Inhoud van de brandstoftank

Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Inhoud van de brandstoftank

Bericht door buxol »

Vandaag ging mijn lampje branden, ik moest tanken.
Gaat er tot mijn verbazing maar 35 liter in, ik had ook nog maar iets van 450km gereden. Zit er nu een kleinere tank in de GP of kan ik toch wat langer door rijden?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

buxol ff vraagje of iemand anders..
Ik heb vrijdag maar bij aflevering een halve tank benzine gekregen ..is dit normaal?

groet,

Raymon
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
M-Jay
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 8:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door M-Jay »

Sporting raymon schreef:buxol ff vraagje of iemand anders..
Ik heb vrijdag maar bij aflevering een halve tank benzine gekregen ..is dit normaal?

groet,

Raymon
Uhhh... nee Super... ;-)


Ik net iets minder dan 3 kwart tank. Maar ik dacht dat een halve tank normaal was.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Je hoort gewoon een volle tank te krijgen met iets van 3 a 4 op de teller.... En natuurlijk een cadeautje :wink:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
M-Jay
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 8:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door M-Jay »

grietje8 schreef:Je hoort gewoon een volle tank te krijgen met iets van 3 a 4 op de teller.... En natuurlijk een cadeautje :wink:
Ik heb geen cadeautje gehad! Maar dat komt waarschijnlijk door de verhuizing van Preuninger.
Laatst gewijzigd door M-Jay op zo mei 28, 2006 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik verliet de dealer met een volle tank en een fles champagne :)
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

De dealer moet natuurlijk helemaal niets (buiten wat is afgesproken bij het aangaan van koopovereenkomst), maar hoe beter de dealer, hoe meer hij zijn klanten in de watten legt, zullen we maar zeggen.
Bij het aangaan van de koopovereenkomst zal de verkoper toch wel gemeld hebben of je een volle of een halfvolle tank zou krijgen. (of het staat gewoon letterlijk in de koopovereenkomst)

Ik kreeg een volle tank, een kist Italiaanse wijn en een FIAT paraplu (naast een lampenset, mattenset, gevarendriehoek en het inmiddels bekende FIAT noodgevallentasje (wat blijkbaar ook niet iedereen heeft gekregen). Eerder had ik al twee model-GP's gekregen.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

8) Joedelta, wat ben jij van de regels..... Misschien moet je eens tussen de regels door lezen.... Wat dacht je van GKG :wink:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
joedelta

Bericht door joedelta »

grietje8 schreef:8) Joedelta, wat ben jij van de regels..... Misschien moet je eens tussen de regels door lezen.... Wat dacht je van GKG :wink:
en dan mag jij mij nu even GKG uitleggen, want dat komt (nog) niet in mijn woordenboek voor.... :wink:
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Goed koopmans gebruik...
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
joedelta

Bericht door joedelta »

grietje8 schreef:Goed koopmans gebruik...
oh, zeg dat dan....klopt, is ook van toepassing, maar is een rekbaar begrip....iedere dealer en ook iedere klant verstaat er wat anders onder. Een halfvolle tank is op zich OK, een bijna lege zeker niet (dat heeft mijn vader trouwens wel eens meegemaakt bij de aflevering van een auto, nou ja auto, het was een Opel Kadett).
Reflex
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: za mar 04, 2006 14:35
Locatie: Rucphen
Contacteer:

Bericht door Reflex »

Gaan we hier niet heel snel al off-topic? ik zie nergens reactie op de topicvraag...?
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Hij zuipt gewoon iets meer in het begin.... Bij mij althans.... Zie elders op forum.... :?:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Inhoud van de brandstoftank

Bericht door hannes »

buxol schreef:Vandaag ging mijn lampje branden, ik moest tanken.
Gaat er tot mijn verbazing maar 35 liter in, ik had ook nog maar iets van 450km gereden. Zit er nu een kleinere tank in de GP of kan ik toch wat langer door rijden?
goh, Buxol is de jouwe net zo "zuinig "als de mijne. :?
de reserve is zoals ik gisteren ff uitrekende 9 liter, maar kunt beter bij het eerste beste tankstation gaan tanken :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
grietje8 schreef:Goed koopmans gebruik...
oh, zeg dat dan....klopt, is ook van toepassing, maar is een rekbaar begrip....iedere dealer en ook iedere klant verstaat er wat anders onder. Een halfvolle tank is op zich OK, een bijna lege zeker niet (dat heeft mijn vader trouwens wel eens meegemaakt bij de aflevering van een auto, nou ja auto, het was een Opel Kadett).
na de auto te hebben opgehaald bij de dealer, ben ik na 53 km gaan tanken.
ging weer mooi 29 liter erbij, dus de dealer zal er niet veel ingedaan hebben als je ff rekent. :shock:
zat dus maar rond de 20 l in de tank, de rest steken ze weer in de pocket.
als ze dat bij elke afgeleverde auto doen is dat op een jaar een mooi bedrag. :wink:
voor de rest was er niks geen fles champagne , geen bloemetjes en voor een model autootje van de GP moest ik ook nog vragen.
zo zie je , de ene dealer doet van alles voor zijn klant en de ander niets.
Plaats reactie