Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Giovanni Tutore »

Xander schreef:Even een kleine nuance:

Volgens mij gaan bij de bravo de mistlichten niet aan tijdens een bocht, maar gaat er speciale bochtverlichting branden tijdens de bocht. Deze verlichting zit in dezelfde behuizing als het mistlicht, maar volgens mij is het niet het mistlicht zelf! Die schijnen (zeker links) dan ook niet ver genoeg opzij lijkt me.

Je zult het dus niet met een simpel relais voor elkaar gaan krijgen denk ik.
't Rare van deze nuance is dat ik geen enkele afwijking vind in bestelnummer en dat alle afbeeldingen van, slechts 1 lamp hebben. Ik vermoed daarom dat een relais danwel CANbus besturing de truc moet doen.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Giovanni Tutore »

Als ik de verhaaltjes op Hella.nl goed begrijp:

Werkt alleen onder de 40km/h, op actie vanaf knipperlicht inschakelen, fel aan en dimmend uit en houdt ook rekening met de stuurstand.
Leest typisch als CAN-bus gestuurd :D

Nog geen bij te prikken printplaatje gevonden. :wink:

Op het VW-passat forum staat in CAN-bus code de update. Maar die is platform afhankelijk. Oude versies reageren er niet op.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door buxol »

Ik zag laatst een dikke benz rijden van al een paar jaar oud. Die had ook z'n mistlichten meekijken. Had sterk het vermoeden dat die het ook achteraf geinstalleerd had, nu het 'cool' is.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Xander »

Giovanni Tutore schreef:
Xander schreef:Even een kleine nuance:

Volgens mij gaan bij de bravo de mistlichten niet aan tijdens een bocht, maar gaat er speciale bochtverlichting branden tijdens de bocht. Deze verlichting zit in dezelfde behuizing als het mistlicht, maar volgens mij is het niet het mistlicht zelf! Die schijnen (zeker links) dan ook niet ver genoeg opzij lijkt me.

Je zult het dus niet met een simpel relais voor elkaar gaan krijgen denk ik.
't Rare van deze nuance is dat ik geen enkele afwijking vind in bestelnummer en dat alle afbeeldingen van, slechts 1 lamp hebben. Ik vermoed daarom dat een relais danwel CANbus besturing de truc moet doen.
Hm, ik kan het ook verkeerd hebben hoor (daarom staat er ook minstens 2x "volgens mij" in mijn post ;)).

Maar dan snap ik het niet. Je linker mistlicht schijnt toch naar voren, en helemaal niet naar links? Wat heb je daar dan aan?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Bennink »

De mistlampen zijn breedstralers, dus schuin naar voren/opzij.

EDIT: op die manier schijn je dus iets 'het hoekje om'.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
JasperB
Junior Stato
Berichten: 293
Lid geworden op: ma dec 01, 2008 21:12

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door JasperB »

Hallo,

mijn ouders rijden een Bravo. En deze licht idd mee met de bocht dmv de mistlamp. Is idd in t begin ff wennen maar is zeker fijn dat beetje extra licht in de bocht. T helpt echt.

Groet JasperB.
Fiat GP Sport 1.4 T-Jet 172PK / 275NM
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door hbassen »

Ik had dat van die mistlicht ook als eens gezien bij de Bravo.
Tering wat lelijk. Ik heb elke keer het gevoel dat er een lamp stuk is.
Wees nou eerlijk dat ziet er toch niet uit, dat er maar 1 mistlamp brand. en ja ook bij een verkeerslicht blijft dat kreng branden. Echt geen gezicht.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Italia »

hbassen schreef:Ik had dat van die mistlicht ook als eens gezien bij de Bravo.
Tering wat lelijk. Ik heb elke keer het gevoel dat er een lamp stuk is.
Wees nou eerlijk dat ziet er toch niet uit, dat er maar 1 mistlamp brand. en ja ook bij een verkeerslicht blijft dat kreng branden. Echt geen gezicht.

