uitlaatsierstuk GP multijet diesel
uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Hallo,
mijn naam is Steven.Ik krijg over 2 weken mijn GP actual.Zoals de meeste weten een auto met minder keus aan opties dus ik ben zelf een beetje aan het brainstormen hoe ik mijn auto een beetje kan pimpen....
Is er iemand die weet of het uitlaatsierstuk van de racing modellen past op mij auto.Het is te koop
bij Tuynder,ook voor diesels is mij verteld.Alleen verschilt de achterbumper ook van een RACING achterbumper ?Dit ivm het beschermplaatje tussen uitlaat en bumper...Het lijkt mij erop dat er een stuk uit de bumper is gefreesd bij de racing bumpers of is dat nou optisch bedrog?
Hopelijk weet iemand dit...
groet,
Steven
mijn naam is Steven.Ik krijg over 2 weken mijn GP actual.Zoals de meeste weten een auto met minder keus aan opties dus ik ben zelf een beetje aan het brainstormen hoe ik mijn auto een beetje kan pimpen....
Is er iemand die weet of het uitlaatsierstuk van de racing modellen past op mij auto.Het is te koop
bij Tuynder,ook voor diesels is mij verteld.Alleen verschilt de achterbumper ook van een RACING achterbumper ?Dit ivm het beschermplaatje tussen uitlaat en bumper...Het lijkt mij erop dat er een stuk uit de bumper is gefreesd bij de racing bumpers of is dat nou optisch bedrog?
Hopelijk weet iemand dit...
groet,
Steven
Laatst gewijzigd door Bennink op do jan 06, 2011 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic verplaatst naar het juiste subforum
Reden: Topic verplaatst naar het juiste subforum
- Roderick
- Membre D'Oro
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
- Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
- Contacteer:
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Ik heb even snel gezocht naar een fotootje van de achterkant van een 130pk GP... Helaas geen goede foto kunnen vinden..
Ik weet bijna zeker dat je er niet komt met een uitlaat sierstuk van een diesel.. volgens mij loopt de uitlaat bij de 1.9 gewoon rechtdoor en buigt deze dus niet voor de bumper naar beneden.. (correct me if I'm wrong, weet wel dat het bij de diesels van BMW (soms?) voorkomt.. Ik weet niet wat hoe goed je kunt lassen? Misschien een idee om je bocht af te zagen en er een rechte pijp op te lassen, daarop het sierstuk (en dan ook de uitsparing uit je bumper?)
Wellicht dat er een GP 1.9 owner is die een fotootje kan schieten van het einde van de uitlaat?
Ik weet bijna zeker dat je er niet komt met een uitlaat sierstuk van een diesel.. volgens mij loopt de uitlaat bij de 1.9 gewoon rechtdoor en buigt deze dus niet voor de bumper naar beneden.. (correct me if I'm wrong, weet wel dat het bij de diesels van BMW (soms?) voorkomt.. Ik weet niet wat hoe goed je kunt lassen? Misschien een idee om je bocht af te zagen en er een rechte pijp op te lassen, daarop het sierstuk (en dan ook de uitsparing uit je bumper?)
Wellicht dat er een GP 1.9 owner is die een fotootje kan schieten van het einde van de uitlaat?
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
De meeste diesels hebben inderdaad een naar beneden gebogen uitlaat. De bumperheeft ook geen uitsparing. De diesels in de sport-uitvoering hebben een uitlaat recht naar achteren en wel een uitsparing in de bumper.
Er bestaat voor de normale GP's een uitlaatsierstuk. Nieuw dacht ik iets van 70 euro. Dit ding schroef je met een paar imbussen vast. De rook blijft naar beneden worden afgevoerd, dus dat ding is alleen voor de sier. Heel soms komen ze op het marktplein voorbij voor een schappelijke prijs. Ik heb destijds 25 euro betaald, dacht ik.
