stugger geveerd. Ik heb ook nooit in een brochure zien staan dat hij verlaagd is, alleen dat hij een "sportonderstel" heeft.
Mijn vorige GP, een Emotion, stond niet hoger dan mijn huidige Sport, sterker nog, hij leek lager, maar dat is gezichtsbedrog doordat de Emotion de 15-spaaks 17" had mijn huidige GP Sport heeft de Tony-velgen. De 15-spaaks lijken groter naar mijn mening, waardoor de ruimte tussen band en wielkas, anders oogt.
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Sappel »

Black schreef:Jawel... 1cm is de sport verlaagd tov een gewone versie...

Hoe lang zou het duren eer de veren volledig en mooi doorgezakt zijn? Want bijna 3 vingers tussen band en kast is nu niet echt wat ik wil :)
3 vingers valt nog mee, voordat die van mij verlaagd was ging er een volle vuist tussen....... Nu 3 vingers of zo en lijkt het net alsof de rest opgehoogd is en die van mij normaal ;)
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: teleurstellende verlaging!!! (KW)

Bericht door Mike »

Bij mijn sport passen er maar net 3 vingers tussen, en het zijn geen dikke vingers :lol:
vergeleken met mijn vorige sportsound plus ligt hij dus zeker wel lager.
Heb nog geen tijd gehad om het op te meten.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Plaats reactie