HB
Nee een airbag die uitklapt is een mooi gezicht, het gaat toch om de functie en veiligheid. :x
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door noname87 »

Het lijkt mij best handig. In het begin had ik vaak wel zoiets van 'je mistlicht is kapot'. En wanneer je voor het verkeerslicht staat, ziet het er soms best vaag uit. Maar ik moet zeggen, ik zou ze ook wel op/in mn GP willen.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door tonyvandenbroek »

De optie van het mistlicht vind ik nog niet zo interresant, maar dat 3x knipperen met één tikje lijkt me veel leuker.
Jammer dat het niet op mijn GP zit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door hbassen »

Italia schreef:
hbassen schreef:Ik had dat van die mistlicht ook als eens gezien bij de Bravo.
Tering wat lelijk. Ik heb elke keer het gevoel dat er een lamp stuk is.
Wees nou eerlijk dat ziet er toch niet uit, dat er maar 1 mistlamp brand. en ja ook bij een verkeerslicht blijft dat kreng branden. Echt geen gezicht.

HB
Nee een airbag die uitklapt is een mooi gezicht, het gaat toch om de functie en veiligheid. :x
En het gaat al jaren fout bij elke bocht omdat men niet van die meeschijn lampen heeft. Sorry hoor ik zie echt het nut niet van deze verlichting. Het is alleen handig als je in de middle of nowere rijd en er een bocht aankomt. Als ik in the middle of nowere rij dan heb ik altijd gewoon mijn mistlampen en groot licht aan. dan is het probleem ook opgelost. In NL staat er bij bijna elke bocht 34 lantarenpalen, want stel je voor dat automobilischten niet kunnen kijken.

En daarom blijf ik bij mijn mening dat het zonde is van de tijd en geld om die dingen in een auto te hebben. en bljf ik het lelijk vinden. elke keer als ik een auto ( Skoda heeft het ook) met die dingen tegen kom "daar wil je toch niet mee gezien worden". Ik vrees trouwens wel dat alle auto's dit gaan krijgen, want dat zal dan wel moeten vanuit Den Haag(wetgeving). Er zal vast een nieuwe Koos Spee opstaan die dat vind.

Gr,
HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Junior Stato
Berichten: 396
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Carlo Abarth »

In Italië is het heerlijk. Paar weken met een Bravo rondgereden daar in midden Italië en in de bergen, buitenaf is het heerlijk dat je net een beetje extra licht hebt. In NL vind ik het prettig in wijken waar weinig ligt is.

Mij zou het niets uit maken als mijn auto het had, wat maakt het uit dat iemand heel misschien denkt (en dat is alleen nu het nieuw is) dat je een lampje stuk hebt. Who cares, het is niet zo toch?

Is dus geen Koos-Spee-Idee maar gewoon bedacht in landen waar niet alles zo geweldig verlicht is. In Duitsland zijn er ook genoeg gebieden waar dat best handig kan zijn. Vind twee mistlampen aan praktisch net zo dom er uit zien zonder mist als eentje.
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Joland »

In Nederland heeft t volgens mij niet bar veel zin, maar kan me voorstellen dat je er in wat minder bevolkte landen wel plezier van kan hebben. Dat oranje knipperende lampje aan een kant zal ooit ook best maf hebben gestaan. En ik kan me nog herinneren dat t derde remlicht verboden was. En lelijk... ach... Kwam net een mondeo tegen die mistlampen aanhad en xenonverlichting. DAt is pas lelijk, boven 2 van die discobollen en onder 2 gezellige nachtkaarsjes....
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out - Afbeelding
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Leon »

Ik heb wel de 'optie' van 3 keer knipperen van mijn knipperlicht (bouwjaar 2009, is ook wel logisch dus) alleen is die van mij iets TE enthousiast.
Als ik mijn knipperlicht 'vast' heb staan (constant knipperen) en ik maak de bocht en dan stuur ik snel de andere kant op (in draai de stuur dus door) dan springt hij opeens op de 3x knipperstand voor de andere kant.

Voorbeeld:

Bocht rechtsaf, zet knipperlicht 'vast' aan voor rechts.
Maak de bocht naar rechts, maar bij het terugdraaien naar de neutraal stand, draai ik het stuur iets verder door (dus naar links).
Rechterknipperlicht gaat uit, maar knipperlicht links gaat 3 keer knipperen..

:roll:
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Joland »

Hmz, daar heeft die van mij geen last van.
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out - Afbeelding
Plaats reactie