DaDragon schreef:
Nu, medio 2010, is die recessie voorbij en hebben mensen weer zekerheid en vaste inkomsten. Dus de tijd voor een auto kopen is nu beter dan in 2009.
Misschien kun je even met het Ministerie van Financiën bellen en ze dit vertellen. Die bezuinigingen zijn helemaal niet nodig, toch?
DaDragon, de nieuwe positiviteitsgoeroe...tsakkaaa!!! (sorry geintje )
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
DaDragon schreef:
Nu, medio 2010, is die recessie voorbij en hebben mensen weer zekerheid en vaste inkomsten. Dus de tijd voor een auto kopen is nu beter dan in 2009.
Misschien kun je even met het Ministerie van Financiën bellen en ze dit vertellen. Die bezuinigingen zijn helemaal niet nodig, toch?
DaDragon, de nieuwe positiviteitsgoeroe...tsakkaaa!!! (sorry geintje )
in mijn omgeving echt wel hoor.. iedereen die eerst op de schopstoel zat in 2009 heeft in 2010 ineens weer zekerheid.
veel werkgevers hier in de buurt laten medewerkers overwerken omdat ze het werk niet aankunnen.
bezuinigen moet omdat het kabinet elke keer kapitaalinjecties heeft gedaan in bijv. banken. dat moet nu allemaal terugverdiend worden.
en je raad al wie daar de dupe van gaat worden.
DaDragon schreef:bezuinigen moet omdat het kabinet elke keer kapitaalinjecties heeft gedaan in bijv. banken. dat moet nu allemaal terugverdiend worden.
en je raad al wie daar de dupe van gaat worden.
Iedereen die geld verdient. Uiteraard. Zo werkt dat nu eenmaal. We moeten met z'n allen krommer liggen dan eerst omdat de banken stout zijn geweest.
Maar wat nu als de overheid de banken had laten stikken? Dan waren we met z'n allen waarschijnlijk veel verder van huis geweest. Hoe zou jij het vinden als je spaarrekening opeens niet meer bestaat? Natuurlijk is er de bankgarantie van DNB, maar hoe lang blijft die standhouden als 50% van de banken in Nederland niet meer bestaat?
Om terug te komen op de regelingen voor zuinige auto's: zoals fra-boy al aangaf blijft die regeling waarschijnlijk gewoon bestaan. De rest is speculatie en stemmingmakerij voor de komkommertijd. FUD in goed Nederlands.
DaDragon schreef:
Om terug te komen op de regelingen voor zuinige auto's: zoals fra-boy al aangaf blijft die regeling waarschijnlijk gewoon bestaan. De rest is speculatie en stemmingmakerij voor de komkommertijd. FUD in goed Nederlands.
ja dat klopt. die blijft gewoon bestaan.
het is gewoon een mooi bericht om de media weer wat "nieuws" te geven.
Pff dat zou mooi zijn. Ik heb juist de evo besteld omdat het de beste optie was van alle 14% bijtellingsautos. Als ik wist dat t meteen naar 20% opgevoerd zou worden had ik wel n Gulietta besteld of zo.
Ik kan me voorstellen dat ze bijv. alleen voor nieuwe aanschaf vanaf dan niet meer subsidiëren en de reeds verkochte autos onder de oude regeling laren vallen.
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
Autobelangen strijdt voor behoud van fiscale voordelen zuinige auto's.
Sinds 2008 voert de overheid een beleid om zuinige auto's te stimuleren. Daarvoor zijn diverse fiscale maatregelen genomen zoals verminderde BPM, verminderde wegenbelasting en lagere bijtelling. Vele tienduizenden mensen hebben op basis van deze fiscale voordelen een dergelijke auto aangeschaft. Vanwege het 'grote succes' van deze maatregelen dreigen deze maatregelen teruggedraaid te worden. Hierover berichtte het FD vorige week. Autobelangen pleit voor behoud van de fiscale voordelen voor iedereen die een dergelijke auto gekocht of besteld heeft.
Wij zullen de overheid duidelijk maken dat het onterecht is om bestaande rechten van automobilisten te schenden. Daarom zullen wij een petitie aanbieden aan de Tweede Kamer om dit te voorkomen. Zet daarom NU uw digitale handtekening om dit onrecht te voorkomen! De handtekeningen worden gezamenlijk met de petitie aangeboden aan de Tweede Kamer.
JP, ik heb jouw bericht verplaatst van het levertijden-topic voor de 85pk diesel naar dit topic. Daar is het niet echt on-topic, maar hier juist wel.
Om verder inhoudelijk op de petitie van "Autobelangen" te reageren: ik ga 'm niet tekenen. Ik denk namelijk dat het geen donder uitmaakt of er een petitie wordt ingediend of niet. Bovendien is de petitie een reactie op een vermoeden van een dagblad. Laat de regering eerst maar eens aankondigen wat er gebeurt. Dan pas vorm ik mijn mening wel.
Hellfire schreef:JP, ik heb jouw bericht verplaatst van het levertijden-topic voor de 85pk diesel naar dit topic. Daar is het niet echt on-topic, maar hier juist wel.
Dank u, past hier inderdaad beter bij.
