Koppelingspedaal blijft hangen.

jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door jpkramer »

Klopt, maar dan heb je geen garantie op gebreken na aankoop.
Als ik het goed begrijp was dit probleem er al, vraag me af of het gemeld is door de dealer voor aankoop.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door Wesley Abarth »

ik ben benieuwd hoe het zit,
Sergio79
Berichten: 5
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 8:04

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door Sergio79 »

Helaas, 6 maanden BOVAG garantie is al een tijdje afgelopen.

Ik vraag me wel af hoe het met die coulance van Fiat is. Ik heb geGoogled (ook in het Engels, om internationaal te zoeken) op dezelfde soort gevallen, maar ik kom eigenlijk niks tegen. Dus lijkt het toch niet heel veel voorkomend probleem?

Ondertussen is het trouwens niet meer voor gekomen, ook gek. Al gaf m'n vriendin wel aan dat zij de koppeling een paar keer anders vond aan voelen.
Gebruikersavatar
Tjeerd1992
Junior Stato
Berichten: 265
Lid geworden op: wo okt 03, 2012 15:39
Locatie: Vollenhove

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door Tjeerd1992 »

Dat je vriendin dat voelt kan heel goed. Het rubber wat zich in de hulpkoppelingcilinder of hoofdkoppelingscilinder bevindt wordt week en zal vroeg of laat scheuren. Dan is vervanging dus noodzakelijk.
Of je nu wel of geen garantie hebt, het is en blijft klote.
Ook is dat toch super raar van fiat, vooral bij zon aardig nieuwe auto.
Het is niet een probleem wat je vaker hoort, gewoon pech.
Het is natuurlijk geen mercedes of bmw, onthoud dat wel.
Op zoek naar een zuinige, mooie diesel :)
piecon
Berichten: 1
Lid geworden op: vr dec 21, 2012 15:05

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door piecon »

Hoi,

Gisteravond koppeling problemen opgelopen, voelde langzaam maar zeker de druk uit de koppeling wegvloeien.
Net naar de dealer Falco Auto Amsterdam, Gedempt Hamerkanaal 43, 1021 KL Amsterdam geweest en daar is geconstateerd dat de druk cilinder van de koppeling stuk is want er lekt ook olie uit de versnellingsbak.
BALEN WANT DE GARANTIE IS NET 3 WEKEN VERSTREKEN.
Falco gaat coulance voor me aanvragen bij Fiat.

Wordt vervolgt..
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door eBoonstra »

piecon schreef:Hoi,

Gisteravond koppeling problemen opgelopen, voelde langzaam maar zeker de druk uit de koppeling wegvloeien.
Net naar de dealer Falco Auto Amsterdam, Gedempt Hamerkanaal 43, 1021 KL Amsterdam geweest en daar is geconstateerd dat de druk cilinder van de koppeling stuk is want er lekt ook olie uit de versnellingsbak.
BALEN WANT DE GARANTIE IS NET 3 WEKEN VERSTREKEN.
Falco gaat coulance voor me aanvragen bij Fiat.

Wordt vervolgt..
Dan heb jij hem stuk in/aan de versnellingsbak, dat lijkt me nog een veel extremer probleem..
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
sander1602
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jun 19, 2013 20:49
Locatie: Rotterdam

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door sander1602 »

Beetje oud onderwerp maar bij mij is het zelfde gebeurd afgelopen vrijdag
koppeling blijft hangen en geen versnelling meer toen maar gewacht op de anwb.
Die heeft hem ontlucht (pompen met het koppelingspedaal)en toen ging het weer,snel naar de garage toe in de middag
(altijd leuk als je eigenlijk met een volle auto een weekend weg zou gaan).

Na onderzoek bleek dat ook mijn koppelingscilinder vervangen moest worden
uiteindelijk mijn auto op dinsdag teruggekregen wel keurig netjes onder garantie
geen enkel probleem maar vind het toch vrij snel voor een auto uit 02-2011 met
56000 km op de teller.
Hopen dat het geen voortekenen zijn heb daar slechte ervaringen mee met mijn oude auto. :evil:

gr Sander
zwollywood
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door zwollywood »

ik heb voorheen dit probleem ook gehad. ik ben in korte tijd nog nooit zovaak bij de garage geweest toen ik ook fiat punto had. lees dit forum maar goed dan moet haast wel dat grande punto de slechtse auto van de eeuw is. wat ben ik blij dat die klote auto weg is want ik had wel tientallen problemen met die rotbak en we hadden 2 van deze (diesel multijet) nieuw gekocht en was met beide autos hommeles. nooit meer een fiat. sterkte jullie maar ik zou hem weg doen als ik jullie was. groeten
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door tonyvandenbroek »

zwollywood schreef:lees dit forum maar goed dan moet haast wel dat grande punto de slechtse auto van de eeuw is
Is wel erg kort door de bocht.
Op forums komen mensen vaak als ze problemen hebben. Er rijden er meer rond dan hier op het forum actief zijn.
Ik rijd mijn tweede Grande Punto, en heb nog nooit grote problemen gehad. Regulier onderhoud en wat stabilisator stangen (verlaagd hé).
Natuurlijk zijn er altijd pech gevallen. Maar dan roep ik:

"De Peugeot 307 SW (2003) is de slechtse auto van de eeuw!"

Maar ik zal het maar niet op een 307 forum roepen. Je moet ook wat geluk hebben tegenwoordig. Ik kan zat mensen die een auto rijden van een ton, die veel vaker pech hebben dam wie ook. Op mijn ritje op en neer naar Italië stonden alleen maar Franse wagens met pech (veel renaults). Dus ook dat zijn slechtse auto's van de eeuw.
Ik gun het niemand, maar als je de pech hebt, baal je altijd. Wat voor auto het ook is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door Odelot »

Die van mij is ook niet bepaald kwalen vrij, maar om dan gelijk te roepen dat het een waardeloze bak is gaat wat ver.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
sander1602
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jun 19, 2013 20:49
Locatie: Rotterdam

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door sander1602 »

Elke auto heeft wel wat de ene meer als de ander mijn seat cordoba was nooit stuk bij andere
weer wel.
Maar om dan gelijk te zeggen dat het de slechtste auto is vind ik een beetje ver gaan.

Maar 1 ding ben ik het eens het is niet alleen 2003 maar ook die uit 2005 wat een ellende ding was dat.
"De Peugeot 307 SW (2003) is de slechtse auto van de eeuw!"

Ik hoop dat het bij dit probleem blijft alhoewel mijn rug nog redelijk protesteert tegen de stoelen.

gr
Gebruikersavatar
Roffel
Nuovo Arrivato
Berichten: 69
Lid geworden op: do feb 05, 2015 15:16
Locatie: Gelderland-Zuid

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door Roffel »

Even lekker topic kicken:
Ik heb helaas ook dit probleem nu.
Heb de auto nog geen 2 weken en nu al gezeik :roll:
Hopen dat het eenmalig is, vanmiddag meteen naar de dealer om het te laten maken.
Current: Afbeelding Punto Evo M-jet 1.3 63kw '11 - Nero Provocatore

ex:_____Afbeelding Ibiza 6L Cupra 1.8 20VT 132kw '08 - Candy White
michaelvandijk1
Berichten: 5
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 13:36

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door michaelvandijk1 »

Roffel schreef:Even lekker topic kicken:
Ik heb helaas ook dit probleem nu.
Heb de auto nog geen 2 weken en nu al gezeik :roll:
Hopen dat het eenmalig is, vanmiddag meteen naar de dealer om het te laten maken.
Hoe (en hoe duur) is het opgelost? Ik ben ook op zoek naar een Punto Evo maar door alle koppeling-problemen word ik toch iets terughoudender...
2011 Fiat Punto Evo 1.3 Multijet met Blue&Me pakket
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door ing_BRW »

michaelvandijk1 schreef:Hoe (en hoe duur) is het opgelost? Ik ben ook op zoek naar een Punto Evo maar door alle koppeling-problemen word ik toch iets terughoudender...
Mij heeft dit in februari dit jaar €750,19 gekost.

Door in stilstand vaak een pompende beweging te maken in zijn vrij kwam vaak de druk terug en heb ik het zo een redelijke 1,5 jaar weten te rekken. Uiteindelijk in februari de fatale dag gehad waarop het pedaal helemaal beneden bleef en het met hand omhoog trekken geen effect had op de koppeling.
Diagnose AMWB: drukgroep kapot.
Diagnose Fiat: drukgroep kapot.
Toch heerlijk als ze alle twee over hetzelfde hebben :P

Op advies van Fiat niet alleen de drukgroep laten vervangen maar ook de koppelingsplaten. De versnellingsbak moest er dan toch onderuit en open dus zou een preventief maatregel zijn aangezien er al meer dan 160.000km op de teller stond. Zou ik het niet doen scheelde dat uiteindelijk maar €130,- op het eind bedrag.

Let wel op, het klinkt duur. Maar het meerendeel van de kosten waren arbeidskosten.
michaelvandijk1
Berichten: 5
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 13:36

Re: Koppelingspedaal blijft hangen.

Bericht door michaelvandijk1 »

ing_BRW schreef:
michaelvandijk1 schreef:Hoe (en hoe duur) is het opgelost? Ik ben ook op zoek naar een Punto Evo maar door alle koppeling-problemen word ik toch iets terughoudender...
Mij heeft dit in februari dit jaar €750,19 gekost.

Door in stilstand vaak een pompende beweging te maken in zijn vrij kwam vaak de druk terug en heb ik het zo een redelijke 1,5 jaar weten te rekken. Uiteindelijk in februari de fatale dag gehad waarop het pedaal helemaal beneden bleef en het met hand omhoog trekken geen effect had op de koppeling.
Diagnose AMWB: drukgroep kapot.
Diagnose Fiat: drukgroep kapot.
Toch heerlijk als ze alle twee over hetzelfde hebben :P

Op advies van Fiat niet alleen de drukgroep laten vervangen maar ook de koppelingsplaten. De versnellingsbak moest er dan toch onderuit en open dus zou een preventief maatregel zijn aangezien er al meer dan 160.000km op de teller stond. Zou ik het niet doen scheelde dat uiteindelijk maar €130,- op het eind bedrag.

Let wel op, het klinkt duur. Maar het meerendeel van de kosten waren arbeidskosten.
Jeetje, klinkt duur.

Komt het bij elke Punto voor? Of is het 'toeval' als er eentje het doet?

Kan zo iets trouwens ook bij een merkloze garage worden verholpen? Ik heb in de buurt van mijn werk een hele goede merkloze garage zitten die niet al te duur is met arbeidsloon. Zou super zijn.

EDIT: Ik zie in je bio dat je uit Zaltbommel komt - daar werk ik - klinkt Autoservice Valentijn je bekend?
2011 Fiat Punto Evo 1.3 Multijet met Blue&Me pakket
Plaats reactie