abarth stoelen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: abarth stoelen

Bericht door Xander »

Leuk project dit!

Hoe zit het met de hendel voor de hoogteverstelling? Komt die met dat sloopframe mee? En ziet die er wel hetzelfde uit als bij de andere stoel dan?
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: abarth stoelen

Bericht door evotaxfree »

helaas is die hendel anders qua vorm.
heb echter goede hoop dat deze plastic hendel een los onderdeel is en los besteld kan worden.
overigens is het onmogelijk om beide hendels tegelijk te zien wanneer de stoelen zijn ingebouwd.
(misschien als je op het dak gaat staan en door het skydome heen kijkt?)
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: abarth stoelen

Bericht door evotaxfree »

EaGler schreef:Geniaal EvotaxFree mooi werk. Dat is wel interessant inderdaad, zon "sloop" frame te halen, voor je bij-rijders stoel, om die ook in hoogte verstelbaar te maken.
bij mij is het net even anders,deze stoelen komen uit engeland(iets met auto en rechts stuur.).
de engelse bijrijderstoel moet ik dus gebruiken als bestuurders-stoel.
omdat enkel de bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar is(zelfs bij een abarth) moet ik dus wel een sloopframe gebruiken om deze stoel in hoogte te kunnen verstellen.

wanneer je bij een linksgestuurde auto de bijrijderstoel van hoogteverstelling wil voorzien moet je dus een frame bestellen voor een rechtsgestuurde auto.
een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: abarth stoelen

Bericht door evotaxfree »

heb even een foto opgezocht van de originele stoelverwarming-schakelaars en een foto "geleend" van iemand van het punto.de forum.

af fabriek(behalve NL):
Afbeelding.

aftermarket:
Afbeelding


denk er sterk over de originele schakelaars met het afdekkapje te bestellen.
nadeel is wel dat de stoelverwarming dan alleen maar aan of uit kan.
de aftermarket schakelaars hebben 2 standen.

ben overigens niet zeker of de afbeelding van de originele schakelaars ook echt van een punto is,kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: abarth stoelen

Bericht door tonyvandenbroek »

De eerste foto is daadwerkelijk van een GP. Onderste schakelaartje is van de lendesteun. Deze zit in de middenarmsteun.
Afbeelding
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: abarth stoelen

Bericht door evotaxfree »

tonyvandenbroek schreef:De eerste foto is daadwerkelijk van een GP. Onderste schakelaartje is van de lendesteun. Deze zit in de middenarmsteun.
bedankt!
maar eens navragen wat deze schakelaars en het nieuwe klepje kosten dan.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: abarth stoelen

Bericht door Xander »

Waarom monteer je de schakelaars van die aftermarket set niet gewoon in jouw originele klepje?

Die knopjes zitten daar onder de middenarmsteun absoluut niet in het zicht. En zo lelijk zijn ze toch niet?
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: abarth stoelen

Bericht door evotaxfree »

Xander schreef:Waarom monteer je de schakelaars van die aftermarket set niet gewoon in jouw originele klepje?

Die knopjes zitten daar onder de middenarmsteun absoluut niet in het zicht. En zo lelijk zijn ze toch niet?
als ik eerlijk ben vind ik de aftermarket knopjes mooier dan de originele,toch heb ik liever de originele schakelaars.
vind het toch mooier wanneer het een originele look heeft.
zal wel tussen mijn oren zitten :roll:
Uncle Scrooge
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: ma okt 04, 2010 7:34

Re: abarth stoelen

Bericht door Uncle Scrooge »

Ik vind de aftermarkt schakelaars zeker mooi en niet storend er uit zien!

En inderdaad, kan ook mooi onder de armsteun, op de originele plek.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: abarth stoelen

Bericht door evotaxfree »

he,leuk!
nog iemand met zowel een evo alsook een 500!

ik zal eens zien wat de originele schakelaars kosten,mocht dat te duur worden dan monteer ik alsnog de aftermarket schakelaars in het klepje van de middenarmsteun.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: abarth stoelen

Bericht door Xander »

evotaxfree schreef: als ik eerlijk ben vind ik de aftermarket knopjes mooier dan de originele,toch heb ik liever de originele schakelaars.
vind het toch mooier wanneer het een originele look heeft.
zal wel tussen mijn oren zitten :roll:
Ze zijn mooier en ze bieden meer functionaliteit (die extra stand), ik zou het wel weten...

Maargoed, de originele look. Moet je dan niet ook een buitenlandse kentekenplaat op je Evo schroeven? In Nederland zijn ze namelijk nooit met die knopjes geleverd, dus dat ziet er al niet meer origineel uit dan... :roll: :P

Btw, die originele knopjes... dat zijn denk ik tiptoetsen? Die alleen even een kort signaal geven bij indrukken? Moet je nog moeite gaan doen met impulsrelais ook.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: abarth stoelen

Bericht door Sunrise »

evotaxfree schreef:omdat enkel de bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar is (zelfs bij een abarth) moet ik dus wel een sloopframe gebruiken om deze stoel in hoogte te kunnen verstellen.
wanneer je bij een linksgestuurde auto de bijrijderstoel van hoogteverstelling wil voorzien moet je dus een frame bestellen voor een rechtsgestuurde auto. een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
:cry: ...weet het, kost je alleen wel bijna 800,-- euro volgens de dealer om alles gedaan te hebben. (zelluf nog steeds opzoek naar een fatsoenlijke oplossing voor dit probleem)
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: abarth stoelen

Bericht door evotaxfree »

hoi sunrise,

morgen hoor ik wat een zitting-onderstel kost.
de door jou genoemde 800 euro zal voornamelijk bestaan uit arbeidsloon.
wanneer je een beetje handig bent zou je zelf dit onderstel kunnen omwisselen.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: abarth stoelen

Bericht door Sunrise »

evotaxfree schreef:morgen hoor ik wat een zitting-onderstel kost. de door jou genoemde 800 euro zal voornamelijk bestaan uit arbeidsloon. wanneer je een beetje handig bent zou je zelf dit onderstel kunnen omwisselen.
:oops: ...weet het, is ook nog een to-do voor aankomend jaar. Benieuwd naar de prijs .)
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: abarth stoelen

Bericht door evotaxfree »

Xander schreef:
evotaxfree schreef: als ik eerlijk ben vind ik de aftermarket knopjes mooier dan de originele,toch heb ik liever de originele schakelaars.
vind het toch mooier wanneer het een originele look heeft.
zal wel tussen mijn oren zitten :roll:
Ze zijn mooier en ze bieden meer functionaliteit (die extra stand), ik zou het wel weten...

Maargoed, de originele look. Moet je dan niet ook een buitenlandse kentekenplaat op je Evo schroeven? In Nederland zijn ze namelijk nooit met die knopjes geleverd, dus dat ziet er al niet meer origineel uit dan... :roll: :P

inmiddels is stoelverwarming ook in NL bestelbaar.
volgens de optielijst in de configurator van fiat.nl staat dat de stoelverwarming voor 203 euro leverbaar is.
nu weet ik het zeker,de originele knopjes komen er in.
Plaats reactie