Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door Rongoos »

Er zit een fiatdealer op minder dan een kilometer van mijn huis af.
Maar de verkoop liep niet lekker daar, er was geen "klik" met de verkoper en of het bedrijf.
Dus dan gaan we verder kijken, en ik kwam uit in Hoofddorp. De verkoper was een aardige kerel die erg
zijn best deed om het de klant naar het zin te maken. uiteindelijk werd eind mei de koop gesloten voor een nieuwe 1.3 mjet.
Ik grapte nog dat ik in september op vakantie ging en hem dan natuurlijk wel moest hebben.
Helaas werd de grap werkelijkheid, spetember kwam en de GP was er nog niet. Na wat overleg werd mij aangeboden om met een leenauto
van de dealer op vakantie te gaan. Even later nam ik plaats in een nog geen jaar oude evo 1.4 en keek mijn ogen uit.
Na een fijne vakantie met deze fijne auto kreeg ik het belletje dat de GP er eindelijk was en kan deze week opgehaald worden.
Tot nu toe een hele goede service dus van deze fiat dealer. De toekomst moet uitwijzen hoe we verder gaan.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door karimero »

Rongoos schreef:Er zit een fiatdealer op minder dan een kilometer van mijn huis af.
Maar de verkoop liep niet lekker daar, er was geen "klik" met de verkoper en of het bedrijf.
Dus dan gaan we verder kijken, en ik kwam uit in Hoofddorp. De verkoper was een aardige kerel die erg
zijn best deed om het de klant naar het zin te maken. uiteindelijk werd eind mei de koop gesloten voor een nieuwe 1.3 mjet.
Ik grapte nog dat ik in september op vakantie ging en hem dan natuurlijk wel moest hebben.
Helaas werd de grap werkelijkheid, spetember kwam en de GP was er nog niet. Na wat overleg werd mij aangeboden om met een leenauto
van de dealer op vakantie te gaan. Even later nam ik plaats in een nog geen jaar oude evo 1.4 en keek mijn ogen uit.
Na een fijne vakantie met deze fijne auto kreeg ik het belletje dat de GP er eindelijk was en kan deze week opgehaald worden.
Tot nu toe een hele goede service dus van deze fiat dealer. De toekomst moet uitwijzen hoe we verder gaan.
Klinkt als een heel goede service ja! Hadden ze bij mij ook maar zo'n goede indruk achtergelaten...
Een bloemlezing:

Vorig jaar hebben ze geweigerd een reparatie uit te voeren aan mijn Punto, omdat volgens een van de medewerkers "de vooras met plakband aan elkaar zit geplakt. Daar gaan wij niet aan beginnen. We weten niet wat er met die auto gebeurd is. Als er zometeen iets kapotgaat dan zijn wij aansprakelijk. Breng hem maar naar waar die vandaan komt." Ik zei nog dat ze van mij het plakband mochten verwijderen en dat ik ze echt niet aansprakelijk zou stellen als er iets loos mocht zijn. Weer weigerden ze.
Dus... ervanuitgaand dat de mannen daar wisten waar ze het over hadden en dat er dus iets gruwelijk mis was met mijn auto, ben ik woest en op hoge poten naar de dealer gegaan waar ik 'm kort daarvoor gekocht had (in totaal dik 200 km gereden!). Daar heb ik de auto op de brug laten zetten en ze ontdekten... dat er een plakbandje (!!) op de vooras zat. Dat was gedaan ter markering (i.v.m. uitlijnen ofzo geloof ik). Ik heb het met mijn eigen ogen gezien: er zat gewoon een stukje plakband om de as. Elke debiel kan zien dat daar niets aan kapot is/gaat of wat dan ook en dat het dus totaal onzinnig is om hierdoor een reparatie te weigeren! Toen was ik toch wel genezen van de 'professionaliteit' en 'hulpvaardigheid' van De Jong in Hoofddorp.