Er bestaat voor de normale GP's een uitlaatsierstuk. Nieuw dacht ik iets van 70 euro. Dit ding schroef je met een paar imbussen vast. De rook blijft naar beneden worden afgevoerd, dus dat ding is alleen voor de sier. Heel soms komen ze op het marktplein voorbij voor een schappelijke prijs. Ik heb destijds 25 euro betaald, dacht ik.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Hier een foto van dat uitlaatsierstuk dat ik eronder had:
Hier een plaatje van een 1.4 16v T-Jet Sport (grijze, vooraan) en mijne (1.4 8v Dynamic, oranje):
Oh, en nog beter: check deze post van Douwe.
Hier een plaatje van een 1.4 16v T-Jet Sport (grijze, vooraan) en mijne (1.4 8v Dynamic, oranje):
Oh, en nog beter: check deze post van Douwe.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Volgens mij bedoelt Steven deze:
Is zeg maar de EVO versie ~]
Op de foto zie ik geen verandering aan de bumper
Is zeg maar de EVO versie ~]
Op de foto zie ik geen verandering aan de bumper
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Steven heeft het over een GP, niet over de Evo. Zouden beide sierstukken op beide auto's passen?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Er is een ander gedeelte van het forum wat speciaal voor de GP is. Wellicht dat deze vraag daar beter op zijn plek staat?Bennink schreef:Steven heeft het over een GP, niet over de Evo. Zouden beide sierstukken op beide auto's passen?
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Oh, vandaar de verwarrring Nou, deze moderator zal ff het topic verplaatsen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- Roderick
- Membre D'Oro
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
- Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
- Contacteer:
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Volgens mij zie ik wel een kleine uitsparing zitten, of is dat de weerkaatsing van de uitlaat?Giovanni Tutore schreef:.....Op de foto zie ik geen verandering aan de bumper
Anyway's, ik zou wel kiezen voor een uitsparing de bumper.. vind dit persoonlijk een stuk mooier ogen.. (anders heeft het er zn ondergehangen uitstraling, vind ik)
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
45 eupies gekogt op ebay, werkt prima
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Looking .) heb je een link
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
http://cgi.ebay.nl/Chrom-Auspuffblende- ... 53e2078091
was ff zoeken
maar check ebay en dan zoeken op grande punto auspuffblende
heb je er meerdere
deze heb ik iig! hijs trouwens nog goedkoper dan dat ik zei! 42 eupies inc verzenden
Zit vast met 2 schroeven op je bestaande uitlaat, en een soort schuifstuk!!
Ik heb er iig veel plezier van!
zit er in 1minuut op
was ff zoeken
maar check ebay en dan zoeken op grande punto auspuffblende
heb je er meerdere
deze heb ik iig! hijs trouwens nog goedkoper dan dat ik zei! 42 eupies inc verzenden
Zit vast met 2 schroeven op je bestaande uitlaat, en een soort schuifstuk!!
Ik heb er iig veel plezier van!
zit er in 1minuut op
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma sep 26, 2011 10:42
- Locatie: Buchten
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Bennink schreef:Hier een foto van dat uitlaatsierstuk dat ik eronder had:
Hier een plaatje van een 1.4 16v T-Jet Sport (grijze, vooraan) en mijne (1.4 8v Dynamic, oranje):
Oh, en nog beter: check deze post van Douwe.
Hoi,
Hoe heb jij hem passend gekregen onder je 1.4 16v T-Jet? De mijne is van 08-2007, en ik krijg hem met geen mogelijkheid er op geduwd...
Volgens die E-bay aanbieder is hij ook niet geschikt voor mijn auto.
Hopelijk weet je meer.
Groeten,
Ron.
Fiat Grande Punto 1.4 Turbo T-Jet Dynamic 120 pk 3DR New Wave Blue
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Euh, niet? Bijna alle T-Jet's zijn als Sport geleverd en hebben al een sierstuk (en een uitsparing in de achterbumper). Op de foto zie je dus de grijze T-Jet Sport met een standaard uitlaatsierstuk. Een enkele T-Jet is als Dynamic geleverd en daar zal waarschijnlijk niet dezelfde uitlaat onder hangen als onder de 1.4 8-klepper (mijn oude GP, die oranje).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: uitlaatsierstuk GP multijet diesel
Eerst die boutjes er volledig uitdraaien, er zit een soort buisje in, en dan proberen monteren zonder dat buisje ?
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra