Soundtrack voor Fiat's tweecilinder

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Soundtrack voor Fiat's tweecilinder

Bericht door jpkramer »

Een tweecilinder klinkt niet zo spannend en dat weten ze bij Fiat. Vandaar dat er nu in de kraamkamers van het Italiaanse merk wordt gewerkt aan een speciale soundtrack voor de toekomstige generatie tweecilindermotoren. Daardoor moeten omstanders het gevoel hebben dat er een auto met een meer cilinders staat te draaien dan in werkelijkheid het geval is.

De tweecilindermotor van de Italianen komt komend jaar uit. De fabrikant plant meerdere configuaties, één met 700 cc en een met 900 cc. De sterkste variant krijgt directe brandstofinspuiting en een turbo. De vermogensoutput ligt tussen de 70 en 100 pk. Fiat plant het blokje voor de Panda, 500 en een kleiner model dat momenteel in de steigers staat.
Bron: Autotelegraaf
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Soundtrack voor Fiat's tweecilinder

Bericht door Douwe »

Ze zijn goed bezig bij Fiat !

Ik denk dat die Soundtrack erbij erg goed is, dat haalt denk ik een grote groep mensen toch over de streep om met zo'n kleine moter met evegoed wel veel vermogen te gaan rijden.

Mij lijkt zo'n moter ook wel wat, maar als dat echt beroerd zou klinken zou ik toch voor een grotere kiezen.

Wat ook misschien kan ipv de Soundtrack, de boel zo goed isoleren dat je de moter niet hoort, daar hou ik persoonlijk ook wel van.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: Soundtrack voor Fiat's tweecilinder

Bericht door Joland »

Ben wel heel benieuwd naar de loopcultuur van het blokkie. Ben tijdje geleden een proefrit wezen maken met een Polo BlueMotion en die liep echt heel rauw - en die had drie cylinders. En dit zijn er nog minder...
Plaats reactie