Rara verlichting Bravo

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Rara verlichting Bravo

Bericht door hbassen »

Ik had gistermiddag bijna en Bravo in m'n linker vlank staan. Ik dacht dat hij af ging slaan. Er knipperde dan ook een lampje aan de rechtervoorkant van de Bravo. ik vond het wel een beetje laag in de bumper. Ongeveer ten hoogte van waar de mistlichten zouden moeten zitten.

Ik vind dit een hele dome plek voor knipperlichten.

Heeft iemand dit ook eens meegemaakt?

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door scoop »

Wat je denk ik gezien hebt is het systeem van FIAT om de rijrichting beter te verlichten. Maak je een bocht naar rechts, dan gaat het rechter mistlicht vóór branden. Ga je naar links, het linker mistlicht. Deze gaat niet knipperen, maar springt wel aan zodra je instuurt en uit zodra je weer bijstuurt. De mistlichten hebben ook meer dezelfde kleur als de koplampen, de knipperlichten zijn echt oranje-geel.

Het blijkt wel dat het niet zo'n heel praktisch systeem is, gezien dit soort misverstanden. Er zijn ook een hoop mensen die denken dat je je mistlichten aan hebt staan en/of dat er één kapot is... :?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door Giovanni Tutore »

flank de; v(m) -en 1 zijde, zijkant: de auto werd in de ~ geraakt 2 (mil) zijkant ve leger
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door buxol »

Het is mij toen ook opgevallen bij m'n leen-bravo.

Afbeelding
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door hbassen »

Heel verwarrend en het staat ook nog eens debiel, zoals de foto laat zien. ik hed het ook al eens op een skoda gezien. Maar In NL heb je dat toch niet nodig? Hier staan toch minimaal 34 lantaarnpalen bij een bocht?

ik hoop niet dat ze dit bij de n Punto Evo doen, want dan hoef ik hem al helemaal niet. Ik wil toch zelf bepalen waneer ik welk licht aan doe en niet dat de auto het bepaald. of ze moeten het dealer af uit kunnen zetten.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door jpkramer »

hbassen schreef:Heel verwarrend en het staat ook nog eens debiel, zoals de foto laat zien. ik hed het ook al eens op een skoda gezien. Maar In NL heb je dat toch niet nodig? Hier staan toch minimaal 34 lantaarnpalen bij een bocht?

ik hoop niet dat ze dit bij de n Punto Evo doen, want dan hoef ik hem al helemaal niet. Ik wil toch zelf bepalen waneer ik welk licht aan doe en niet dat de auto het bepaald. of ze moeten het dealer af uit kunnen zetten.

HB
Heb nieuws voor je: Punto Evo heeft dit ook....
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door Rob84 »

Mag er dan wel gek uitzien, het systeem werkt wel goed. Die paar keer dat ik met een leen Bravo in het donker heb gereden vond ik het echt toegevoegde waarde hebben. Je kan echt duidelijk beter de bocht in kijken.

Maar goed dit soort " misverstanden" ga je binnen afzienbare tijd toch niet meer hebben. Overdag heb je gewoon je dag-rij-licht aan en dan werkt het systeem niet. s'avonds met dimlicht aan moet je wel hele gekke dingen doen om het met een richtingaanwijzer te verwarren.
I've joined the dark side...
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door Giovanni Tutore »

En natuurlijk kun je het uitzetten. Wordt met de elektronica geregeld dus een kwestie van herprogrammeren.
Het reageert bijv alleen maar onder een bepaalde snelheid (meestal 40km/h).
Ik hoop juist dat het leverbaar wordt :) om bij te prikken.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door Sunrise »

Heb 't nie en hoef 't nie. :-] Xenon :-]
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door Leon »

Natuurlijk is het een leuke feature en het werkt ook goed vanuit de bestuurderspositie bekeken, maar werkt inderdaad wel verwarrend.
Daarom prefereer ik ook veel liever de meedraaiende koplampen met Xenon op de auto van mn ouders.
Werkelijk waar, wat is het dan fijn om bochten te draaien :-]
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
Sjonnie Camaro
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: ma jun 08, 2009 22:51
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Rara verlichting Bravo

Bericht door Sjonnie Camaro »

Ben zelf ook wel fan van deze optie. Is er ook een mogelijkheid om dit "aftermarket" te monteren??
Heb een geheugen als een......uhm... zo'n ding met gaatjes
Plaats reactie