Hellfire schreef:Om verder inhoudelijk op de petitie van "Autobelangen" te reageren: ik ga 'm niet tekenen. Ik denk namelijk dat het geen donder uitmaakt of er een petitie wordt ingediend of niet. Bovendien is de petitie een reactie op een vermoeden van een dagblad. Laat de regering eerst maar eens aankondigen wat er gebeurt. Dan pas vorm ik mijn mening wel.
Klopt dat het slechts geruchten zijn, maar waar rook is is meestal ook vuur.
Daarnaast denk ik dat het nooit kwaad kan om de overheid te laten weten hoe je hierover denkt....
Hellfire schreef:Om verder inhoudelijk op de petitie van "Autobelangen" te reageren: ik ga 'm niet tekenen. Ik denk namelijk dat het geen donder uitmaakt of er een petitie wordt ingediend of niet.
Zeg dat niet al te hard, datzelfde Autobelangen heeft er voor gezorgd dat de hele nieuwe regelgeving rond de youngtimers destijds is teruggedraaid, geen verkeerde actie. De heren achter Autobelangen weten wel waar ze mee bezig zijn.
Demissionair minister Jan Kees de Jager (Financiën) houdt vast aan de fiscaalvriendelijke bejegening van zeer zuinige auto's.
De vrijstelling voor wegenbelasting en aankoopbelasting (BPM) voor deze categorie blijft in de nieuwe begroting overeind. Dat wordt in kringen rond de bewindsman bevestigd. Het ministerie wil officieel niet reageren op de plannen in de Miljoenennota, maar laat weten dat de vergroening van het autopark succesvol is. Er rijden mede dankzij de fiscale maatregelen intussen zo'n tweehonderdduizend auto's rond met het energielabel A en een ultralage CO2-uitstoot.
In het eerste halfjaar van de regeling werden ruim 50.000 van deze belastingvrije auto's verkocht, waarvan er inmiddels twintig modellen en merken te koop zijn, zoals de Peugeot 107, de Volkswagen Polo Blue Motion en de overbekende Toyota Prius.
Fiscale vergroening
,,Het aantal verkopen overstijgt onze verwachtingen'', zegt woordvoerder Marcel van Beusekom van Financiën. ,,De fiscale vergroening blijkt aan te slaan.''
Milieuorganisaties en belangenverenigingen in de autobranche vrezen echter dat het nieuwe kabinet de maatregel zal terugdraaien. Door de verkoopstimulans voor groene auto's zou de overheid al zo'n 34 miljoen euro aan wegenbelasting en BPM zijn misgelopen. Leaserijders betalen bovendien maar 14 procent bijtelling.
De Bovag en de Stichting Autobelangen bieden de vaste Kamercommissie voor Financiën komende dinsdag duizenden handtekeningen aan van automobilisten, die hun namen en protestboodschappen hebben gezet op drie 'gouden koetsen'. Dat zijn energiezuinige auto's die bedekt zijn met goudfolie. ,,Er zit een nieuwe ploeg kamerleden in Den Haag. Die moet snappen dat je een goed werkende fiscale maatregel niet na negen maanden kunt schrappen wegens te groot succes'', zegt Paul de Waal namens de Bovag.
Teruggefloten
Tweede Kamerlid Anne Mulder (VVD) liet twee weken geleden weten dat de fiscale maatregelen door een rechts kabinet zouden worden geschrapt. Volgens de Bovag is hij echter door zijn partij 'teruggefloten'. De Waal kan zich niet voorstellen dat met minister De Jager als bewindsman in een nieuwe regering deze maatregel zal sneuvelen. ,,De fiscale vergroening is zijn kindje. Wij hopen dat hij dat niet door de wc zal trekken.''
Hij vindt in zijn strijd verrassend de stichting Natuur en Milieu aan zijn zijde. ,,Wij willen deze vrijstelling behouden, maar wel aanpassen zodat deze over een langere periode buikbaar blijft'', zegt Maarten van Biezen van Natuur en Milieu. Volgens de milieuorganisatie moeten de verbruiks- en emissienormen regelmatig worden teruggeschroefd, zodat de autobranche gedwongen wordt motoren nog zuiniger te maken.
Bron: Nederlands Dagblad
Het is komkommertijd dus helpt de media gewoon wat onderwerpen de wereld in om over te schrijven.
Het had ook net zo goed het bericht kunnen zijn:
"Kabinet schrapt huursubsidie"
of
"Kabinet verhoogd belasting van 19 naar 21%"
Er was al eerder toegezegd dat de lage bijtelling voor auto's die eenmaal op kenteken staan ook laag blijft. En een verhoging van BPM kan natuurlijk niet worden teruggevorderd, wel kan de verkoper dit volgens de algemene voorwaarden vóór levering doorberekenen Maar ik heb ook gehoord over een toezegging aan dealers dat dat niet gebeurt voor reeds bestelde auto's, mocht het zover komen. Wel was de ontheffing MRB een onzekere factor, maar aan de berichten te zien gaat dat voorlopig ook niet gebeuren.
Dus straks lekker goedkoop op weg . Mijn Evo zou afgelopen week geproduceerd zijn. Ik hoop dat het een goede week was in de fabriek
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet