Punto EVO, foto's IAA
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Punto EVO, foto's IAA
Ik zeg: "Zuinig aan gaan doen met de GP." Gaat deze later nog veel geld opleveren.
Zelf ben ik er nog niet aan uit wat het gaat worden. De Sport gaat erg duur worden met diverse opties. Okay, wel een leuk motortje, maar toch ook een bom duiten.
Denk eerder aan de Racing, maar maar maar....tja, ik weet het nog niet. :roll:
Ook de DS3 stond op mijn verlanglijstje van eventuele opvolgers, maar deze na het bezoek aan de IAA afgevallen. Ook deze wordt dik geprijsd hier in Nederland.
Denk een leuke versie ongeveer 23000-25000 euro gaat kosten.
Een ding is zeker, de GP bevalt me nog prima, oogt lekker, rijdt nog steeds heerlijk. Dus verloopig blijven we hier in rijden. Misschien straks 'n jong gebruikte T-jet. Ach we zien het allemaal wel.
Zelf ben ik er nog niet aan uit wat het gaat worden. De Sport gaat erg duur worden met diverse opties. Okay, wel een leuk motortje, maar toch ook een bom duiten.
Denk eerder aan de Racing, maar maar maar....tja, ik weet het nog niet. :roll:
Ook de DS3 stond op mijn verlanglijstje van eventuele opvolgers, maar deze na het bezoek aan de IAA afgevallen. Ook deze wordt dik geprijsd hier in Nederland.
Denk een leuke versie ongeveer 23000-25000 euro gaat kosten.
Een ding is zeker, de GP bevalt me nog prima, oogt lekker, rijdt nog steeds heerlijk. Dus verloopig blijven we hier in rijden. Misschien straks 'n jong gebruikte T-jet. Ach we zien het allemaal wel.
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
Re: Punto EVO, foto's IAA
He "voorzittertje"
Gaan de gedachten uit naar een Goede gebruikte T.JET.
Wat tel je neer voor :der ALTE: zijn z.g.a.n karretje??????.
Zonder INRUIL natuurlijk. 33.500 km auf der poekkel.
No olie verbruik.
Doe een bod,en je vlieg vooruit,als je maar GAS geef.
Nog GARANTIE tot 1 Nov 2011.
met alle dr,op en dr,an was de nieuwprijs toenmalig € 21.465,00 harde valuta,s.
Kras en steenslag vrij!!!
: der ALTE :
Met BOZE autoplannen <> in gedachten voorlopig<>
Gaan de gedachten uit naar een Goede gebruikte T.JET.
Wat tel je neer voor :der ALTE: zijn z.g.a.n karretje??????.
Zonder INRUIL natuurlijk. 33.500 km auf der poekkel.
No olie verbruik.
Doe een bod,en je vlieg vooruit,als je maar GAS geef.
Nog GARANTIE tot 1 Nov 2011.
met alle dr,op en dr,an was de nieuwprijs toenmalig € 21.465,00 harde valuta,s.
Kras en steenslag vrij!!!
: der ALTE :
Met BOZE autoplannen <> in gedachten voorlopig<>
Re: Punto EVO, foto's IAA
tonyvandenbroek schreef:Ik zeg: "Zuinig aan gaan doen met de GP." Gaat deze later nog veel geld opleveren.
Zelf ben ik er nog niet aan uit wat het gaat worden. De Sport gaat erg duur worden met diverse opties. Okay, wel een leuk motortje, maar toch ook een bom duiten.
Denk eerder aan de Racing, maar maar maar....tja, ik weet het nog niet. :roll:
Ook de DS3 stond op mijn verlanglijstje van eventuele opvolgers, maar deze na het bezoek aan de IAA afgevallen. Ook deze wordt dik geprijsd hier in Nederland.
Denk een leuke versie ongeveer 23000-25000 euro gaat kosten.
Een ding is zeker, de GP bevalt me nog prima, oogt lekker, rijdt nog steeds heerlijk. Dus verloopig blijven we hier in rijden. Misschien straks 'n jong gebruikte T-jet. Ach we zien het allemaal wel.
Viel de DS3 tegen qua prijs of om het uiterlijk? lijkt mij een echt een super mooie kar zoals ik hem op de foto's zie.. beetje mooie Mito is ook redelijk prijzig..punto evo gaat ook dik in prijs omhoog.. dus komt het dan niet allemaal weer redelijk bij elkaar? prijs/pk?
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Re: Punto EVO, foto's IAA
De Duitse prijzen zaten zo rond de 23-25k dus als je daar dan nog bpm en belasting over doet...ulti schreef:tonyvandenbroek schreef:Ik zeg: "Zuinig aan gaan doen met de GP." Gaat deze later nog veel geld opleveren.
Zelf ben ik er nog niet aan uit wat het gaat worden. De Sport gaat erg duur worden met diverse opties. Okay, wel een leuk motortje, maar toch ook een bom duiten.
Denk eerder aan de Racing, maar maar maar....tja, ik weet het nog niet. :roll:
Ook de DS3 stond op mijn verlanglijstje van eventuele opvolgers, maar deze na het bezoek aan de IAA afgevallen. Ook deze wordt dik geprijsd hier in Nederland.
Denk een leuke versie ongeveer 23000-25000 euro gaat kosten.
Een ding is zeker, de GP bevalt me nog prima, oogt lekker, rijdt nog steeds heerlijk. Dus verloopig blijven we hier in rijden. Misschien straks 'n jong gebruikte T-jet. Ach we zien het allemaal wel.
Viel de DS3 tegen qua prijs of om het uiterlijk? lijkt mij een echt een super mooie kar zoals ik hem op de foto's zie.. beetje mooie Mito is ook redelijk prijzig..punto evo gaat ook dik in prijs omhoog.. dus komt het dan niet allemaal weer redelijk bij elkaar? prijs/pk?
Maar voor de DS3 valt het wel mee zie ik nu, de basis prijs voor de 1.6 VTi 120pk is 20290 in Nederland. En dan zit je redelijk aan dezelfde uitrusting als een Evo. Zij het dat de optie pakketten een stuk duurder zijn hier.
Persoonlijk vind ik de Evo hele maar niks dus daar hoe ik niet verder naar te kijken... :roll:
I've joined the dark side...
- skippy47
- Junior Stato
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
- Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant
Re: Punto EVO, foto's IAA
Sappel schreef:Zit er nog wel steeds, maar nu een stuk lager in het radio gedeelte.Sunrise schreef:Is weg volgens mij, je opent nu de achterklep met de sleutel of door op het Fiat logo te drukken ~]Bennie schreef:Waar is nu eigenlijk de knop op het dashboard gebleven voor de achterklep? Of is die weg daar?
waar dan ik zie hem niet ik zie alleen voor de city drive, deuren open en nog iets maar dat is nit voor de koffer
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
nu 190500km gereden
Re: Punto EVO, foto's IAA
Het valt mee, naar mijn mening.
Die achterlichten wil ik wel apart bestellen om op de mijne te zetten, doet me meer denken aan Ford lichten
Het interieur vind ik veel beter dan dat van de Bravo, echt kopen zie ik me deze wel niet direkt doen maar ben blij dat het allemaal zooooooo erg nog niet is
Die achterlichten wil ik wel apart bestellen om op de mijne te zetten, doet me meer denken aan Ford lichten
Het interieur vind ik veel beter dan dat van de Bravo, echt kopen zie ik me deze wel niet direkt doen maar ben blij dat het allemaal zooooooo erg nog niet is
ex-GP owner since 27/09/10
Re: Punto EVO, foto's IAA
Geen facelift, wel andere motor voor Abarth Grande Punto
De uiterlijke wijzigingen van de Punto Evo laat de Abarth-uitmonstering vooralsnog aan zich voorbij gaan, zo beweert Fiat. De Italianen geven de Hot Hatch wel een update. De nieuwe Multiair-techniek van het concern komt ook beschikbaar voor de Abarth-variant.
De huistuner gaat in de Abarth Grande Punto de 1,4 liter turbomotor uit de Alfa MiTo QV toepassen. Dat betekent een vermogen van ongeveer 170 pk, wat het 20 pk sterker maakt dan het bestaande type. Met het blok in het vooronder moet de Abarth in staat zijn de sprint 0-100 km/h in zo'n 7,5 seconden af te ronden en een top te halen van meer dan 215 km/h.
Door bovendien een lager verbruik krijgt de auto geen D-milieulabel meer, maar het groene C-label. De fabrikant zal de nieuwe uitvoering binnen afzienbare tijd presenteren. Over exacte levering laat het merk zich nog niet uit.
Bron: Autotelegraaf
De uiterlijke wijzigingen van de Punto Evo laat de Abarth-uitmonstering vooralsnog aan zich voorbij gaan, zo beweert Fiat. De Italianen geven de Hot Hatch wel een update. De nieuwe Multiair-techniek van het concern komt ook beschikbaar voor de Abarth-variant.
