xenon in orginele koplampen

Gebruikersavatar
Pyrofreak
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 14, 2009 12:57
Locatie: Enschede

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Pyrofreak »

Ik heb deze met deze. Werkt tot nu toe goed (ruim 1 jaar) en geeft een goed lichtbeeld.
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Dixie »

Xenon verlichting is prima, maar achteraf inbouwen kan tot afkeur leiden en een vette prent van oom agent opleveren.
Bij Xenon verlichting MOET je n.l. koplampsproeiers hebben, althans, dat zijn de woorden van mr. Koos Spee
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door rdcmrt »

Niet als de auto voor januari 2007 gebouwd is.

Laatst meneer Spee weer een hoop onzin in "Webmisbruikers" horen verkondigen, zelf weten ze de regels niet eens precies dus babbelen ze over de dingen die ze zeker denken te weten. Net als de agent die beweerde dat een meneer andere lichtunits en armaturen moest laten monteren 'omdat dit echt niet mocht' (meneer van de Xenon stond echter volledig in zijn gelijk aangezien de auto voor 2007 gebouwd was en dus niet aan de eisen van nu hoeft te voldoen) zucht ... get your facts straight overheid :roll:
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Dixie »

rdcmrt schreef:Niet als de auto voor januari 2007 gebouwd is.

Laatst meneer Spee weer een hoop onzin in "Webmisbruikers" horen verkondigen, zelf weten ze de regels niet eens precies dus babbelen ze over de dingen die ze zeker denken te weten. Net als de agent die beweerde dat een meneer andere lichtunits en armaturen moest laten monteren 'omdat dit echt niet mocht' (meneer van de Xenon stond echter volledig in zijn gelijk aangezien de auto voor 2007 gebouwd was en dus niet aan de eisen van nu hoeft te voldoen) zucht ... get your facts straight overheid :roll:
Deels heb je gelijk, voor jou genoemde voorbeeld is dit waar, maar voor het grote deel moet je toch oppassen met die wetgeving.
Er zijn genoeg autobezitters die een prent hebben ontvangen en moesten de Xenon-set demonteren.
Laatst gewijzigd door Dixie op do sep 01, 2011 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door tonyvandenbroek »

Naar mijn weten moeten de koplamp units sinds kort ook de vereiste keurmerken hebben.
Dus een GP van 2006 zonder de juiste units kan wel degelijk op de bon. Voorheen was dit niet het geval.
Ze doen ook alles om de brave burger te pesten
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Odelot »

Xenon in auto's van voor 2007 mag. Auto's van na 2007 mogen dit ook. Alleen is het dan verplicht om automatische hoogteregeling en koplampsproeiers te hebben.

Ik zelf zou het niet aanbevelen om xenon in koplampen zonder zgn. 'projectors' of 'lenzen' te zetten. Oudere punto's hadden deze.

Ik wilde zelf een punto evo aanschaffen, maar helaas kun je geen oem xenon op de punto krijgen. Ik vind dit een complete misser van fiat. Op de alfa mito kun je wel xenon krijgen. Mito's hebben bovendien altijd lenslampen.

Veel info over het ombouwen van halogeen koplampen naar xenon kun je vinden op http://www.hidplanet.com

Heb zelf enkele malen koplampen omgebouwd. Het is heel veel werk, maar als je eenmaal een strak lichtbeeld hebt is het wel mooi. Vorige week heb ik nog de (oem) xenon koplampen van mijn huidige auto (golf 5) aangepast.

Ik wilde het effect hebben dat de lampen verkleuren van blauw/paars naar geel etc. Dat is nu het geval. Paar pics als voorbeeld:

Voor:

Afbeelding

Na

Afbeelding

Na

Afbeelding

Sorry voor het grote formaat :s
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door rdcmrt »

@odelot, 1e vraag 'wat doe je op een Fiat GP + evo forum als je zelf een VW bezit?' (niet rot bedoeld hoor ;))

Daarnaast vind ik lenslampen ook mooier, maar xenon in een normale unit altijd nog mooier en beter dan H4 verlichting.
De moeite om lampen om te bouwen wil ik er persoonlijk al helemaal niet voor doen, dan maar een minder mooi lichtbeeld.
Helaas zijn de aftermarket lenslampen voor de GP vaak lelijk of matchen niet met de (rest van de) auto.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Odelot »

Ghehe ok. Ik rij dan wel een golf, maar heb een rijk fiat verleden, en ben van plan om een evo aan te schaffen. Kijken of ik een fiat dealer kan vinden die een redelijke deal wil maken.

H4 is inderdaad niets. Die nieuwe polo's hebben dat meestal ook. Echt waardeloos.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Yahiko
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 10:12
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Yahiko »

Goeiemiddag, over een week of anderhalf krijg ik eindelijk mijn GP. Nu wil ik eventueel ook Xenon inbouwen, iemand toevallig ervaring met deze set/merk?

http://www.navaudio.nl/products/Xenon-s ... Xenon.html
Fiat GP 1.4 16v Sport - Nero Provocatore
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door rdcmrt »

Persoonlijk raad ik deze set al direct af, volgensmij is de set ook niet afgestemd op het "CAN-BUS" systeem van o.a. Fiat.
Dit zorgt voor storingen of in het ergste geval niet of verkeerd werkende verlichting.
Bij xenon is 1 gouden regel "Goedkoop = duurkoop".

Ik ben in het bezit van DEZE Xenon set en die bevalt prima (6000K).
Doordat de Xenon compatibel met het "CAN-BUS" systeem moet zijn, is je Xenon kit ook duurder, denk er ook goed over na bij budget sets de set alsnog duur worden. Denk aan defecte ballasten (niet heel erg duur), maar vaker aan defecte lampen. Budget lampen van € 30 (€ 60/€ 70 voor betere kwaliteit) worden na vaak vervangen ook een dure grap.

"Last but not least", ook Bi-Xenon word bij aftermarket Xenon afgeraden, dit vanwege een elektronisch schuifje wat o.a. storingen kan veroorzaken.

Let ook goed op de wetgeving bij het overwegen van Xenon, auto van NA 1 januari 2007 = een hoop extra kosten voor Xenon.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Yahiko
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 10:12
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Yahiko »

Bedankt voor het snelle antwoord. Het is een GP uit 2006 dus die wetgeving gaat gelukkig niet op voor mijn aanstaande auto. De set die via je link aan te schaffen is is inderdaad een stuk meer aan de prijs, wat opzich neit erg is natuurlijk.

Ik ga er eens over nadenken.
Fiat GP 1.4 16v Sport - Nero Provocatore
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door rdcmrt »

@yahiko, Geen probleem.

Denk goed over het "CAN-BUS" systeem na voordat je beslist.
Ik weet niet hoeveel goedkoper(e) "CAN-BUS" alternatieven er zijn.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
waldo_s
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: wo jul 27, 2011 23:43

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door waldo_s »

http://www.navaudio.nl/products/Xenon-s ... Xenon.html

heb deze besteld, ik ken verschillende mensen met deze set in de auto en werkt al x aantal jaar prima..
Moet er wel uitgehaald worden bij de keuring, maar dat is snel even gedaan en moet ook maar 1x om de 2 jaar als je een nieuwere auto hebt.

Grts
Puntolover
Berichten: 6
Lid geworden op: ma sep 26, 2011 10:42
Locatie: Buchten

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Puntolover »

Hallo allemaal,

Heb nu sinds een week een Pilot 6000k setje ingebouwd. Ben heel tevreden met het lichtbeeld, maar af en toe start de linker lamp niet op.
Als ik dan de lichtschakelaar weer uit en aan doet gaat hij wel aan. Dit is niet altijd het geval, meestal doet hij het gewoon.
Heb ik misschien ergens een stekkertje niet volledig aangesloten? Of ligt dit aan de Ballast?

Groetjes,

Ron.
Fiat Grande Punto 1.4 Turbo T-Jet Dynamic 120 pk 3DR New Wave Blue
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Jarre »

heb je toevallig automatische lichten?

ik gebruik altijd lux-pro xenon, goed spul en zeker niet duur. werkt perfect met can-bus.
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Plaats reactie