poll betreffende "bonk" geluid rechtsvoor sommige

Wie heeft er last van Bonk/Ratel geluid ophanging rechtsvoor

Ja ,ik heb ook een irritante Bonk/Ratel/Klapperend geluid
40
68%
Nee ,heb nergens last van..
19
32%
 
Totaal aantal stemmen: 59

joedelta

Bericht door joedelta »

Sporting raymon schreef:
joedelta schreef:Nou, ik ben vandaag naar de dealer geweest (want de GP moets er toch heen voor het schadeherstel), en gevraagd of ze bekend waren met het stuurhuisprobleem, en dat waren ze. Ze zijn nu aan het inventariseren en geven aan de importeur de gegevens van de GP door, zodat ik in aanmerking kom voor herstel onder garantie, zodra de oplossing beschikbaar is.

Gelukkig zit mijn dealer dus niet in de ontkenningsfase, maar dat had ik ook eigenlijk niet verwacht.
Dat is mooi Joe :!: :wink: bij mij hebben ze toegegeven iets gehoord te hebbe (de rammel) maar blijven volhouden niet van het euvel af te weten en dat het bij mij de schokbreker is...(zonder de auto op de brug gezet te hebben :?: :!: )

heb ze gisteren weer gemaild en gemeld dat ik er heilig van overtuigd ben dat dit het stuurhuisprobleem is en niet een schokbreker aangezien meerdere gp's op ons forum dit verschijnsel waarnemen/horen

daarbij hoor ik ook een "tik" als ik aan het stuur draai..
die tik heb ik dus ook bij het draaien, alsof er een veertje springt....wel vervelend dat je dealer in de ontkenningsfase zit/van niets weet. Maar jou kennende zul je van geen ophouden weten....succes
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Bij mij is er ook een klapperend geluid van rechtsvoor.
Dealer heeft het vastgesteld en wist me ook te melden wat de oorzaak is: de tandheugel van het stuurhuis is rechts langer dan links en dat kan gaan klapperen.
http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/viewtopic.php?t=607

Dat het niet bij alle GPs zo is komt doordat men in bepaalde productieseries en ander stuurhuis heeft toegepast...
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

hoop niet dat je hetzelfde hebt als ik Berry, anders welkom bij de stuurhuizen club :?[/quote]

Ik kan vanmiddag bij de garage terecht. Daarna weet ik je meer te vertellen.[/quote]

Door een monteur van mijn dealer is vanmiddag vastgesteld dat het gebonk inderdaad een probleem is bij het stuurhuis.
Zul je dan net hebben dat als je een ritje maakt met de monteur dat er niets te horen is. Terug in de garage en de GP op de brug kon men toch vaststellen dat mijn GP gezegend is met het al bekende probleem.
En blijkens Hannes ben ik dus nu meteen gratis en voor niks lid van de stuurhuizen club.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

ik heb vanochtend mn GP weggebracht (en een Idea te leen gekregen.. wat een crappy auto is dat).

daarnet mn GP weer opgehaald en wat is de conclusie van de monteur:
de stabilisatorstang zat los....die hebben we vastgedraaid.
right.
ik rij haarlem binnen en het geklapper is er gewoon weer. of nog steeds moet ik eigenlijk zeggen
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

joedelta schreef:
Sporting raymon schreef:
joedelta schreef:Nou, ik ben vandaag naar de dealer geweest (want de GP moets er toch heen voor het schadeherstel), en gevraagd of ze bekend waren met het stuurhuisprobleem, en dat waren ze. Ze zijn nu aan het inventariseren en geven aan de importeur de gegevens van de GP door, zodat ik in aanmerking kom voor herstel onder garantie, zodra de oplossing beschikbaar is.