De huistuner gaat in de Abarth Grande Punto de 1,4 liter turbomotor uit de Alfa MiTo QV toepassen. Dat betekent een vermogen van ongeveer 170 pk, wat het 20 pk sterker maakt dan het bestaande type. Met het blok in het vooronder moet de Abarth in staat zijn de sprint 0-100 km/h in zo'n 7,5 seconden af te ronden en een top te halen van meer dan 215 km/h.
Door bovendien een lager verbruik krijgt de auto geen D-milieulabel meer, maar het groene C-label. De fabrikant zal de nieuwe uitvoering binnen afzienbare tijd presenteren. Over exacte levering laat het merk zich nog niet uit.
Bron: Autotelegraaf
Re: Punto EVO, foto's IAA
Kijk dit is nu geweldig nieuws op deze maandag ochtend!!jpkramer schreef:Geen facelift, wel andere motor voor Abarth Grande Punto
De uiterlijke wijzigingen van de Punto Evo laat de Abarth-uitmonstering vooralsnog aan zich voorbij gaan, zo beweert Fiat. De Italianen geven de Hot Hatch wel een update. De nieuwe Multiair-techniek van het concern komt ook beschikbaar voor de Abarth-variant.
De huistuner gaat in de Abarth Grande Punto de 1,4 liter turbomotor uit de Alfa MiTo QV toepassen. Dat betekent een vermogen van ongeveer 170 pk, wat het 20 pk sterker maakt dan het bestaande type. Met het blok in het vooronder moet de Abarth in staat zijn de sprint 0-100 km/h in zo'n 7,5 seconden af te ronden en een top te halen van meer dan 215 km/h.
Door bovendien een lager verbruik krijgt de auto geen D-milieulabel meer, maar het groene C-label. De fabrikant zal de nieuwe uitvoering binnen afzienbare tijd presenteren. Over exacte levering laat het merk zich nog niet uit.
Bron: Autotelegraaf
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Re: Punto EVO, foto's IAA
Haha, geweldige opmerking!ulti schreef:Kijk dit is nu geweldig nieuws op deze maandag ochtend!!jpkramer schreef:Geen facelift, wel andere motor voor Abarth Grande Punto
De uiterlijke wijzigingen van de Punto Evo laat de Abarth-uitmonstering vooralsnog aan zich voorbij gaan, zo beweert Fiat. De Italianen geven de Hot Hatch wel een update. De nieuwe Multiair-techniek van het concern komt ook beschikbaar voor de Abarth-variant.
De huistuner gaat in de Abarth Grande Punto de 1,4 liter turbomotor uit de Alfa MiTo QV toepassen. Dat betekent een vermogen van ongeveer 170 pk, wat het 20 pk sterker maakt dan het bestaande type. Met het blok in het vooronder moet de Abarth in staat zijn de sprint 0-100 km/h in zo'n 7,5 seconden af te ronden en een top te halen van meer dan 215 km/h.
Door bovendien een lager verbruik krijgt de auto geen D-milieulabel meer, maar het groene C-label. De fabrikant zal de nieuwe uitvoering binnen afzienbare tijd presenteren. Over exacte levering laat het merk zich nog niet uit.
Bron: Autotelegraaf
In principe is de Abarth natuurlijk een los product en onderscheid zich al van de 'gewone GP'.
Life's too short to drive boring cars
Re: Punto EVO, foto's IAA
haha, ja een abarth is toch wel mijn volgende wens... en met een evo voorkant zou dit toch echt een wens zijn die nooit zal uitkomen haha -]Bennie schreef:Haha, geweldige opmerking!ulti schreef:Kijk dit is nu geweldig nieuws op deze maandag ochtend!!jpkramer schreef:Geen facelift, wel andere motor voor Abarth Grande Punto
De uiterlijke wijzigingen van de Punto Evo laat de Abarth-uitmonstering vooralsnog aan zich voorbij gaan, zo beweert Fiat. De Italianen geven de Hot Hatch wel een update. De nieuwe Multiair-techniek van het concern komt ook beschikbaar voor de Abarth-variant.
De huistuner gaat in de Abarth Grande Punto de 1,4 liter turbomotor uit de Alfa MiTo QV toepassen. Dat betekent een vermogen van ongeveer 170 pk, wat het 20 pk sterker maakt dan het bestaande type. Met het blok in het vooronder moet de Abarth in staat zijn de sprint 0-100 km/h in zo'n 7,5 seconden af te ronden en een top te halen van meer dan 215 km/h.
