racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

lenni1402
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za jul 04, 2009 15:19

racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door lenni1402 »

Goedemiddag allen,

ik heb zojuist een racechip gekocht op www.racechip.de. Deze chip is eenvoudig te installeren en beïnvloed de software van de auto niet.

Op de site staat dat uit een 1300cc :
55 Kw 75 pk en 190 Nm na installatie:
69 Kw 94 pk en 255 Nm gehaald kan worden.

En dat voor 129 euro ex verz.kosten. Ik ben benieuwd of iemand deze chip ook al eens geïnstalleerd heeft en wat de ervaringen zijn.
ruben
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 17:57

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door ruben »

Ik geloof er geen snars van dat dit werkt!

zowel is het natuurlijk perfect! ben benieuwd naar het resultaat.

Ook raar dat het de software niet beinvloed. het is namelijk software en zou de originele software waarschijnlijk deels onderdrukken...

maar ik heb geen ervaring en vertrouw op de standaard kwaliteit. ander koop ik wel een snellere auto ;-)

succes en laat de ervaringen horen!!

groetjes
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door ElSjiepo »

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is het dat meestal ook........

Mocht het toch waar zijn, gefeliciteerd! :-]
lenni1402
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za jul 04, 2009 15:19

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door lenni1402 »

De module geeft de computer andere input parameters waardoor de standaard software anders reageert op situaties.

Ik ben zelf ook heel erg benieuwd naar het resultaat. We zullen zien. Ik hou jullie op de hoogte.
Voor die prijs dacht ik "Laten we het gewoon is proberen, niet geschoten is altijd mis." :-)
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door ExTaxi »

als het te mooi lijkt om waar te zijn.............dan is het ook vaak niet waar.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door ExTaxi »

ik vind het altijd opmerkelijk dat mensen die ontzettend veel geld (relatief) uitgeven voor een auto, dat dan met dit soort goedkope rommel willen uitrusten.
Alsof het je niet scheelt als het stuk gaat en je dealer je de deur wijst omdat je geen garantie meer hebt.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
lenni1402
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za jul 04, 2009 15:19

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door lenni1402 »

garantie is er al af.

De grap is dat het CANBUS gestuurd is dus, als het niet goed werkt dan haal je het er gewoon weer tussenuit en is de normale software weer van toepassing.
Zelf heb ik in de auto-industrie gewerkt en wat iedereen als genuine part koopt, wordt onder een andere naam gewoon op de aftermarket verkocht, alleen de prijs is anders. Zelfde fabrikant maar ander merkje. Een beetje zoals de groente van HAK en de ALDI. ;-)

Ik hoop dat ik morgen de module ontvang. Dan zullen we zien. :D
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door Leon »

Is volgens mij gewoon een powerbox.. en powerboxen zijn.. :evil:
google maar eens :|
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
lenni1402
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za jul 04, 2009 15:19

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door lenni1402 »

Even voor de duidelijkheid, dit is geen powerbox. Powerbox manipuleert de temperatuur van de motor d.m.v een weerstand. Het kastje van racechip.de geeft wel de goede temperatuur door maar zorgt ervoor dat de turbodruk en andere zaken wat hoger komen te liggen. (Net zoals de standaard GP met 90pk.)
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door scoop »

De GP met 90pk is anders dan de 75pk uitvoering. Ik weet niet zeker of de 75pk uitvoering een intercooler heeft (maar volgens mij niet?). Sowieso heeft de 90pk een variabele geometrie turbo. Het is dus geen "opgevoerde" 75pk. Volgens mij is de versnellingsbak ook anders. Dit kastje valt wel in de categorie powerboxen (externe kastjes die de stuur/gemeten waardes van de ECU aanpassen). Powerboxen komen in allerlei soorten en maten en manieren om meer vermogen uit een auto te halen. Dat dit kastje enkel en alleen de laaddruk van de common rail aanpast moet je eigenlijk al meteen te denken geven, want de motor heeft toch ook meer zuurstof nodig voor verbranding? Gewoon meer brandstof inspuiten gaat je dus ook echt geen lager verbruik en betere verbranding opleveren (zoals op de site beweerd wordt).
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door Bennink »

De 75pk Multijet heeft een vijfbak, de 90pk een zesbak, toch?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door old school »

als ge hem hebt en hij is goed laat je maar wat weten, dan gaat mijn gp er mss ook aan geloven...
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door swans »

ach,... voor 130 euro is het natuurlijk wel eens te proberen!.... maar als je een snelle diesel wilt kan je beter een 130pk mJet kopen .)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door ExTaxi »

swans schreef:ach,... voor 130 euro is het natuurlijk wel eens te proberen!.... maar als je een snelle diesel wilt kan je beter een 130pk mJet kopen .)
troost je, die komt ook maar net mee met de gangbare diesels van tegenwoordig.......die heeft ook echt andere software nodig om het hedendaagse dieselgeweld bij te benen.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door old school »

jah maar dan moet je wel rekening houden dat deze zwaardere wagens niet door iedereen bestuurd worden, maar enkel door degenen die de verzekeringen kunne betalen. met mijn 90 pk zit ik al aan 2000 per jaar.....
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Plaats reactie