Gelukkig zit mijn dealer dus niet in de ontkenningsfase, maar dat had ik ook eigenlijk niet verwacht.
Dat is mooi Joe :!: :wink: bij mij hebben ze toegegeven iets gehoord te hebbe (de rammel) maar blijven volhouden niet van het euvel af te weten en dat het bij mij de schokbreker is...(zonder de auto op de brug gezet te hebben :?: :!: )

heb ze gisteren weer gemaild en gemeld dat ik er heilig van overtuigd ben dat dit het stuurhuisprobleem is en niet een schokbreker aangezien meerdere gp's op ons forum dit verschijnsel waarnemen/horen

daarbij hoor ik ook een "tik" als ik aan het stuur draai..
die tik heb ik dus ook bij het draaien, alsof er een veertje springt....wel vervelend dat je dealer in de ontkenningsfase zit/van niets weet. Maar jou kennende zul je van geen ophouden weten....succes
Ja weet je ik koop tog een auto van een 200 bankies..
Aangezien ik 7 jaar in de Retail heb gezeten weet ik wat service inhoud..

Het lijkt er idd op dat ze het niet leuk vinden dat ik (wij) het beter weten als hun ...

en ik blijf net zolang langskomen bij de dealer totdat dit opgelost is.

daarbij weet ik eigenlijk nu al dat ik de 2 jaar extra garantie CKER ga nemen :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

van de 27 leden die een antwoord gegeven hebben op deze pol, zijn er 13 met het stuurhuis ( bonk) probleem.

dat is veel echt veel.
het is natuurlijk niet zeker dat ze allemaal iets aan het stuurhuis hebben.
maar aangezien er bij verschillende leden toch het een en ander door de dealer is gedaan, en dit bij niemand heeft geholpen tot nu toe, lijkt het er echter wel op.
Berry en ik mogen ons gelukkig prijzen dat onze dealer het probleem direct goed heeft opgepakt en actie heeft ondernomen.
het zal echter lang gaan duren alvorens de modificatie in onze GP's zal worden toegepast.
maar ben al blij dat men er mee bezig is, en dat is voor mij momenteel het belangrijkste :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:van de 27 leden die een antwoord gegeven hebben op deze pol, zijn er 13 met het stuurhuis ( bonk) probleem.

dat is veel echt veel.
het is natuurlijk niet zeker dat ze allemaal iets aan het stuurhuis hebben.
maar aangezien er bij verschillende leden toch het een en ander door de dealer is gedaan, en dit bij niemand heeft geholpen tot nu toe, lijkt het er echter wel op.
Berry en ik mogen ons gelukkig prijzen dat onze dealer het probleem direct goed heeft opgepakt en actie heeft ondernomen.
het zal echter lang gaan duren alvorens de modificatie in onze GP's zal worden toegepast.
maar ben al blij dat men er mee bezig is, en dat is voor mij momenteel het belangrijkste :wink:
mijn dealer neemt het gelukkig ook serieus, geen enkele discussie, maar meteen toegeven dat het bekend is, dat er nog geen goede oplossing beschikbaar is, maar dat ze het wel direct aan de importeur zouden doorgeven, zodat ik in aanmerking kom voor de modificatie.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
hannes schreef:van de 27 leden die een antwoord gegeven hebben op deze pol, zijn er 13 met het stuurhuis ( bonk) probleem.

dat is veel echt veel.
het is natuurlijk niet zeker dat ze allemaal iets aan het stuurhuis hebben.
maar aangezien er bij verschillende leden toch het een en ander door de dealer is gedaan, en dit bij niemand heeft geholpen tot nu toe, lijkt het er echter wel op.
Berry en ik mogen ons gelukkig prijzen dat onze dealer het probleem direct goed heeft opgepakt en actie heeft ondernomen.
het zal echter lang gaan duren alvorens de modificatie in onze GP's zal worden toegepast.
maar ben al blij dat men er mee bezig is, en dat is voor mij momenteel het belangrijkste :wink:
mijn dealer neemt het gelukkig ook serieus, geen enkele discussie, maar meteen toegeven dat het bekend is, dat er nog geen goede oplossing beschikbaar is, maar dat ze het wel direct aan de importeur zouden doorgeven, zodat ik in aanmerking kom voor de modificatie.
hey Joe heb jij het ook :?:
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Berry en ik mogen ons gelukkig prijzen dat onze dealer het probleem direct goed heeft opgepakt en actie heeft ondernomen.
het zal echter lang gaan duren alvorens de modificatie in onze GP's zal worden toegepast.
maar ben al blij dat men er mee bezig is, en dat is voor mij momenteel het belangrijkste :wink:[/quote]