Door bovendien een lager verbruik krijgt de auto geen D-milieulabel meer, maar het groene C-label. De fabrikant zal de nieuwe uitvoering binnen afzienbare tijd presenteren. Over exacte levering laat het merk zich nog niet uit.
Bron: Autotelegraaf
In principe is de Abarth natuurlijk een los product en onderscheid zich al van de 'gewone GP'.
En die extra pk's is natuurlijk al helemaal super!
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Re: Punto EVO, foto's IAA
Nog niet veel te beleven, maar dit is er al wel:
http://www.puntoevo.com/
Ook net even gevonden op het italiaanse forum, italiaanse pdf:
http://www.fiat.com/FIAT_ITALIA/uploads ... 4p_ITA.pdf
Op de groene is het plastic in een glanzende kleur gespoten zoals ook al gemeld op fiatblog.
Op transport:
http://www.puntoevo.com/
Ook net even gevonden op het italiaanse forum, italiaanse pdf:
http://www.fiat.com/FIAT_ITALIA/uploads ... 4p_ITA.pdf
Op de groene is het plastic in een glanzende kleur gespoten zoals ook al gemeld op fiatblog.
Op transport:
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Punto EVO, foto's IAA
heb ik ookal gehaald -] (zou ik meer dan 155pk hebben?)jpkramer schreef:Dat betekent een vermogen van ongeveer 170 pk, wat het 20 pk sterker maakt dan het bestaande type. Met het blok in het vooronder moet de Abarth in staat zijn de sprint 0-100 km/h in zo'n 7,5 seconden af te ronden en een top te halen van meer dan 215 km/h.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Punto EVO, foto's IAA
Deze week in de Autoweek.
Ze zijn lovend over de nieuwe Multi-air moteren. Ook zij vinden de facelift minder geslaagd. Interieur zijn ook over te spreken.
Bij AW spreken ze ook over bepaalde kleren dat de Evo lekker oogt, denkend aan zwart.
Ze zijn lovend over de nieuwe Multi-air moteren. Ook zij vinden de facelift minder geslaagd. Interieur zijn ook over te spreken.
Bij AW spreken ze ook over bepaalde kleren dat de Evo lekker oogt, denkend aan zwart.
Re: Punto EVO, foto's IAA
Rijden er straks alleen nog maar zwarte GP evo's.
In andere kleuren vind ik hem gewoon niet meer mooi.
Deze ruil ik in elk geval niet meer in voor een nieuwe, dit is mijn tweede en laatse GP.....
of misschien dan een Abarth
In andere kleuren vind ik hem gewoon niet meer mooi.
Deze ruil ik in elk geval niet meer in voor een nieuwe, dit is mijn tweede en laatse GP.....
of misschien dan een Abarth
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Re: Punto EVO, foto's IAA
Fiat Punto Evo eind november bij de dealer
Nieuw bericht op Fiat.nl met alle inmiddels bekende bla bla, alleen het laatste gedeelte bevat nieuws:
Nieuw bericht op Fiat.nl met alle inmiddels bekende bla bla, alleen het laatste gedeelte bevat nieuws:
Jan Flipsen, algemeen directeur Fiat Group Automobiles Netherlands B.V.: “Bij Fiat lijkt het alsof we de ergste crisisperikelen achter ons hebben. In de maand september bereikte Fiat een marktaandeel van 5,9% in Nederland en we verwachten 2009 af te sluiten met een marktaandeel van 4,8%. Een half procent hoger dan in 2008. Onze schone, betrouwbare en goed ogende modellen vallen gelukkig nog steeds in de smaak. De sloopregeling heeft ook een gunstig effect gehad op de verkopen, met name op die van de Panda en 500. Fiat staat op de tweede plaats van nieuw verkochte auto’s die met de sloopregeling zijn aangeschaft. Met de scherpe prijsstelling en de gunstige bijtellingsklasse van de Punto Evo zetten we deze stijgende lijn door. We verwachten in 2010 tussen de 3.500 en 4.000 Punto’s te verkopen.”
De Punto Evo is vanaf eind november in de Active, Dynamic, Racing, Sport en Emotion uitvoering verkrijgbaar. Prijzen zijn gemiddeld zo’n 3% hoger dan die van de Grande Punto. De Fiat Punto Evo met nieuwe 105 pk sterke 1.4 MultiAir-motor is er vanaf € 16.895. De 1.4 MultiAir met 135 pk is er in de compleet uitgeruste Sport-uitvoering vanaf € 21.195. Alle Fiats Punto Evo zijn voorzien van een groen A- of B-label en op de 1.6 MJ 16V 120 na vallen ze allemaal in de 20% bijtellingsklasse.