Enfin, toen ik enkele maanden later was afgekoeld (en omdat De Jong de dichtstbijzijnde fiatdealer is bij mijn werk en het dus voor mij de handigste optie is) heb ik mijn Punto er nog een aantal keren gebracht ter reparatie. APK-keuring deden ze goed (hoewel ze een duur onderdeel vervangen hadden dat m.i. onnodig was), maar i.p.v. mee te denken over een alternatief voor een probleem in de stuurkolom probeerden ze me nieuwe onderdelen aan te smeren (stuurkolom a 900 euro in dit geval).
De derde keer (en laatste, want nu ga ik er ECHT niet meer heen, ook al is het voor mij onhandig om elders naar de garage te gaan) was een week of 2 geleden: ik ging even kijken voor een nieuwe Evo, maar de verkoper daar keurde me nauwelijks een blik waardig en elke vraag die ik stelde was er een te veel. Met een hautain toontje en een verveelde blik wilde mijnheer dan uiteindelijk nog wel een proefrit inboeken voor me, maar die heb ik uiteindelijk gecanceld. Ik ga nu mijn nieuwe Evo, met alle opties erop en eraan m.u.v. het glazen dak, bestellen bij een andere dealer.

Ik word weer met terugwerkende kracht kwaad als ik denk aan de onprofessionele/arrogante houding van enkele mensen daar (er werken er ook een paar die wel okee zijn, maarja, die kunnen uiteindelijk niet opboksen tegen de negatieve ervaringen die ik er inmiddels heb opgelopen)...
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
ruben
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 17:57

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door ruben »

Rhee in heemstede niks voor jullie?
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door karimero »

ruben schreef:Rhee in heemstede niks voor jullie?
Ben ik 2 weken geleden ook even binnengewipt ja, maar de verkoper was mij te gehaast en kwam meteen met een offerte met een te lage inruilwaarde voor mijn huidige Punto. Kans gemist dus ook.

Ik ga 'm denk ik bestellen bij Fiat-dealer Koene in Velserbroek. Die kende ik helemaal nog niet, maar ben daar inmiddels 2 keer geweest en goed en uitgebreid te woord gestaan. Proefritje gemaakt ook daar en inruilprijs voor mijn huidige karretje valt niet heel erg tegen. Toch denk ik dat er nog wel wat van de voorgestelde prijs af kan/moet. Ik wil de Evo bijna full-option bestellen, incl. afneembare trekhaak... :)
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door matthijs »

Daar komt mijn Evo ook vandaan! Ik las je thread en wilde de suggestie doen maar in de laatste post stond t al :)

Weet je wat ik zo lekker vind aan die toko? Het zijn niet van die stereotype autoverkopers. Aan de overkant van de weg zit een mega Alfa/Citroen/Opel dealer waar op de Alfa afdeling de verkopers mij en mijn vader aan het wegkijken waren omdat we niet serieuze kopers leken .. gladde mannetjes in gladde pakjes brrr .. Koene is wat dat betreft tenminste normaal .. Heb bij de aflevering ook lekker lang gekletst over de fabriek en alle evo's die hij levert .. warme broodjes!
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
ruben
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 17:57

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door ruben »

Raar dat er mensen tevreden zijn over Koene.
Laatst verhaal gehoord dat ze geen proefrit mochten maken, het was teveel werk om de auto naar beneden te halen
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door Sporting raymon »

KOENE ......................verkopen willen ze graag maar service geven....HO MAAR!!!!
koene zou ik je zekers afraden!
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door Sporting raymon »

matthijs schreef:Daar komt mijn Evo ook vandaan! Ik las je thread en wilde de suggestie doen maar in de laatste post stond t al :)

Weet je wat ik zo lekker vind aan die toko? Het zijn niet van die stereotype autoverkopers. Aan de overkant van de weg zit een mega Alfa/Citroen/Opel dealer waar op de Alfa afdeling de verkopers mij en mijn vader aan het wegkijken waren omdat we niet serieuze kopers leken .. gladde mannetjes in gladde pakjes brrr .. Koene is wat dat betreft tenminste normaal .. Heb bij de aflevering ook lekker lang gekletst over de fabriek en alle evo's die hij levert .. warme broodjes!

weet niet of jullie wten van 1 vd eerste GP's over het stuurhuis probleem ....dat was een euvel wat bij denk wel 8 vd 10 gp's voorkwam...klachten waren klapper/bonk geluid ...in de voortrein (meestal aan 1 kant)
ik kreeg hetzelfde probleem met mijn vorige GP en natuurlijk mee terug gegaan naar Koene .. ik had al lang aangegeven dat het mn stuurhuis moest zijn (was allang bekend op het forum)

nou ze bleven volhouden dat dit het niet was ...uiteindelijk na ettelijke keren te zijn terug geweest (want probleem zat er nog steeds en ze hadden weet ik veel er al niet aangedaan) daarbij toen ik toen voor de 3e keer terug kwam ....stonden ze allemaal te kijken daazo van "daar komtie zeikerd weer"...

toen was de maat vol !!! ben voor mn service naar FALCO gegaan ,zij hebben METEEN mijn stuurhuis vervangen en het probleem was opgelost!!!!

