Stilo wordt Bravo
Geplaatst: wo jun 21, 2006 10:02
Bron autoweek:
De opvolger van de Fiat Stilo, die aan het einde van het jaar in productie gaat, heet opnieuw Bravo. Dat tekent de Duitse vakpers op uit de mond van Fiat-directeur Luca De Meo.
Aan het begin van 2007 krijgt de Fiat Stilo een opvolger. Net als de voorganger van dit model, dat liep van 1995 tot 2001, krijgt hij de naam Bravo. De naam Stilo wordt overboord gegooid. Fiat voert in de compacte middenklasse een wispelturig typenamenbeleid: in 1978 was er de Fiat Ritmo, in 1988 kwam de Tipo en in 1995 de Bravo en Brava in 2001 volgde de Stilo. Nu komt de naam Bravo dus weer terug.
Op het moment is Fiat druk bezig met de ontwikkeling van het model, dat wordt getekend door ex-Ferrari-ontwerper Frank Stephenson. De Amerikaan is onder meer verantwoordelijk voor de Ferrari F430 en de Maserati MC12.
Naar verluidt waren de definitieve lijnen van de nieuwe Fiat al in mei 2005 klaar. De productiestart is al in november 2006. Dat betekent dat Fiat de nieuwe Bravo in een recordtijd ontwikkelt.
Het platform van de nieuwe Fiat vormt in de toekomst ook de basis voor de opvolger van de Alfa 147 en voor een nieuw compact model van Lancia, dat als de opvolger van de Delta kan worden beschouwd. Die twee modellen worden in de loop van 2007 verwacht.
Per jaar wil Fiat 120.000 nieuwe Bravo’s bouwen. Vorig jaar zijn 72.100 Stilo’s gemaakt. In het topjaar 2004 waren dat er 106.100.
De opvolger van de Fiat Stilo, die aan het einde van het jaar in productie gaat, heet opnieuw Bravo. Dat tekent de Duitse vakpers op uit de mond van Fiat-directeur Luca De Meo.
Aan het begin van 2007 krijgt de Fiat Stilo een opvolger. Net als de voorganger van dit model, dat liep van 1995 tot 2001, krijgt hij de naam Bravo. De naam Stilo wordt overboord gegooid. Fiat voert in de compacte middenklasse een wispelturig typenamenbeleid: in 1978 was er de Fiat Ritmo, in 1988 kwam de Tipo en in 1995 de Bravo en Brava in 2001 volgde de Stilo. Nu komt de naam Bravo dus weer terug.
Op het moment is Fiat druk bezig met de ontwikkeling van het model, dat wordt getekend door ex-Ferrari-ontwerper Frank Stephenson. De Amerikaan is onder meer verantwoordelijk voor de Ferrari F430 en de Maserati MC12.
Naar verluidt waren de definitieve lijnen van de nieuwe Fiat al in mei 2005 klaar. De productiestart is al in november 2006. Dat betekent dat Fiat de nieuwe Bravo in een recordtijd ontwikkelt.
Het platform van de nieuwe Fiat vormt in de toekomst ook de basis voor de opvolger van de Alfa 147 en voor een nieuw compact model van Lancia, dat als de opvolger van de Delta kan worden beschouwd. Die twee modellen worden in de loop van 2007 verwacht.
Per jaar wil Fiat 120.000 nieuwe Bravo’s bouwen. Vorig jaar zijn 72.100 Stilo’s gemaakt. In het topjaar 2004 waren dat er 106.100.