Advies nodig

Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Advies nodig

Bericht door johnb »

Ik ben toe aan verlenging van mijn abonnement en daarbij ook een nieuw toestel.
Gaarne advies welk toestel uitstekend werkt met Blue&Me.
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Advies nodig

Bericht door JB2 »

Ik vind het vrij teleurstellend hoe slecht de meeste telefoonfabrikanten hun telefoon geschikt maken voor een eenvoudig Windows Mobile systeem als Blue&Me. OK, bellen en gebeld worden dat gaat wel, maar dan.

Over het algemeen kunnen Motorola en Sony Ericsson prima overweg met B&M.
Ik heb nu voor de 2e maal een Moto KRZR K1. Een toestel uit 2005 maar het begrijpt ten minste echt alle functies van B&M. Tussendoor een Sony Ericsson walkmanphone gehad, maar die heb ik na een maand aan de kant gesmeten, wat een troep.

Maar daar heb jij weinig aan....

Raadpleeg de FIAT-website en klik op Blue&me. daar staat een lijst met geteste toestellen. Niet alles is natuurlijk getest, maar je krijgt wel een idee.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Advies nodig

Bericht door scoop »

Als je echt alles wilt kunnen gebruiken, inclusief SMS reader, dan wordt de keuze wel heel erg beperkt (en oud). Je kunt de GSM fabrikanten ook niet de schuld geven dat er geen complete, duidelijke standaard is waarin alle functionaliteit vastgelegd is. Het is een verzameling van losse standaarden (bluetooth profiles) die uiteindelijk in alle functionaliteit moet voorzien. De GSM fabrikanten vragen om ondersteuning voor alle mogelijke carkits in orde te maken is net zo bewerkelijk als dit vragen aan de fabrikanten van carkits.

Misschien is het ook handig als je even aangeeft wat voor een soort telefoon je zoekt: een ding om mee te bellen, of een MDA / Smartphone met allemaal toeters en bellen. Dan kunnen anderen die ervaring hebben met zo'n type GSM reageren. Vaak is het ook zo dat je bij verlenging van je abonnement ook maar kunt kiezen uit een beperkt aantal GSM's, vaak ook nieuwer dan degenen die nu door de meesten gebruikt worden. Je zou ook kunnen proberen te vragen of je eerst even het toestel (of een demo) uit mag proberen om te kijken of deze werkt met je carkit.
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Re: Advies nodig

Bericht door johnb »

scoop schreef:Als je echt alles wilt kunnen gebruiken, inclusief SMS reader, dan wordt de keuze wel heel erg beperkt (en oud). Je kunt de GSM fabrikanten ook niet de schuld geven dat er geen complete, duidelijke standaard is waarin alle functionaliteit vastgelegd is. Het is een verzameling van losse standaarden (bluetooth profiles) die uiteindelijk in alle functionaliteit moet voorzien. De GSM fabrikanten vragen om ondersteuning voor alle mogelijke carkits in orde te maken is net zo bewerkelijk als dit vragen aan de fabrikanten van carkits.

Misschien is het ook handig als je even aangeeft wat voor een soort telefoon je zoekt: een ding om mee te bellen, of een MDA / Smartphone met allemaal toeters en bellen. Dan kunnen anderen die ervaring hebben met zo'n type GSM reageren. Vaak is het ook zo dat je bij verlenging van je abonnement ook maar kunt kiezen uit een beperkt aantal GSM's, vaak ook nieuwer dan degenen die nu door de meesten gebruikt worden. Je zou ook kunnen proberen te vragen of je eerst even het toestel (of een demo) uit mag proberen om te kijken of deze werkt met je carkit.
Ik zoek een telefoon om te bellen/sms'en. Hoeft voor mij geen toeters en bellen te hebben.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Advies nodig

Bericht door Hellfire »

johnb schreef:Ik ben toe aan verlenging van mijn abonnement en daarbij ook een nieuw toestel.
Gaarne advies welk toestel uitstekend werkt met Blue&Me.
Ben je tevreden met je huidige toestel? Anders zou een jaartje sim-only een optie zijn: hetzelfde abonnement, maar dan maandelijks goedkoper.

Maar mocht je een simpele telefoon zoeken zonder te veel toeters en bellen: Nokia C5. Oeps... Die heeft toch een toeter: die kan navigeren.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Re: Advies nodig

Bericht door johnb »

Hellfire schreef:
johnb schreef:Ik ben toe aan verlenging van mijn abonnement en daarbij ook een nieuw toestel.
Gaarne advies welk toestel uitstekend werkt met Blue&Me.
Ben je tevreden met je huidige toestel? Anders zou een jaartje sim-only een optie zijn: hetzelfde abonnement, maar dan maandelijks goedkoper.

Maar mocht je een simpele telefoon zoeken zonder te veel toeters en bellen: Nokia C5. Oeps... Die heeft toch een toeter: die kan navigeren.
Mijn huidige toestel werkt niet met Blue&Me
Gebruikersavatar
evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: do mar 04, 2010 17:58
Locatie: Nederland

Re: Advies nodig

Bericht door evo »

Ik gebruik zelf een Nokia 8800 (Arte) zonder toeters en bellen. werkt perfect met Blue&Me en ook met de auto van de zaak geen problemen.
Fiat Grande Punto NeroBianco.
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Advies nodig

Bericht door JB2 »

johnb schreef:
Hellfire schreef:
johnb schreef:Ik ben toe aan verlenging van mijn abonnement en daarbij ook een nieuw toestel.
Gaarne advies welk toestel uitstekend werkt met Blue&Me.
Ben je tevreden met je huidige toestel? Anders zou een jaartje sim-only een optie zijn: hetzelfde abonnement, maar dan maandelijks goedkoper.

Maar mocht je een simpele telefoon zoeken zonder te veel toeters en bellen: Nokia C5. Oeps... Die heeft toch een toeter: die kan navigeren.
Mijn huidige toestel werkt niet met Blue&Me
John,

Ik heb zelf, aangezien ik de Sony Ericsson zo waardeloos vond zelf een simlockvrije Motorola KRZR K1 gekocht via een Duitse webshop. Vorig jaar betaalde ik daar zo'n € 90,= voor. Ik vind de Moto KRZR absoluut een ontzettend degelijk toestel en lekker duidelijk in de bediening en het werkt absoluut perfect met Blue&Me.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Plaats reactie