Gezocht: Exotic Red demowagen bij dealer

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Plaats reactie
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Gezocht: Exotic Red demowagen bij dealer

Bericht door LaTiNo »

Ik ben op zoek naar een Exotic Red Punto!! Ik heb er eentje gezien bij Fivan Capelle maar die auto heeft belachelijke kleurverschillen tussen de bumper en de rest van de carosserie. Ik wil graag een andere zien in die kleur om te zien of het nou exemplarisch is of niet. Mijn kleurkeuze hangt daar nl vanaf.

Liefst in de buurt van R'dam (maar desnoods rijd ik naar Venlo:))
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Ik heb een proefrit gemaakt in de exotic red Grande Punto (diesel 130 pk) hij staat (stond?) bij fiatdealer swagemakers in Bergen op Zoom (35 a 40 min. vanaf R'dam)
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

En hoe reed de exotic red 130 pk? Vertel vertel!
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Geweldig ! Hij vooral sneller dan ik had gedacht (maar ben een corsa GSI gewend en die is echt snel...). Hij reed echt fijn (anders had ik ook geen GP besteld natuurlijk), wat me opviel is dat als je het rempedaal aanraakt hij meteen heel heftig begint te remmen (dat lijkt me alleen maar positief, maar zal er toch wel even aan moeten wennen in het begin). Dashboard lekker overzichtelijk, heerlijke stoelen, het enige minpuntje (naast dat de tankdop niet mee vergrendelt met de centrale vergrendeling trouwens) is dat het knipperlicht een irritant piepje heeft maar goed: dat is natuurlijk maar een kleinigheid en dat went ook wel. Ik vond trouwens ook de buitenspiegels (die best een bijzondere vorm hebben eigenlijk) lekker groot (maar ik ben dan ook weer van die piepkleine sportspiegels gewend).
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Hij was dus wel snel maar minder dan de GSI? Hoe is de snelheidsSENSATIE? Ik kan niet wachten tot mijn proefritje morgen 8)

Wat dat remmen betreft, mijn huidige 156 reageert ook zo fel op het remmen, daar wen je snel aan, maar je ontwent het ook weer snel. Als ik een leenauto meekrijg en een dag later ofzo weer in mijn eigen auto stap schiet ik ook bijna door de voorruit als ik voor het eerst afrem :P
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Hij ging niet in 9 sec naar de 100 en dat doet de gsi wel, maar ach het verschil was echt verwaarloosbaar klein... ik had verwacht dat de GP echt trager zou zijn maar dat viel absoluut mee, voor ik het wist reed ik 160... schrok een beetje toen ik op de teller keek...

..de gsi houdt trouwens wel op na de 5e versnelling :-)
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

is het niet zo dat je bijv van 80-120 veel sneller bent dan met een kleine benzinemotor? Door het hoge koppel?
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Weet ik niet eigenlijk...

Wat ik wel weet, en dat is echt waar want het is volgens de eigen fabrieksopgave (!!! dus je kunt het hecken op het internet) dat de corsa van 80-120 sneller accelereert dan de porsche boxster... en ik denk dat beiden sneller zullen zijn dan de GP.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Holy shit! Wat voor motor zit er in die GSI dan?
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

een 1.8 l met 125 pk, tja en het is een licht autootje dus dat wil wel, maar toch gaat ie er uit...

de boxster is ook op alle onderdelen sneller natuurlijk, maar van 80 tot 120 net niet (scheelt ook maar 2/10 van een sec of zo, maar toch...)
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Hey heeft niemand foto's van die exotic red gemaakt? Zo nee ga even terug naar de dealer en maak er dan eens even een paar, hehe!
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Ik ben geweest, had er ook een proefrit in gemaakt maar had geen camera. Ik zal kijken of ik een camera kan regelen voor mijn 2e proefrit. Meteen even kijken of ik het kleurverschil er goed op kan krijgen :)

Had jij nou een rode besteld funky?
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Funky is Bart en dat ben ik! Nee ik heb een Chemical Grey besteld omdat ik de Emotion uitvoering wilde (5deurs wilde ik) en die niet de knalrood had!
Plaats reactie