Rugklachten stoelen GP

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
rammi86
Berichten: 7
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 20:19

Rugklachten stoelen GP

Bericht door rammi86 »

hallo,

ik ben sinds afgelopen woensdag de trotse eigenaar van een nieuwe GP edizione lusso.

ik heb echter 1 probleem, ik krijg enorme rugklachten van de stoelen.

de onderzijde van de rugleiding drukt nadrukkelijk in de onderrug. is dit de lendesteun, wat ik op internet lees?

Heeft iemand ook last van dit probleem en wat is de oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door tonyvandenbroek »

Als eerste Welkom Rammi86,
Ten Tweede, een mooie AVATAR, met een nog mooiere GP (mijn GP in tsjechië)

Wat betreft de stoelen in de GP. Ik ben zelf ook rug patient (geweest, hernia operatie gehad), en zit liever in de GP dan op de bank thuis. Na mijn operatie was dat 1 van mijn fijnste zetels die ik heb.
Op de sport zit een elektrische lendesteun, deze is in te stellen op het knopje onder de armsteun.
Zelf heb ik de lendesteun volledig in mijn rug staan. In combinatie met de sportstoelen zit dat gewoon heerlijk...
Ik weet niet of jij ook deze in je GP hebt, anders is er niets aan te doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Douwe »

Welkom Rammi86 !

Mijn stoel heeft geen lendesteunverstelling en zit prima. Ik kan er uren op zitten zonder klachten.
Wat Tony al zei, het kan als je dat hebt best de lendesteun zijn.

In mijn vorige auto (Stilo) had ik ook een lendesteun maar als je dat niet gewend bent zit dat niet lekker. Ik heb hem daarom ook helemaal weggedraaid zodat ik zo min mogelijk de lendesteun voelde.

Dus ik hoop voor je dat het daaraan ligt. Laat je het ons weten?
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door ulti »

Heb zelf ook een lendesteun, niet voor mijn zelf maar voor mijn vriendin. Ook een rugoperatie gehad waarbij haar rug is vastgezet.

Ze vindt het echt fijn zitten icm met haar rug, ook de stoel van de bijrijders kant ( zonde lende steun) vindt ze prima zitten.

Omdat het instelbaar is kan je het wel ideaal aan je rug aanpassen. zelf vind ik het ook erg fijn zitten.
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door ripeba »

Heb zelf twee hernia-operaties binnen het jaar gehad 2005-2006. Stoelen waren voor mij dus een belangrijk criteria bij de keuze van een nieuwe auto. De stoelen in de Leon waren erg goed en die van mijn nieuwe GP zijn zo mogelijk nog beter.
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door swans »

ik heb niet de lendesteun verstelling en moet zeggen dat mijn stoelen (met mijn bijna 1.90m) bijzonder goed zitten
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
rammi86
Berichten: 7
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 20:19

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door rammi86 »

ja ik heb geen verstelbare lentesteun,

gewoon hoogte en leuning verstelbaar. ik heb al veel geprobeerd alleen mijn rug is op het moment gewoon geiriteerd zodat ik niet kan beoordelen of hij nu goed staat.

ik hoop maar dat het gewoon even wennen is en dat het binnenkort over is.

ja avantar moet ik nog maken, heb nog geen tijd gehad om een mooi foto te maken :wink:

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door scoop »

Één nadeel bij rugklachten (en daar kunnen meerderen hier over meepraten) is dat als je eenmaal last hebt, je dit met je houding vaak gaat overcompenseren, waardoor je elders in je rug vaak ook weer klachten krijgt. Terwijl je dit soort klachten hebt is het dus ook moeilijk om een stoel goed in te stellen.

Wat ik zelf altijd doe is eerst de afstand en de hoogte instellen, door met m'n linkervoet de koppeling in te drukken en dan de stoel + hoogte zodanig in te stellen dat mijn linkerbovenbeen recht is, maar de onderkant van mijn linkerbovenbeen niet (teveel) tegen de stoel aandrukt (moet wel een beetje steun hebben uiteraard). Daarna kantel ik de rugleuning zodanig dat als ik beide handen op het stuur heb, mijn armen licht gebogen zijn en ik voldoende steun in mijn rug heb. Als laatste stel ik de lendensteun in, om mijn onderrug voldoende steun te geven, zonder dat daar nu weer iets afgekneld wordt.

Kijk ook even in het boekje, daarin staat geloof ik een vergelijkbare procedure over hoe je goed je stoel kunt instellen. Of een stoel in een auto wel of niet goed zit is iets heel persoonlijks, dus ondanks dat iedereen hier misschien perfect op zijn stoel kan zitten hoeft het niet zo te zijn dat deze voor jou ook als gegoten zit. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je nu nog niet ontspannen genoeg in de auto zit en daardoor een krampachtige houding aanneemt.

Succes met zitten!
Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Junior Stato
Berichten: 396
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Carlo Abarth »

Ik heb een Sport en nergens last van, wat ik wel (nu weer bij de Abarth 500 die ik een week rij) merk is dat de hoogteverstelling van puur het zitvlak er invloed op heeft. Zet ik de stoel op z'n laagst voel ik de onderkant van de rugleuning in mijn rug drukken, zelfde bij de normale stoel van een Panda. Misschien bij die van een GP dus ook wel zo. Bij mijn Sport-stoel echter niet, zit echt fantastisch en heb normaal best snel last van de rug.
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door Bennie »

Toen ik de keus maakte voor de GP, waren de stoelen heel belangrijk. En ik heb toen moeten kiezen voor de stoelen met lendesteun. Die staat bij mij helemaal naar voren waardoor ik dus juist geen rugklachten meer heb (met autorijden). Het is heel afhankelijk van de instelling en je zit houding. Mocht het toch niet lukken bij je, moet je me ff een PB sturen. Ik heb een adres van een bedrijf die stoelen kan aanpassen zodat je echt perfect kunt genieten van je GP (elke andere auto doen ze trouwens ook!)
Life's too short to drive boring cars
rammi86
Berichten: 7
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 20:19

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door rammi86 »

is het zo dat stoelen zonder verstelbare lendesteun wel misschien handmatig kunnen worden ingesteld? dus de bobbel iets minder nadrukkelijk in de rug laten stellen door de dealer?
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door swans »

volgens mij niet maar zeker weten doe ik het niet!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door hannes »

rammi86 schreef:is het zo dat stoelen zonder verstelbare lendesteun wel misschien handmatig kunnen worden ingesteld? dus de bobbel iets minder nadrukkelijk in de rug laten stellen door de dealer?
nope :?

ik had bij de sportsound + ook last van mijn rug met lange ritten, was niks aan te doen volgens de dealer.
echter bij de t-jet sport was bovenstaande niet het geval, deze had veel betere stoelen in combinatie met de lendesteun, die zaten heerlijk :P
Gebruikersavatar
FreshxTekzz
Junior Stato
Berichten: 269
Lid geworden op: za jul 12, 2008 17:31
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door FreshxTekzz »

idd.. in het begin zat de lendensteun bij mij ook niet zo goed..
maar na een aantal dagen rijden vond ik hem wel prima zitten

:-]
GP2 1.3MJTD 16V sport - ambient white - 17" Take Off's - Climate Control - Privacy glass
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Rugklachten stoelen GP

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb totaal geen moeite gehad om een goede ZIT te vinden in de GP. Was stuur en stoel goedzetten, en ik zat heerlijk.
Zelfs met mijn slechte rug!
Afbeelding
Plaats reactie