KOENE VOOR MIJ NOOIT MEER EN HOOR OOK ALLEEN MAAR SLECHTE DINGEN OVER ZE
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
koen k
Nuovo Arrivato
Berichten: 112
Lid geworden op: wo jul 01, 2009 14:44
Locatie: Lisse

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door koen k »

gewoon naar Fiat B.Joren in Hillegom goede dealer ~]
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue , chromen grill en opnieuw gepoedercoatte antraciete doublecork velgen.
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door karimero »

Sporting raymon schreef:
matthijs schreef:Daar komt mijn Evo ook vandaan! Ik las je thread en wilde de suggestie doen maar in de laatste post stond t al :)

Weet je wat ik zo lekker vind aan die toko? Het zijn niet van die stereotype autoverkopers. Aan de overkant van de weg zit een mega Alfa/Citroen/Opel dealer waar op de Alfa afdeling de verkopers mij en mijn vader aan het wegkijken waren omdat we niet serieuze kopers leken .. gladde mannetjes in gladde pakjes brrr .. Koene is wat dat betreft tenminste normaal .. Heb bij de aflevering ook lekker lang gekletst over de fabriek en alle evo's die hij levert .. warme broodjes!

weet niet of jullie wten van 1 vd eerste GP's over het stuurhuis probleem ....dat was een euvel wat bij denk wel 8 vd 10 gp's voorkwam...klachten waren klapper/bonk geluid ...in de voortrein (meestal aan 1 kant)
ik kreeg hetzelfde probleem met mijn vorige GP en natuurlijk mee terug gegaan naar Koene .. ik had al lang aangegeven dat het mn stuurhuis moest zijn (was allang bekend op het forum)

nou ze bleven volhouden dat dit het niet was ...uiteindelijk na ettelijke keren te zijn terug geweest (want probleem zat er nog steeds en ze hadden weet ik veel er al niet aangedaan) daarbij toen ik toen voor de 3e keer terug kwam ....stonden ze allemaal te kijken daazo van "daar komtie zeikerd weer"...

toen was de maat vol !!! ben voor mn service naar FALCO gegaan ,zij hebben METEEN mijn stuurhuis vervangen en het probleem was opgelost!!!!

KOENE VOOR MIJ NOOIT MEER EN HOOR OOK ALLEEN MAAR SLECHTE DINGEN OVER ZE
Hmm... Ik denk eigenlijk, bovenstaande allemaal gelezen, dat er wel klachten te spuien zijn over elke dealer. Er kunnen altijd wel dingen misgaan, dat gebeurt overal. Dat is op zich helemaal niet erg. Maarrrr... het gaat mij erom dat ik fatsoenlijk behandeld word (dus ik ben weg als ik word benaderd door zo'n verkoopgladjakker door wie ik met de nek word aangekeken, maar die me wel even tussendoor snel een auto van 20 mille door de strot wil duwen) en ik wil vooral EERLIJK behandeld worden.
Ik heb best verstand van techniek, en wat diverse dealers me de afgelopen 10 jaar hebben proberen wijs te maken wanneer ik eens langskwam met een euvel aan mijn auto, nou, daar zakt je broek van af. Ze behandelen je vaak alsof je achterlijk bent en geven fouten niet toe.
De nieuwe Evo wordt mijn eerste echt nieuwe auto, maar ik heb inmiddels 4 tweedehandse gereden en ik ben echt serieus nog maar zelden echt goed geholpen in een garage. Enkele goede uitzonderingen daargelaten.
Het lijkt me toch niet al te moeilijk om klantvriendelijk te zijn en mensen normaal te behandelen? Nouja, ik heb nog even bedenktijd in ieder geval... :)
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door karimero »

koen k schreef:gewoon naar Fiat B.Joren in Hillegom goede dealer ~]
Mjah, hier kunnen mensen dus weinig mee. Kun je dit ook onderbouwen met ervaringen? Voor hetzelfde geld ben je monteur bij die toko... ;)
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
Gebruikersavatar
koen k
Nuovo Arrivato
Berichten: 112
Lid geworden op: wo jul 01, 2009 14:44
Locatie: Lisse

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door koen k »

karimero schreef:
koen k schreef:gewoon naar Fiat B.Joren in Hillegom goede dealer ~]
Mjah, hier kunnen mensen dus weinig mee. Kun je dit ook onderbouwen met ervaringen? Voor hetzelfde geld ben je monteur bij die toko... ;)
ik ben daar geen monteur, ik ben zelf bakker.
ik heb mijn auto in 2009 via een veiling site gekocht en heb hem gelijk bij hun in onderhoud gedaan.
afgelopen zomer roest bij de kofferbakklep bekend kwaaltje bij de grande punto ik erheen hebben ze netjes opgelost.

mijn moeder heeft haar auto bij hun nieuw gekocht en bij haar ook gewoon hele goede service.

ik heb geen klagen bij hun helpen je altijd goed als je langskomt.
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue , chromen grill en opnieuw gepoedercoatte antraciete doublecork velgen.
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door Rongoos »

ok, dit topic ging over de Jong in Hoofddorp en Koene komt daarbij in beeld.
Vorige week panne met mijn nieuwe 1.3 mjet. S'nachts om 01.00 uur weggesleepd met een sleepwagen van
de wegenwacht. Waar moet hij naar toe meneer? Doe maar na Fiat Koene in de velserbroek. Ligt op de route en dichtbij
mijn huis. Volgende ochtend naar Koene gebeld dat mijn auto s'nachts voor de deur was gezet. Oh, ja ik had zoiets gezien.
Wat mankeert eraan? nou volgens de wegenwacht is de turbo stuk. Oh, nou we gaan wel een keer kijken als we tijd hebben.
Het is momenteel erg druk. Ok, prima maar heeft u dan een leenauto voor mij? nee, sorry die zijn op. Ja, maar jullie dienen die te leveren.
Ja ik heb geen leenauto dus ga er maar ergens anders een regelen.
Ik naar mijn eigen dealer in Hoofddorp, die bied na het verhaal aangehoord te hebben direkt een leenauto aan, maar aangezien ik met de auto van mijn
vrouw was kon ik deze niet gelijk meenemen. Ik denk, ik ga toch even langs bij Koene. Zegt ie.. Waarom heeft u de auto niet hier gekocht? ik zeg dat is toch totaal niet relevant?
Ja, maar u bent geen klant van ons dus heeft u ook geen prioriteit. Ik zeg dat ik toch denk dat hij dit helemaal verkeerd ziet omdat ik klant ben van Fiat.
Na veel gezeur heeft ie ineens toch een leenauto staan. De volgende ochtend krijg ik een telefoontje dat de auto klaar is en dat het ontzettend meeviel.
Waarom krijg ik bij De Jong alle meewerking en doet Koene zo verschrikkelijk moeilijk. Zo wordt je toch nooit klant daar?
GP 1.3 MJT
Afbeelding
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Re: Fiat dealer de Jong in Hoofddorp

Bericht door tantepoes »

Ik woon ook in de buurt van Velserbroek, maar bij Koene probeer ik het niet eens meer.

We zijn daar met de familie in het verleden lang klant geweest, maar dat feit speelt niet. Keer op keer kregen wij bij Koene de slechtste offerte. Bij het het belletje wat in het verleden volgde, nog zeuren ook dat er over offertes te praten valt! I.m.o. moet een offerte in een keer goed zijn. Als er over een offerte heel lang te praten en te onderhandelen valt, dan deugt er iets niet en voel ik mij direct niet serieus genomen. Want..... hoe groot is de rek en ik ben geen speeltje van een verkoper!

Net als Rhee trouwens in Heemstede, maar daar werden we wel fijn geholpen toen onze auto daar in onderhoud ging.

Over Joren in Hillegom hoor ik veel enthousiaste verhalen, maar ik heb gekozen voor Haaker in Badhoevedorp. Een prima bedrijf, waar ik, als er geen gekke dingen gebeuren, nog lang klant hoop te zijn.
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Plaats reactie