Grande gaat weg!!!

robbbie79
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 16:33

Grande gaat weg!!!

Bericht door robbbie79 »

Heren!
Ik ben erg blij om te mogen meedelen dat de grande weggaat.
Ik heb deze knikkerbak ingeruild voor een nieuwe seat leon 1.4tsi.
In de 9 maanden dat deze auto in mijn bezit is geweest heb ik hem 8x naar de dealer kunnen brengen (bonken, zakkende stoel, belletjes in het lederen stuur, kraken etc.)

Ik blijf erbij dat het een mooi model is, maar kwalitatief is het gewoon een slechte auto. Voor mij noooooit meer een fiat.

Groeten en veel plezier op dit forum!

Rob
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door buxol »

Jammer dat de GP zo tegen viel, veel plezier in de Seat!
Had ook een GP met allemaal specificaties.
robbbie79
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 16:33

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door robbbie79 »

Ha Buxol,

Inderdaad jammer, maar zoals gezegd: het is en blijft een mooie auto.
Misschien heeft het ook te maken met de dealer (Fivan Capelle) die niet 1 probleem heeft kunnen oplossen.
De reactie van Fivan op mijn krakende versnellingsbak was (mij glazend aankijkend): 'Ik heb er en rondje in gereden, maar dat doet die van mij ook'.

Ik ga nu in ieder geval genieten van mijn auto Emociooon... Mocht de interesse er zijn kan ik natuurlijk wel een foto plaatsen zodra hij er is!
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door Hellfire »

robbbie79 schreef:De reactie van Fivan op mijn krakende versnellingsbak was (mij glazend aankijkend): 'Ik heb er en rondje in gereden, maar dat doet die van mij ook'.
Dat is wel heel erg slecht... Zo geef je een enorm signaal af dat je je klanten niet serieus neemt. :evil:

In ieder geval veel plezier gewenst in je auto emocion. :)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
robbbie79
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 16:33

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door robbbie79 »

Klopt, erg jammer daar. Mijn advies is in ieder geval om een deurtje verder te zoeken als je een dealer nodig hebt.

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn Leon! Haha..
Gebruikersavatar
evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: do mar 04, 2010 17:58
Locatie: Nederland

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door evo »

Jammer, maar als je hem nieuw gekocht hebt zou ik er werk van maken en niet tot 8x terug moeten komen en dat het probleem dan nog niet is opgelost..

Ik ben trouwens ook klant bij Fivan Capelle, heb er een paar maanden terug een nieuwe Grande gekocht, en daarna nog terug geweest voor het laten in bouwen van een Tomtom. Tot op heden nog geen klachten.
Fiat Grande Punto NeroBianco.
robbbie79
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 16:33

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door robbbie79 »

Niet nieuw, maar jonge occassion. Dat lijkt mij niet uitmaken voor de service. En als het wel uitmaakt weet ik genoeg.
Ik bedoel het niet vervelend, maar tijd is ook geld. Als ik een factuur stuur voor de uren dat ik mijn auto erheen heb moeten brengen, woren ze niet blij daar.
Op een gegeven moment ben ik er helemaal klaar mee en heb ik geen goed gevoel meer bij de dealer en de auto.

Mooi dat jij wel goede ervaringen hebt trouwens. Ik hoop dat ze zuinig op je zijn. Haha.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door ExTaxi »

dan zie ik je vast nog wel eens op www.seat-online.nl
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door Sunrise »

:( errugh jammer dat je de GP weg doet. Zijn zelluf al met de 2e bezig en nog nooit "ernstige" problemen gehad. Hopelijk heb je dan met je Seat meer geluk :-]
Gebruikersavatar
Fox-Racing
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 12:33
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door Fox-Racing »

Jammer om te lezen over je problemen met de GP... en dat deze er toe lijden tot het wegdoen ervan..

Helaas hoor ik dit soort dingen meer over deze dealer..
staat hier (zelf wonend in Capelle) nou niet echt lekker bekend.. had je ook zeker de dealer in Nieuwerkerk aangeraden.

iig heel veel plezier met je Seat...
Grande Punto 1.4 16v Sport | Facebook | Twitter | LinkedIn | Website
Fiorino
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 01, 2009 22:33

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door Fiorino »

Kan begrijpen dat je hem de deur uit trapt, wij zijn er ook ingestonken een GP te kopen, en inderdaad gewoonweg een schijtbak(Heb zelfs 2 Alfa 33's gehad die beter waren!!),
Wat ik alleen jammer vind is kreet nooit geen Fiat weer.

Kan je wel uit ervaring vertellen dat er in de regel niks mis is met Fiat's, wij hebben al menig type/model Fiat gereden en altijd tot volle tevredenheid, daarom ook blindelings een Grande Punto gekocht, en inderdaad Grootste miskoop ooit gedaan!
Maar zo heeft elk merk wel een zwak model, wil derhalve dus niks zeggen over het merk!

Zal zo weer een fiat kopen, alleen geen GP of Evo.
1.4 8v 2006, sinds kort een Alfa 33 1.5 erbij die het gewoon beter doet dan de GP??? wie is er nu gek???
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door Hellfire »

Fiorino schreef:Maar zo heeft elk merk wel een zwak model, wil derhalve dus niks zeggen over het merk!

Zal zo weer een fiat kopen, alleen geen GP of Evo.
Toch grappig dat de GP het vrij goed doet in de tevredenheidsonderzoeken en bij betrouwbaarheidsonderzoeken. Ik denk dat jij/jullie vooral veel pech hebben gehad.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
puntoevo-ede
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 21:20

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door puntoevo-ede »

Erg vervelend voor je dat je zoveel problemen hebt gehad , maar bij een seat kan je ook de nodige problemen krijgen hoor ik spreek uit ervaring helaas .
Ik denk dat je gewoon een 'pech' model had en daarom zoveel problemen had .

Succes met je Leon :!:
robin
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 15, 2009 21:31

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door robin »

je hebt groot gelijk!
Ik heb ook absoluut spijt van deze goedkoop in elkaar gezette prul auto.

Alle onderdelen die zijn gebruikt zijn van zeer slechte kwaliteit.

Ik rijd er nog een paar jaar mee en dan gaat hij ook weg en voor mij nooit geen fiat meer.
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Grande gaat weg!!!

Bericht door matthijs »

ik hoop niet dat ik snel genoeg krijg van mijn Evo ..

Maar uh als je een slechte auto achter de rug hebt, vind ik t raar dat je Seat koopt. Misschien zijn ze tegenwoordig beter maar een goede vriend van me had een Ibiza waar afdekkapjes vanaf vielen aan de buitenkant, de sigaretten-aansteker door het dashboard geduwd werd en wat nog meer niet .. Net zo hard als jij zweert nooit meer Fiat te kopen adviseerde hij toen ik rond keek (en bij de Evo uit kwam) om nooit een Seat te kopen?

Hopelijk had hij ook gewoon pech met zijn auto en zoef je strax met je Seat tussen al onze GP's en Evo's :) .. plaats een foto, dan toeteren we naar je als we je zien! :D
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
Plaats reactie