Piepende remmen

Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Piepende remmen

Bericht door DanielS »

Zijn er hier nog meer mensen die last hebben van piepende remmen? :shock:

Ik heb mijn GP opgehaald afgelopen maandag en rij deze nu netjes in! Maar gisteren begonnen mijn voor remmen opeens te piepen!!! Nu ga ik hier zeker mee terug naar de dealer, maar zijn er meer mensen die er last van hebben?
TeChNo2

Re: Piepende remmen

Bericht door TeChNo2 »

DanielS schreef:Zijn er hier nog meer mensen die last hebben van piepende remmen? :shock:

Ik heb mijn GP opgehaald afgelopen maandag en rij deze nu netjes in! Maar gisteren begonnen mijn voor remmen opeens te piepen!!! Nu ga ik hier zeker mee terug naar de dealer, maar zijn er meer mensen die er last van hebben?
jep, het zijn de achterremmen (schijven trouwens) alleen bij zachtjes "aanremmen" bijv voor een stoplicht, bij de dealer waren hier al meer klachten over binnen gekomen, hij is hierover bezig met de importeur om het afdoende te verhelpen, ik moet wel zeggen dat het geluid (volgens de monteur: "het lijkt wel of er een 40-tonner remt") steeds minder wordt...
Laatst gewijzigd door TeChNo2 op ma jun 05, 2006 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik heb het soms ook.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

PIEPENDE REMMEN

Bericht door walpunto »

IK HEB ER OOK LAST VAN DE DEALER IS ER AL MEE BEZIG HET ZIJN TROUWENS DE ACHTERREMMEN EN HET GEBEURT ALS JE ZACHTJES AANREMD
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Ja hier nog 1. Inderdaad als je zachtjes remt.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Gebruikersavatar
M-Jay
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 8:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door M-Jay »

Ik ook, vooral bij parkeren... en als je achteruit rijdt en dan remt.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Heb geleerd dat er dan slijpsel tussen zit.... Dat gepiep kunnen ze bijwerken door bij te schaven.
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Het schijnt te helpen als je een keer flink in de ankers gaat vanaf hoge snelheid. Bijvoorbeeld op een afrit. Wel alleen als het rustig is natuurlijk... 8)
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

DR_DRE schreef:Het schijnt te helpen als je een keer flink in de ankers gaat vanaf hoge snelheid. Bijvoorbeeld op een afrit. Wel alleen als het rustig is natuurlijk... 8)
en er geen bomen staan of een sloot naast ligt :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

En zeker niet op rotondes.

Vraag maar aan lunatik, die kan er echt over mee praten. Leuk dat ik hem trouwens in het echt hen gezien. Best een goeie gast uit Belgie, alleen jammer van die velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik has gisteren toen ik v an Assen naar huis reed ook last van piepende remmen. Ben een keer flink in de ankers gegaan en jawel, het was weer over.

Dus een keer flink remmen helpt wel. (denk wel aan achterop rijdend verkeer.) :wink:
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Mijn FIAT Stilo had ook last van dat piepen op de schijfremmen achter (met name bij het remmen bij achteruit rijden. Wat vaak hielp was het bij rijden op lage snelheid (40-50 km/uur) op een rechte weg, zonder auto's achter je even de handrem aantrekken. (Was een tip van iemand bij mijn dealer.)
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Zomaar gaan remmen is natuurlijk geen echte oplossing... maar meer methode "kop in het zand" (en alsje niet oppast je halve GP ook)...

Gelukkig krijg ik net een telefoontje van de dealer dat hij volgende week het probleem (echt) gaat oplossen, dacht er even niet aan om te vragen wat ie er precies aan gaat doen, maar dat horen jullie volgende week dan wel...
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Laat me raden, hij wil je auto even 10min lenen. :lol:
Had ook een GP met allemaal specificaties.
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

buxol schreef:Laat me raden, hij wil je auto even 10min lenen. :lol:
niet echt... en hij moet ook nog wat andere aflevergebreken herstellen... :-(

da's dan de 2e keer sinds ik een fiat heb (vandaag 1 maand) dat ik een dagje in zo'n %&*@#$ panda mag tssss moet echt niet vaker gaan gebeuren want dan daalt mijn enthousiasme echt tot ver onder het vriespunt :twisted: :twisted: :twisted:
Plaats reactie