Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

vanmiddag op Google gevonden :D

een Online ePER! werkt prima en ook in het nederlands!

http://eper.lanciaforum.nl/




kon geen andere topics hierover vinden daarom deze
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door Bennie »

klopt, ligt er ook regelmatig uit!
Life's too short to drive boring cars
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

Bennie schreef:klopt, ligt er ook regelmatig uit!
dat dan weer wel :|
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door Sunrise »

Ziet er leuk uit :wink: , alleen jammer dat de latste update van 23-07-2009 is :( Had gehoopt nog een "leuk" kerstcadeau te kunnen vinden -]
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door swans »

kan de turbo er niet vinden..... abarth turbo is nl plug and play op een t-jet!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door Sunrise »

swans schreef:kan de turbo er niet vinden..... abarth turbo is nl plug and play op een t-jet!
:roll: nog even wachten, misschien dat ik er volgend jaar een te koop weet ~]
Gebruikersavatar
wimk
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 15:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door wimk »

Als redelijke nieuweling op het Fiat front, vroeg ik mij af hoe ik aan een werkplaats handboek kom van mijn evo.

Op (of is het in) dit forum kom ik hier erg weinig over tegen, een paar keer de term Eper.
Als ik dat open krijg ik onderdelen van de punto tot ong 2005.

Op marktplaats kom ik wel een oude dvd van Lancia workshop manual tegen maar niks over fiat.

Bij mijn Seat had ik er zo een te pakken en daarvoor was het hoofdzakelijk papier, boeken bij de slechte en zo.

Hu is het niet zo dat ik als zelf wil gaan sleutelen aan mijn motor of zo, maar ik wil wel graag weten waar de kabelbomen lopen hoe je de bekleding moet demonteren.
Ik wil graag weten hoe mijn auto in elkaar zit.

Gezien het niveau van de discussies hier op het Forum, zit hier erg veel kennis , en kan het haast niet anders dat er wel een aantal leden zijn die iets thuis hebben staan, of bij Fiat werken.

Wie helpt mij uit de droom?
Wim,
Punto Evo MultiJet 85 Wit, 5 deurs, Cool & Blue pakket, achterspoiler, lederen stuurwiel, ambient light.
[/bgcolor]
Afbeelding
Dick Kroon
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: di aug 10, 2010 21:36
Locatie: Leiderdorp

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door Dick Kroon »

Hoi Wimk

Ik heb nog niets kunnen vinden voor de EVO, denk ik nog te nieuw.
Wel iets over de GP, er is volgens mij technisch niet veel veranderd met de invoering van de EVO.
Behalve op het interrieur, kleine motor zaakjes en cosmetische meuk.
Ik heb een linkje voorje http://www.emanualonline.com/Cars/Fiat/ ... anual.html
Wellicht heb je er wat aan.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaroet ~] ~] ~]
Dick
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door Giovanni Tutore »

Hoi Wim en Dick,

Ik heb ooit eens een Italiaans boek gezien gemaakt door een fransoos, die zijn GP uit elkaar gehaald heeft voor dat boek. Verders nooit wat gezien.
Soms is er ergens een link op buitenlandse fora naar het Eper, maar vaak doet die het maar even/half, of is bere traag of achterhaald.
Ook is het niet duidelijk wanner wat waarom gebruikt wordt en bestaan er in dat zelfde Eper al 7 kabelbomen voor achter het dashboard... :roll:

Wat mij in mijn zoektocht naar draadjes en waar is deze zekering voor :?: helaas vaak is overkomen: de ontdekking dat het van GP tot GP verschilt, waarbij dat niet toe te schrijven is aan uitvoering. Je kunt hier ontdekken dat ik de EVO achterlichten op 13 GP's geplaatst hebt en dat was iedere keer verrassend als in welke kleur draden en waar de BoardComputer op checkte.

Het fijne van dit forum is dat er meegedacht wordt, dus post je ideeën/vragen :!:

Groetsels, Il Trovatore
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door Hellfire »

swans schreef:kan de turbo er niet vinden..... abarth turbo is nl plug and play op een t-jet!
Hmm, ik dacht dat de Abarth een ander spruitstuk had. Maar als het perfect past, dan mag je nog even een bezoekje maken aan een chiptuner omdat er anders nog steeds hetzelfde vermogen uit komt.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door Xander »

ePer is alleen om onderdelen op te zoeken, je vindt er geen handleidingen o.i.d.

Plaatjes van de losse onderdelen verduidelijken soms wel hoe het een en ander in elkaar zit, maar het is geen vervanging voor een werkplaatshandleiding.
Giovanni Tutore schreef: Ook is het niet duidelijk wanner wat waarom gebruikt wordt en bestaan er in dat zelfde Eper al 7 kabelbomen voor achter het dashboard... :roll:
Je kunt je chassisnummer en motorcode in ePer invoeren! Als er dan nog meerdere opties overblijven verduidelijkt de compatability-kolom het meestal wel. Het verschil in de kabels voor achter het dashboard zit hem in de gebruikte radio, aanwezigheid van Blue&Me en in de knie-airbag. Het is soms even puzzelen, maar ik gok dat ik 51787727 nodig zou hebben.

Het enige dat ik in de online ePer versies mis is de adviesprijs. (€247,17 voor zo'n kabeltje :roll:)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door Giovanni Tutore »

He Xander,

Leuk dat je mee denkt :-]

Ik bedoel ook te zeggen dat we er meestal wel komen, maar neem nu dat ik op mijn edizione cool regensensor heb mee besteld. Ik denk daardoor, maar dat hoeft niet (leert de ervaring :wink: ), liggen er nu de stekkers voor de lampjes die de Emotion uitvoering heeft bij de zonnekleppen.
Dat wil overigens nog niet zeggen dat die draadjes verder bestekkerd zijn. Zo had ik wel de stekker voor de subwoofer inclusief de zekering, maar zat deze niet achter het dashboard door getrokken (vandaar dat ik weet dat er 7 kabelbomenzijn :mrgreen: ).
Je mag best mijn chassisnummer hebben, maar de edizione cool was gebaseerd op de Dynamic en ze hebben dus hetzelfde bestelnummer (net als de eveneens op de Dynamic gebaseerde edizione Blue & Me, welke weer automatische airco heeft en dus een andere dashboard kabel)

Kortom de logica is soms ver te zoeken (zeg maar Italiaans :lol: )maar met vereende krachten komt dit forum vaak een heel eind -]
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door walpunto »

ik heb de echte eper op mijn werk ik kan ook de historie kijken en de optie s en wat er gerepareerd is bij de officiele dealer.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
wimk
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 15:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door wimk »

Hallo,

Er is dus ook een actuele versie, die op internet gaat niet verder dan 2005.
Staat de Evo ook al in Eper?
Wim,
Punto Evo MultiJet 85 Wit, 5 deurs, Cool & Blue pakket, achterspoiler, lederen stuurwiel, ambient light.
[/bgcolor]
Afbeelding
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Online Fiat/Lancia/Alfa ePER

Bericht door walpunto »

bij mij wel is online versie met ww.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Plaats reactie