Fiat van Deursen Geldrop.

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door tonyvandenbroek »

Op fiat bloq kon je het ook al lezen. Fiat van Deursen is uitgeroepen tot de beste dealer van NL. Ze hebben in 2009 flink getimmerd aan de showroom, verkoop en service.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Patrick155 »

Ze zitten ook wel op een hele mooie plek zo aan de rotonde net voor het industrieterrein.
Qua service kan ik zeggen dat het allemaal wel goed zit daar,bijna elke zaterdag kom ik erlangs op weg naar huis en zijn altijd mensen aan het kijken/kopen.
Zelf een keer gehad dat ik een benzineslang moest hebben voor mijn oude 155 want deze was gesprongen.
Zaterdagochtend,je raadt het al........werkplaats dicht maar verkoper zei dat ik maar even binnen moest rijden terwijl hij de slang ging zoeken.
Samen de slang bevestigd en de kosten waren een half uurtje babbelen over het wel en wee van italiaanse auto's.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
bramvanderlinden
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 22:50

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door bramvanderlinden »

Erg prettige dealer. Zelf een auto geïmporteerd en zonder enige moeite werd de nulbeurt gedaan!
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door alfawiel »

vanwege wat meningsverschil over te gebruiken olie bij mijn huidige dealer eens binnengestapt.
Na uitleg van mijn kant, werd ik zeer deskundig tewoordgestaan door de receptie, en kreeg ik een zeer duidelijke uitleg over hun werkwijze.
Op geen enkele manier kwamen er zaken over mijn huidige dealer ter sprake, om deze af te kraken, er was zelfs begrip voor de handelwijze van mijn dealer, hoewel afwijkend van het Fiat voorschrift.
Op mijn opmerking "dan kom ik voor olieverversing wel naar jullie" kreeg ik als antwoord "U bent ook welkom voor garantiegevallen, U heeft Fiat garantie en geen dealergarantie"
hoewel nog geen ervaring op gebied van onderhoud door dit bedrijf, toch een zeer positieve indruk.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Ivo Herijgers »

Hallo,

Onze 2e auto daar besteld nu! voelt allemaal zeer persoonlijk aan daar! Hoop zo snel mogelijk onze nieuwe Pevo multiJet daar in ontvangst te nemen!
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door goony »

alfawiel schreef:vanwege wat meningsverschil over te gebruiken olie bij mijn huidige dealer eens binnengestapt.
Na uitleg van mijn kant, werd ik zeer deskundig tewoordgestaan door de receptie, en kreeg ik een zeer duidelijke uitleg over hun werkwijze.
Op geen enkele manier kwamen er zaken over mijn huidige dealer ter sprake, om deze af te kraken, er was zelfs begrip voor de handelwijze van mijn dealer, hoewel afwijkend van het Fiat voorschrift.
Op mijn opmerking "dan kom ik voor olieverversing wel naar jullie" kreeg ik als antwoord "U bent ook welkom voor garantiegevallen, U heeft Fiat garantie en geen dealergarantie"
hoewel nog geen ervaring op gebied van onderhoud door dit bedrijf, toch een zeer positieve indruk.
Dat zijn mooie berichten! Als kanttekening wil ik wel vermelden dat iedere dealer blij is met garantiegevallen omdat ze die weer bij de importeur kunnen claimen, maar dat terzijde.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Patrick155 »

Zo blij zijn ze niet met garantiegevallen hoor, zeker niet als het probleem maar niet opgelost wil worden.
Al die uren die een monteur aan een garantiegeval besteedt is eigenlijk weggegooid geld, ook al kunnen ze dit terug claimen via de importeur.
Dealers moeten het toch echt hebben van onderhoud en reparaties buiten garanties/coulanceregelingen.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door goony »

Patrick155 schreef:Zo blij zijn ze niet met garantiegevallen hoor, zeker niet als het probleem maar niet opgelost wil worden.
Al die uren die een monteur aan een garantiegeval besteedt is eigenlijk weggegooid geld, ook al kunnen ze dit terug claimen via de importeur.
Dealers moeten het toch echt hebben van onderhoud en reparaties buiten garanties/coulanceregelingen.
Dat hoorde ik vanmiddag ook van de dealer. Ook krijgen ze maar minimale vergoedingen van de uren die een reparatie kost, waardoor ze er vaak bij inschieten. Je hebt gelijk.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Patrick155 »