Helemaal mee eens. Het probleem is er wel maar is minder op voorgrond omdat ik het volste vertrouwen heb in een goede afloop.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:
joedelta schreef:
hannes schreef:van de 27 leden die een antwoord gegeven hebben op deze pol, zijn er 13 met het stuurhuis ( bonk) probleem.

dat is veel echt veel.
het is natuurlijk niet zeker dat ze allemaal iets aan het stuurhuis hebben.
maar aangezien er bij verschillende leden toch het een en ander door de dealer is gedaan, en dit bij niemand heeft geholpen tot nu toe, lijkt het er echter wel op.
Berry en ik mogen ons gelukkig prijzen dat onze dealer het probleem direct goed heeft opgepakt en actie heeft ondernomen.
het zal echter lang gaan duren alvorens de modificatie in onze GP's zal worden toegepast.
maar ben al blij dat men er mee bezig is, en dat is voor mij momenteel het belangrijkste :wink:
mijn dealer neemt het gelukkig ook serieus, geen enkele discussie, maar meteen toegeven dat het bekend is, dat er nog geen goede oplossing beschikbaar is, maar dat ze het wel direct aan de importeur zouden doorgeven, zodat ik in aanmerking kom voor de modificatie.
hey Joe heb jij het ook :?:
Ja, sinds twee dagen.... :?
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

waar ik benieuwd naar ben is vanaf welk moment dit bekend is en vanaf wanneer het is opgelost bij te leveren auto's.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ExTaxi schreef:waar ik benieuwd naar ben is vanaf welk moment dit bekend is en vanaf wanneer het is opgelost bij te leveren auto's.
direct na de zomer vakantie zouden ze voor de productielijnen beschikbaar zijn.
althans volgens mijn dealer.
dus logisch nadenken brengt me tot de conclusie dat voor alle GP's die daarvoor geproduceerd worden de kans zal bestaan dat ze het ook hebben CQ kunnen krijgen.
:?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:
ExTaxi schreef:waar ik benieuwd naar ben is vanaf welk moment dit bekend is en vanaf wanneer het is opgelost bij te leveren auto's.
direct na de zomer vakantie zouden ze voor de productielijnen beschikbaar zijn.
althans volgens mijn dealer.
dus logisch nadenken brengt me tot de conclusie dat voor alle GP's die daarvoor geproduceerd worden de kans zal bestaan dat ze het ook hebben CQ kunnen krijgen.
:?
Help me effe ....CQ.... :?:
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:
hannes schreef:
ExTaxi schreef:waar ik benieuwd naar ben is vanaf welk moment dit bekend is en vanaf wanneer het is opgelost bij te leveren auto's.
direct na de zomer vakantie zouden ze voor de productielijnen beschikbaar zijn.
althans volgens mijn dealer.
dus logisch nadenken brengt me tot de conclusie dat voor alle GP's die daarvoor geproduceerd worden de kans zal bestaan dat ze het ook hebben CQ kunnen krijgen.
:?
Help me effe ....CQ.... :?:
eh ja tony
:lol: :lol: :lol:
De afkorting c.q. staat voor het Latijnse casu quo. Meestal wordt c.q. echter gebruikt in een andere betekenis: 'of' of 'en'.

ik bedoel dus OF :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

CQ = dan wel
Plaats reactie