Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Plaats reactie
robin
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 15, 2009 21:31

Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door robin »

zodra ik tegen de 120 km/pu rijd,maakt mijn GP nog al herrie.
Het is net of je over zo'n hobbelige witte doorgetrokken streep rijd.(wat ik natuurlijk dan niet doe)
Ik dacht dat misschien mijn rechter voorwiel niet goed in balans was maar dat is niet zo.
Ik heb er van de week andere velgen op gezet met winterbanden en weer dezelfde herrie rechtsvoor.
Mijn stuur trilt niet!

Ik dacht ook nog dat mijn motorkap vibreerde door de wind.
Heb dit van de week bij zijn eerste beurt na laten kijken en dit was goed.

Iemand ervaring of een idee?

mvg,

Robin.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door Bennink »

Je hebt een 1.4 he? Waarschijnlijk dan de 1.4 8-klepper met 77pk. Bij 120 draait de motor 4000 toeren, dus misschien dat het gewoon het motorgeluid is? Ik had er ook last van. Kun je in mijn ogen drie dingen aan doen:

1. Muziek harder zetten
2. Inruilen voor een andere auto of een GP met een andere motor
3. Minder hard rijden

Optie 3 is natuurlijk geen oplossing, ben zelf voor optie 1 gegaan toen ik de GP nog had en heb bij optie 2 echt gekeken bij de volgende auto hoeveel toeren de motor maakt bij 120 en dat valt bij mijn huidige dus erg mee!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door swans »

wiellager! ff laten controleren bij de dealer!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
zjeeraar
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: za nov 15, 2008 1:01

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door zjeeraar »

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met over de 80km/u, toen bleek er een spijker in mn band te zitten ;)
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door Goose »

Zijn de nieuwe banden uitgebalanceerd :?:

Volgens mij is dit het probleem.

Bij het plaatsen van andere velgen/vervangen van je banden, is het best dat de wielen uitgebalanceerd worden.
(gewichtjes die men op de velg plakt om gelijkmatige verdeling over het volledige wiel te krijgen)

eens testen:


- bij lage snelheid (tussen 40 en 70 km/u) je stuur loslaten, en kijken of de wagen mooi rechtdoor rijdt.

- bij hogere snelheden (100-120-130) kan je trillen voelen, dit kan hier ook op wijzen.
(ik weet dat je zei dat hij bij jou niet trilde, maar mss eens tot aan de 140 km/u gaan voor te kijken of dan een trilling in je stuur voelt.)

Hopelijk heb je hier iets aan.

Greets
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door swans »

bij slecht of niet uitgebalanceerd moet je geen herrie horen volgens mij. (misschien is de wielvlucht niet helemaal juist. (hoe slijten de banden?) gelijkmatig of van binnen naar buiten)?
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door black GP »

Goose schreef:Zijn de nieuwe banden uitgebalanceerd :?:

Bij het plaatsen van andere velgen/vervangen van je banden, is het best dat de wielen uitgebalanceerd worden.
(gewichtjes die men op de velg plakt om gelijkmatige verdeling over het volledige wiel te krijgen)



Wat als je 2dehands velgen koopt, die al zijn uitgebalanceerd? en waar de gewichtjes er al op hangen, is dit dan ook nog nodig aangezien dit op een andere type wagen komt te staan? of heeft dit niets te maken met het soort wagen je rijdt.
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door Nimbus »

swans schreef:bij slecht of niet uitgebalanceerd moet je geen herrie horen volgens mij. (misschien is de wielvlucht niet helemaal juist. (hoe slijten de banden?) gelijkmatig of van binnen naar buiten)?

Ik heb al 3 keer met het probleem van niet uitgebalanceerde banden opgescheept gezeten, dit in de 1 1/2 jaar dat ik mijn rijbewijs heb. Eerste keer met mijn oude clio, 1 keer zomer -> winterbanden wissel en natuurlijk weer van winter -> zomerbanden. Wat dat betreft helaas een beetje ervaringsdeskundige, maar als je banden niet uitgebalanceerd zijn dan heb ik nog NOOIT last van lawaai gehad.

Het lijkt mij eerder iets mechanisch, zoals bijvoorbeeld een wiellager.
"Shaven, not furred"
robin
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 15, 2009 21:31

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door robin »

Het is waarschijnlijk de homokineet volgens de dealer.
Nu is het alleen zo dat de dealer de kosten om dit op te zoeken,niet betaald krijgt.
Dus het kan zo zijn dat het niet de homokineet is maar wat anders??
Wie heeft er ervaringen met storingen,geluiden e.d. waar echt naar gezocht moest worden omdat het niet in 1 oogopslag te zien was?
En wie draait er dan op voor de kosten als er iets vervangen is wat het niet was?

Moet wel even vertellen dat mijn auto nog in de garantie zit tot sept 2010.

En de banden zijn het zeker niet en het lager ook niet.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door scoop »

De dealer... En anders nodigen ze FIAT NL maar uit om het probleem vast te stellen, toch? Zolang je garantie hebt... heb je garantie, tenminste in mijn ogen. Tenzij ze kunnen aantonen dat het komt door een bepaalde overmatige slijtage of verkeerd gebruik o.i.d., pas dan draai je zelf voor de kosten op. Laat ze eerst erkennen dat er een probleem is (dat ze het dus zelf ook gemerkt hebben en toegeven dat het niet normaal is). Dan kunnen ze je ook minder makkelijk naar huis toe sturen. Doen ze dat toch, of willen ze je alsnog voor de kosten op laten draaien omdat zij een foute diagnose gesteld hebben, dan wordt het tijd om eens met je rechtsbijstand te gaan praten. Het is vervelend voor de dealer, maar dat is hun risico tijdens de garantieperiode.
Capelli
Berichten: 3
Lid geworden op: za jan 02, 2010 23:06

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door Capelli »

Ik heb reeds een jaar hetzelfde probleem. :(

Heb de wiellagers laten vervangen
Heb de schijven laten afstellen / slijpen
Heb nu 2 x een set nieuwe banden erop gehad
2 x Laten balanceren en laten uitlijnen
Echter nog steeds geen oplossing.

Minimaal al 1500 Euro kwijt en ben ook op zoek naar de gouden tip. -]

Mijn stuur trilt niet, auto rijdt rechtdoor.

Het geluid dat bij mij voorkomt lijkt alsof je een slag in je fietswiel hebt en iets aanloopt.
Het lijkt net alsof de wieldop los komt door de rijwind......

Vooral bij een snelheid tussen 30 km en 80 km goed hoorbaar, daarna niet meer

* Wat wordt er bedoeld met de wielvlucht ????
* Is het de stabilsator stang ?
* Iets anders...

Wordt er echt gek van.... :twisted:
:evil:

Wie ohhhhh wie kan mij helpen :-]
Groet Capelli
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Herrie bij 120 km/pu iemand een oplossing?

Bericht door swans »

Heb trouwens sinds kort het zelfde/ soort gelijk probleem!

Het is niet echt herrie maar een soort gezoem, enkel alleen bij 3000rpm! in elke versnelling en alleen rijdend! binnenkort tripje naar de dealer doen!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie