Leder van het stuur komt los

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Leder van het stuur komt los

Bericht door Goose »

Hallo mede GPC-ers,

Bij de aanschaf van mijn GP, nu net 4 jaar oud geworden, de optie lederen pook en stuurwiel gevraagd.

Nu , mijn wagen staat quasi altijd binnen, dus nooit in de bakkende zon, met uitzondering van mss 1 dag deze zomer omdat de ondergrondse parking gereinigd werd, en hij een halve dag in de zon heeft gestaan.

Nu komt het leer, bovenaan op het stuurwiel volledig los,

Is dit schade die ik kan argumenteren die niet zo mogen voorkomen bij een normaal gebruik ?

Je betaald tenslotte toch 250 euro extra voor deze optie, en dan blijkt het "leer" van een zeer bedroevende kwaliteit te zijn, is nauwelijks een halve mm dik.

(onmogelijk te vergelijken met bvb het lederen stuurwiel van een Alfa, dat voel je direct dat je kwaliteit vasthebt)

Graag jullie advies :)
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: Leder van het stuur komt los

Bericht door Dave »

Ik denk dat, omdat je auto een paar uur zon heeft gezien op de dag dat ie niet in de garage stond, je geen aanspraak kan maken op garantie.
Afbeelding / Afbeelding
Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Re: Leder van het stuur komt los

Bericht door Chem »

Dat die ene keer in de felle zon het leer los doet laten lijkt me onzin. De mijne is ruim 4 jaar oud, staat altijd buiten, heeft ook meerdere malen in de felle zon van Spanje gestaan en het leer ziet er nog als nieuw uit.
Laat het leer los bij de stiksels of is het gewoon gescheurd omdat het zo dun is? Ik ben van plan de stiksels van het leer rood te verven, maar toen ik gisteren eens goed keek naar die stiksels bleken ze toch wel van een hele magere kwaliteit te zijn. Het draadje is flinterdun en de steek zit schots en scheef genaaid. Het is misschien niet zo'n goed idee om zulke stiksels te accentueren met rode verf. Ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n draadje makkelijk doorslijt en het leer daardoor loslaat, maar als het niet bij een stiksel loslaat dan is het zeker niet normaal dat je leer er zo aan toe is.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Leder van het stuur komt los

Bericht door buxol »

Dave schreef:Ik denk dat, omdat je auto een paar uur zon heeft gezien op de dag dat ie niet in de garage stond, je geen aanspraak kan maken op garantie.
:mrgreen: Ik denk het ook :lol:

sorry, 'k heb geen nuttige bijdrage.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Leder van het stuur komt los

Bericht door Goose »

hoe kan ik het 't best omschrijven,

als je je stuur vastneemt op de 10 voor 2 houding, in het midden daarvan, dus op de voorkant, bovenzijde, dus niet aan de stiksels, maar de kant die naar jou gericht is, maar is dus idd door de warmte precies wat losgekomen, en iets of wat gescheurd.

Aan die brave jongen met de vraag over zijn stiksels, het is echt zeeeeer magere kwaliteit, ik denk dat er net een hongerperiode was bij de Italiaanse koeien, want het is echt een flinterdun laagje, gok ongeveer een kwart milimeter of zo
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Leder van het stuur komt los

Bericht door ed.de.vries »

Ik heb eea als eens be_antwoord, ergens?.
mijn karretje is nog "als nieuw" ook het stuur/leer is (nog) na 3 een halfjaar een ruim 50.000km
zonder problemen,met de bekleding.
EN!!! helaas staat mijn car! altijd,lees goed altijd! in de vrije natuur ONBESCHUT,voor regen/zon enz.
Dus: ook de eergste hitte,s heeft mijn stuurbekleding het tot nu toe overleeft.
Af en toe wat leer onderhoudt, doet misschien "wonderen"!
Niks is nog vervormd-of verkleurd tot nu toe.
En!!! de paar rammeltjes-piepjes van weleer zijn er ook UIT!!!
der ALTE:
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Leder van het stuur komt los

Bericht door @ctual »

Dave schreef:Ik denk dat, omdat je auto een paar uur zon heeft gezien op de dag dat ie niet in de garage stond, je geen aanspraak kan maken op garantie.
Dat lijkt mij grote onzin ! Ik heb al jaren auto's met een lederen stuurwiel. Dan zijn het welliswaar VAG (dus duitse) auto's maar ik heb nog nooit een loslatend stuk leer gehad. Ook niet na al die jaren van vakantie in de Franse, Spaanse of Nederlandse zon... Zelf temperaturen van 36 graden heeft het lederen stuur gewoon overleefd!

Ik heb er hier al meer over gelezen dat er "bobbels" ontstaan op het lederen stuurwiel van de GP.
Ik denk dat het gewoon een slechte kwaliteit leer is die Fiat gebruikt voor het stuur en de pook. :(
Maar dat is mijn idee erover.

~]
'SERVO PER AMIKECO'
Gebruikersavatar
WeaZuL
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 20:12
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Leder van het stuur komt los

Bericht door WeaZuL »

Ik had het ook bij mijn GP Tjet, er kwamen allemal ribbels (op 0stand) bovenin op het stuur. Ik had het id dat het te maken had met dat je tjidens het draaien daar teveel weerstand opbouwd met je hand waardoor het leer beschadigd raakt ... maar erg qualitatief leer is het niet nee :?
Grande Punani TJet @160K -> tis voorbij :(
Plaats reactie