kapotte steun
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Volgens mij gaat het met het framenummer. Er zit een klein kunststof klepje aan de passagierszijde bij de voorstoel. Daar zat het VIN (Vehicle Identification Number) dacht ik. Die nummers zijn meestal zo opgebouwd dat je aan de hand daarvan de productiedatum, fabriek, kleur en motor kan uitlezen. Althans dit is bij sommige merken zo.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
heb het eens genoteerd maar kom er niet wijs uit.Señor Sjon schreef:Volgens mij gaat het met het framenummer. Er zit een klein kunststof klepje aan de passagierszijde bij de voorstoel. Daar zat het VIN (Vehicle Identification Number) dacht ik. Die nummers zijn meestal zo opgebouwd dat je aan de hand daarvan de productiedatum, fabriek, kleur en motor kan uitlezen. Althans dit is bij sommige merken zo.
er staat in:
ZFA199000
00109028
zegt dit iemand wat
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
- Locatie: Kapellen ->Belgium
dat is de chassis nr, die 199 is het typenrhannes schreef:
heb het eens genoteerd maar kom er niet wijs uit.
er staat in:
ZFA199000
00109028
zegt dit iemand wat
de vorige punto had het typenr 188 en de eerste punto had het typenr 176
zo heeft elke model bij fiat en lancia en alfa z'n eigen nr
de rest van de cijfers is de het productie aantal volgens mij
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 67
- Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
bonkgeluid
Gisteren zag ik ergenst op het forum dat er rijders zijn welke bonkgeluid problemen hebben en dat moeilijk konden bewijzen ivm garantie.
Ik heb ook dat bonkgeluid en kan dat vrij gemakkelijk laten horen.
Zojuist uitgevonden.
Door de auto stil te zetten en het stuur bijv. maximaal naar rechts te sturen zal de rubberband naar buitendraaien. Door een trap te geven tegen het loopvlak van beide banden hoor ik een bonk aan de rechterkant ergenst bij de schokdempers. Aan de linkerkant heb ik dit niet.
Kan een bewijs zijn dat er iets niet klopt. Misschien dat andere dit kunnen bevestigen met hetzelfde probleem...
dj
Ik heb ook dat bonkgeluid en kan dat vrij gemakkelijk laten horen.
Zojuist uitgevonden.
Door de auto stil te zetten en het stuur bijv. maximaal naar rechts te sturen zal de rubberband naar buitendraaien. Door een trap te geven tegen het loopvlak van beide banden hoor ik een bonk aan de rechterkant ergenst bij de schokdempers. Aan de linkerkant heb ik dit niet.
Kan een bewijs zijn dat er iets niet klopt. Misschien dat andere dit kunnen bevestigen met hetzelfde probleem...
dj
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
denk dat hier meer aan de hand is dan alleen een stabilisator stang.tonyvandenbroek schreef:Dat was in mijn geval ook bij mijn vorige auto. Alleen toen waren beide stabilisator stangen "versleten". Dat voor een auto van nog geen 3 jaar.
Half uurtje en het probleem was opgelost, gewoon beide stangen vervangen onder garantie.
heeft met het stuurhuis te maken en dit is bij Fiat bekend.
hier een antwoord van een GP rijder op de site van de Italiaanse Grande Punto club.
dit naar aanleiding van een vraag van DJKraan over het probleem van het stuurhuis.
Hi djkraan,
first of all, welcome!
your problem is very frequent indeed and many people in this forum have noticed it. There is a tread of about 60 (!!!!) pages about it.
Fortunately FIAT has already found the reason (the steering box become noisy but this fact doesn't compromised security at all!!) and FIAT have already found the solution too.
Very soon will be available a modified steering box
What about your GP? This problem apart, obviously. Are you satisfied of your choice? which kind of multijet do you have? 1.3 or 1.9?
ciao
Roberto
leek me belangrijk om dit mee te delen, want de kans is groot dat er nog meer van ons problemen hiermee krijgen.
dit naar aanleiding van een vraag van DJKraan over het probleem van het stuurhuis.
Hi djkraan,
first of all, welcome!
your problem is very frequent indeed and many people in this forum have noticed it. There is a tread of about 60 (!!!!) pages about it.
Fortunately FIAT has already found the reason (the steering box become noisy but this fact doesn't compromised security at all!!) and FIAT have already found the solution too.
Very soon will be available a modified steering box
What about your GP? This problem apart, obviously. Are you satisfied of your choice? which kind of multijet do you have? 1.3 or 1.9?
ciao
Roberto
leek me belangrijk om dit mee te delen, want de kans is groot dat er nog meer van ons problemen hiermee krijgen.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 67
- Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
En als er mensen zijn die Italiaans kunnen lezen?
http://www.grandepuntoclub.com/sniptz/v ... php?t=2571
Al 60 pages. Kortom, ook bij hen is deze issue hot...
Pas in september komt er dus een modificatie op het stuurhuis. Duurt dus nog even...
dj
http://www.grandepuntoclub.com/sniptz/v ... php?t=2571
Al 60 pages. Kortom, ook bij hen is deze issue hot...
Pas in september komt er dus een modificatie op het stuurhuis. Duurt dus nog even...
dj
Laatst gewijzigd door djkraan op do jun 22, 2006 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Grande Punto Sport 130Mjet
- Romeodelta
- Senior Stato
- Berichten: 720
- Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
- Locatie: Hoogvliet
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 67
- Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Hier een post vanaf www.grandepuntoclub.com:
The only sure thing at the moment is that a modified steering box will be available very soon.
Moreover there is a high number of cars with this kind of fault and there is no model differentiation because all versions of GP are involved. Not all the GP (for example the mine doesn't have this problem) but a large number of them have it.
In particular it seems to be that in summer (air temperature in Italy during these days are far above 30 °c ) the situation get wrong.
Just now FIAT's beginning to distribute modified kit and likely within a few time all distributor will have it.
Somebody in the forum said that probably FIAT is studing the solution of recalling all the defective model but we don't know if this info is true and we don't know anything about the series that have the problem.
Maybe you already know that there is another little imperfection about steering for a significant number of GP.
At very very slow speed (during park manoeuvre or when u are standing) and u turn the steering wheel, in some cases you can feel a very little click and a noise like "tlock" on the steering wheel.
This is another little problem that doesn't compromise security and FIAT is about to fix. It's necessary to replace a piece of the steering column and temporarily you can grease with a special grease the column to attenuate the click.
The only sure thing at the moment is that a modified steering box will be available very soon.
Moreover there is a high number of cars with this kind of fault and there is no model differentiation because all versions of GP are involved. Not all the GP (for example the mine doesn't have this problem) but a large number of them have it.
In particular it seems to be that in summer (air temperature in Italy during these days are far above 30 °c ) the situation get wrong.
Just now FIAT's beginning to distribute modified kit and likely within a few time all distributor will have it.
Somebody in the forum said that probably FIAT is studing the solution of recalling all the defective model but we don't know if this info is true and we don't know anything about the series that have the problem.
Maybe you already know that there is another little imperfection about steering for a significant number of GP.
At very very slow speed (during park manoeuvre or when u are standing) and u turn the steering wheel, in some cases you can feel a very little click and a noise like "tlock" on the steering wheel.
This is another little problem that doesn't compromise security and FIAT is about to fix. It's necessary to replace a piece of the steering column and temporarily you can grease with a special grease the column to attenuate the click.
Grande Punto Sport 130Mjet