Gisteren nog over een terughaalactie gehad met Teun. (chefmonteur)
Fiat zegt een complete turbo met alle toebehoren zoals slangen en leidingen van de 500 TwinAir in 2,5 uur te kunnen verwisselen,Teun gaf zelf al aan dat dit dus gewoon niet mogelijk is en minimaal het dubbele aan tijd kwijt is bij de eerste paar.
Alle tijd meer dan die 2,5 uur is op eigen kosten van desbetreffende dealer en hun hebben er ondertussen al zeker 10 verkocht sinds introductie.
Tel gemiddeld 4 uur voor een auto en je bent een monteur gewoon een week kwijt aan turbowissels waar je ook nog eens zelf geld bij moet leggen als dealer zijnde.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Deantjuh »

Patrick155 schreef:Gisteren nog over een terughaalactie gehad met Teun. (chefmonteur)
Fiat zegt een complete turbo met alle toebehoren zoals slangen en leidingen van de 500 TwinAir in 2,5 uur te kunnen verwisselen,Teun gaf zelf al aan dat dit dus gewoon niet mogelijk is en minimaal het dubbele aan tijd kwijt is bij de eerste paar.
Alle tijd meer dan die 2,5 uur is op eigen kosten van desbetreffende dealer en hun hebben er ondertussen al zeker 10 verkocht sinds introductie.
Tel gemiddeld 4 uur voor een auto en je bent een monteur gewoon een week kwijt aan turbowissels waar je ook nog eens zelf geld bij moet leggen als dealer zijnde.
Nou geld bij leggen is ook een groot begrip..
De dealer betaald echt geen 60euro per uur voor eigen personeel. Hij zal wel iets moeten bijleggen, tuurlijk. Maar, dit loopt egt niet in de honderden euros op. Niet zoals het de consument kost.
En ik neem aan dat fiat de onderdelen etc betaald? Dus eigenlijk valt het gewoon onder service van de zaak. (Met een apk met paar onderdelen heeft de dealer zijn centjes terug)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Patrick155 »

Gemiddelde werknemer kost gewoon rond de 23 euro p/u voor de werkgever,laten we voor het gemak even 20 pakken.

20x40=€800,- waarvan Fiat in dit geval 25 uur vergoedt omdat ze 2.5 uur tellen per turbowissel.
Blijven er 15 uur over a 20 euro=€300,- die de dealer moet zien weg te schrijven door apk's ,onderhoudsbeurten en betalende reparaties.
Vind ik niet echt meevallen als de marge's al niet echt groot zijn op dit moment in de autobranche.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Deantjuh »

Patrick155 schreef:Gemiddelde werknemer kost gewoon rond de 23 euro p/u voor de werkgever,laten we voor het gemak even 20 pakken.

20x40=€800,- waarvan Fiat in dit geval 25 uur vergoedt omdat ze 2.5 uur tellen per turbowissel.
Blijven er 15 uur over a 20 euro=€300,- die de dealer moet zien weg te schrijven door apk's ,onderhoudsbeurten en betalende reparaties.
Vind ik niet echt meevallen als de marge's al niet echt groot zijn op dit moment in de autobranche.
Hier heb je wel gelijk in tuurlijk. ik bedoelde zoizo niet honderde euros per auto zoals de consument wel zou moeten betalen.
Maar ik bedoel voor elke beurt lijkt me wel dat ze wel degelijk winst maken toch? (Even hypothetisch gezien, zonder stroom rekening etc).
En tevens krijgt de dealer toch bonus als die een aantal autos verkoopt? (dit zal de extra kosten die ze mochten hebben wel dekken lijkt mij?
Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor, geef alleen mijn kijke er op! :D
Afbeelding
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Ivo Herijgers »

Vandaag bij van Deursen geweest. Panda van mijn vrouw moest een onderhoudsbeurt hebben.. Meteen even gevraagd hoe het staat met de Pevo die we besteld hebben. Als alles goed gaat al over 4 weken!! ~~ Ben benieuwd. Tevens zou Jos kijken of ie nog het reservewiel kon bestellen bij de fabriek ..achteraf kost het 300 euri...daar bedank ik dan voor ...
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Patrick155 »

Reparatiekit eruit gooien en op marktplaats een goedkoop 15" velgje op de kop tikken als Jos het niet voor elkaar krijgt.
Ik heb 1 originele velg gebruikt nadat ik mijn 17" erop gezet heb.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: Fiat van Deursen Geldrop.

Bericht door Ivo Herijgers »

Patrick155 schreef:Reparatiekit eruit gooien en op marktplaats een goedkoop 15" velgje op de kop tikken als Jos het niet voor elkaar krijgt.
Ik heb 1 originele velg gebruikt nadat ik mijn 17" erop gezet heb.
Het wiel zal het probleem niet zijn, je mist ook je uitsparing in de kofferbak,krikje, wat andere toebehoren .. anders gewoon het reparatiekitje.. Heb in 12 jaar nog geen lekke band hoeven te verwisselen (afkloppen!)
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Plaats reactie