Q verven remtrommels

Gebruikersavatar
Vinchucca
Berichten: 3
Lid geworden op: do apr 30, 2009 15:27

Q verven remtrommels

Bericht door Vinchucca »

Yo,

Eerst en vooral sorry als dit al eens eerder gevraagd is, maar heb eens rondgezocht in de fora en niets gevonden. So here goes:

Ik heb een tijdje terug mijn standaard 15" velgen vervangen door wat mooiere 17". Probleem is nu alleen dat die lelijke verroeste remtrommels achteraan iets te fel opvallen. Dus ik zou ze willen zwart verven. Maar kan iemand mij vertellen welke verf ik daar best voor gebruik (merk, type,...?) en is het beter om te verven of te spuiten of maakt dat geen verschil?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Grtz,
Vinchucca
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Q verven remtrommels

Bericht door jpkramer »

In dit topic stat wat info, hopelijk heb je er iets aan...
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... n&start=45

Enne...welkom op het forum :-]
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Q verven remtrommels

Bericht door Douwe »

Schilderen of spuiten maakt niet zoveel uit voor het resultaat op een remtrommel.
Als je de trommel op de auto laat zitten is schilderen makkelijker omdat je dan geen spuitnevel hebt (het scheelt je dus veel afplakwerk)

Ik heb toen de trommel eraf gehaald en met een staalborstel in een slijptol de trommel roestvrij gemaakt en gespoten met hittebestendige verf.
Ik had gewoon stalen velgen maar heb samen met mijn vader eigenlijk alles wat roestte of kon roesten aan de GP behandeld.

Misschien zou je een product van http://www.hammerite.nl/pages/home.php kunnen gebruiken.

Wat trouwens erg vreemd is bij Fiat, als je een GP besteld met LMV zijn de trommels zwart gespoten. Bestel je een GP met stalen velgen zijn de trommels niet gespoten en staan ze al te roesten in de showroom.
Verkeerde bezuininging van Fiat vind ik.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Vinchucca
Berichten: 3
Lid geworden op: do apr 30, 2009 15:27

Re: Q verven remtrommels

Bericht door Vinchucca »

Hey,

alvast merci voor de snelle reacties.

De site van Hammerite was ik ook al eens langsgeweest maar daar staan zowat 8 trillioen soorten verf...welke zou het beste kunnen dienen?

Inderdaad ik heb een GP 1.3 Multijet 90pk en daarop stonden standaard oerlelijke stalen velgen met wieldeksels. Maar een tripje langs de bandencentrale heeft dat verholpen > http://cid-acaecf3848d984ca.skydrive.li ... ?ct=photos 8)
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Q verven remtrommels

Bericht door jeroengt »

ik heb bij de praxis gewoon hamerslag verf gekocht praxis merk zit perfect op remtrommels en remklauwen
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Q verven remtrommels

Bericht door Sunrise »

~~ welkom Vinchucca. Je kunt zelf kiezen tussen hamerslagverf of speciale verfkits voor je remklauwen. Allebei in verschillende kleuren leverbaar :wink: (belangrijkste is heeell goed schoonmaken vooraf) ~]
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Q verven remtrommels

Bericht door Giovanni Tutore »

De verf moet ook tegen velgenreiniger kunnen :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Vinchucca
Berichten: 3
Lid geworden op: do apr 30, 2009 15:27

Re: Q verven remtrommels

Bericht door Vinchucca »

De enige tuningshop hier in de buurt bij mijn weten is er eentje van Remco. Zal eens moeten langslopen en kijken of ze dergelijke kitjes hebben.

Indien niet, zou dit dan kunnen werken: link?
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Q verven remtrommels

Bericht door jeroengt »

de hamerslagverf van de praxis is vele malen goedkoper als die in de tuningshop.
schoonmaken gaat perfect met een spuitbus remmenreiniger
ypsilon
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 12, 2009 20:26
Locatie: almere

Re: Q verven remtrommels

Bericht door ypsilon »

ik heb al een aantal trommels en rem klauwen gespoten maar ik gebruik altijd
verf die tegen hogere tempraturen kan anders gaat de verf mischien bladeren
door de hoge tempratuur.
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Q verven remtrommels

Bericht door skippy47 »

ik heb gewoon zwarte verf (voor metaal) de goed koopste dat dat er is bij praxis erop gedaan wel heel goed schuuren en vet vrij maken dat is belangrijk, de rem trommels worden niet zo heet dus gewoon verf kan ook, bij mijn zit het al 7 maanden erop en niks aan de hand :wink: :wink:
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Q verven remtrommels

Bericht door Douwe »

Inderdaad de verf van de bouwmarkt kan je ook gebruiken, scheelt je geld ipv merkverf.

En de trommels zullen ook niet zo heet worden (mits je de handrem er wel altijd voor het rijden afhaald :P) De klauwen voor zullen wel heter worden denk ik.

Ik gebruikte ook meestal wel hittebestendige verf, omdat ik dat ik spuitbussen had staan en de trommel er toch af had.

Goed ontroesten van de trommels is het belangrijkste, want wat voor verf je ook gebruikt als er teveel roest onder zit, roest het weer los.
Daarom zou een hammerite soort verf wel handig kunnen zijn. Maar welke, dat zou ik zo ook niet weten, kan je het beste even laten adviseren in de winkel of op de bussen gaan lezen.

Zo was het bij mijn GP

Afbeelding

Afbeelding
Roestig

Afbeelding
Ontroest

Afbeelding
Het resultaat, wat bij mij weer verscholen ging achter een mooie stalen velg :P Die uiteraard ook behandeld is met Glashelder tectiel ;)
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Re: Q verven remtrommels

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

dat ziet er ook gelikt uit, toevallig vandaag me remklauwen geverfd, zat idd ook te kijke voor zwarte trommels maar ziet er zeer geslaagd uit zo!
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Gebruikersavatar
jawaddeseg
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za mar 07, 2009 22:36

Re: Q verven remtrommels

Bericht door jawaddeseg »

Douwe schreef:Inderdaad de verf van de bouwmarkt kan je ook gebruiken, scheelt je geld ipv merkverf.

En de trommels zullen ook niet zo heet worden (mits je de handrem er wel altijd voor het rijden afhaald :P) De klauwen voor zullen wel heter worden denk ik.

Ik gebruikte ook meestal wel hittebestendige verf, omdat ik dat ik spuitbussen had staan en de trommel er toch af had.

Goed ontroesten van de trommels is het belangrijkste, want wat voor verf je ook gebruikt als er teveel roest onder zit, roest het weer los.
Daarom zou een hammerite soort verf wel handig kunnen zijn. Maar welke, dat zou ik zo ook niet weten, kan je het beste even laten adviseren in de winkel of op de bussen gaan lezen.

Zo was het bij mijn GP

Afbeelding

Afbeelding
Roestig

Afbeelding
Ontroest

Afbeelding
Het resultaat, wat bij mij weer verscholen ging achter een mooie stalen velg :P Die uiteraard ook behandeld is met Glashelder tectiel ;)
met welk product heb je zo goed die roest verwijdert? zoek al lang naar dergelijk product maar geef veel geld uit voor niks!!!
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Q verven remtrommels

Bericht door Giovanni Tutore »

Moet je aftollen, met de boormaschien
Afbeelding
Plaats reactie