Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Maarten »

Is het normaal dat de ruitenwissers van de PE zo slecht zijn? Het zijn blijkbaar speciale wissers: het rechterblad is erg kort en het linkerblad erg lang en wordt ook niet erg vastgehouden door de arm, want als je de ruitenwisser van het raam haalt dan hangt hij er maar slapjes bij.

Maar de wiskwaliteit is verschrikkelijk. Bij regen dan "plakt" het water aan de linkerkant van de wisser, waardoor er een hele golf water van de linkerkant van het raam weer richting het midden wordt getrokken. En als de ruit niet helemaal nat is dan schokt de ruitenwisser over het raam en maakt lelijke strepen.
Het is zelfs zo erg dat ik de ruitenwisser liever niet gebruik, en dat is niet prettig met dit weer.

Is dit een algemeen fenomeen van deze ruitenwissers?
DaDragon

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door DaDragon »

Maarten schreef:Is het normaal dat de ruitenwissers van de PE zo slecht zijn? Het zijn blijkbaar speciale wissers: het rechterblad is erg kort en het linkerblad erg lang en wordt ook niet erg vastgehouden door de arm, want als je de ruitenwisser van het raam haalt dan hangt hij er maar slapjes bij.

Maar de wiskwaliteit is verschrikkelijk. Bij regen dan "plakt" het water aan de linkerkant van de wisser, waardoor er een hele golf water van de linkerkant van het raam weer richting het midden wordt getrokken. En als de ruit niet helemaal nat is dan schokt de ruitenwisser over het raam en maakt lelijke strepen.
Het is zelfs zo erg dat ik de ruitenwisser liever niet gebruik, en dat is niet prettig met dit weer.

Is dit een algemeen fenomeen van deze ruitenwissers?
Heb hier geen last van. Wellicht dat de wissers van jouw PE niet goed zijn?
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Xander »

Nee, dat lijkt me niet normaal. Ik vind de wissers van een Grande Punto / Punto Evo juist erg fijn. De eerste maanden dat ik in mijn Grande Punto reed vergat ik die dingen altijd uit te zetten als ze niet meer nodig waren, zo stil zijn ze op een droge ruit...?

Het klopt dat ze slapjes hangen als je de wisserarmen omhoog zet, de wisserbladen trekken als het ware krom. Juist omdat ze zo krom willen trekken drukken ze ook aan de zijkant goed tegen de ruit aan, mits de wisserarm ook voldoende druk in het midden uitoefent dan.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Sunrise »

:shock: ...heb vorige GP ruitenwissers na 3jaar & 60.000km vervangen, dus geen enkel probleem mee gehad. Op de AGP SS zitten ze nu ruim 1,5 jaar & 37.500km en nog steeds geen enkel probleem ~]
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Martijn007 »

een ruitenwisser moet flip-flappen. als hij heen gaat moet hij slepen en als hij terug gaat ook. in het geval als een ruitenwisser piept of begint te stuiteren flapt hij niet goed terug en sleept hij niet over het raam. een oplossing is om je ruiterwisserarm iets te torsen. maar bij een nieuwe wagen zou ik gewoon naar de dealer gaan en zeggen "hij wist niet goed" en moeten ze het maar oplossen.

verder ben ik zeer te spreken over een grote en een kleine ruitenwissen.
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door matthijs »

ik heb het idee dat ze bij mij niet zo goed wissen omdat ik bij het autowassen in een wasbox van die wax op de auto spuit .. zou denkik niet moeten op de ramen ..
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door elvinvaders »

die van mij werken perfect, geen enkel probleem er mee
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door BartCCC »

Wax op je ramen is sowieso een no-go...
Je ruitenwissers gaan dan inderdaad slippen en rare dingen doen, advies is je raam en wissers GOED schoonmaken en genieten van de goede wiskwaliteit ;)
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Maarten »

Ja, misschien dat het wax is. Maar bij mijn vorige auto sproeide ik de wax bij het autowassen ook gewoon over de voorruit. Geen centje pijn. Maar daar had ik dan de luxe van een ruitenwisser die naar links in de ruststand lag, dus die kon geen water meenemen (Citroën ZX, enkele ruitenwisser, nooit problemen mee gehad).

Iemand tips om eventuele wax effectief te verwijderen? Gaat dat met deze vorst of moet ik dan even tot na het weekend wachten?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door tonyvandenbroek »

BartCCC schreef:Wax op je ramen is sowieso een no-go...
Je ruitenwissers gaan dan inderdaad slippen en rare dingen doen, advies is je raam en wissers GOED schoonmaken en genieten van de goede wiskwaliteit ;)
Ik gebruik al nu al een tijdje Pro vision op mijn ramen.
Heb ze eerst goed gescrubt, en daarna in de rainclear gezet. De wissers gebruik ik nu nog maar zelden. Dus deze zijn goed schoon.
Als ik dan al eens de wissers gebruik, gaat dit met gemak.
klik op plaatje voor filmpje
Afbeelding
Afbeelding
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Martijn007 »

Wtf! Dat wil ik ook, dat is echt super! :-]
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door BartCCC »

Maarten schreef:Iemand tips om eventuele wax effectief te verwijderen? Gaat dat met deze vorst of moet ik dan even tot na het weekend wachten?
Er zijn wel middelen voor om waxlagen te strippen, maar bij verkeerd gebruik gaat dit grandioos fout op glas. Als ik jou was zou ik hier niet te veel aan doen. Met wissen en vooral ook met de ruitensproeiervloeistof is dit snel er vanaf. Wel in de tussentijd niet meer met dat spul erop en als je merkt dat het weg is het raam en wissers goed schoonmaken.
tonyvandenbroek schreef:Ik gebruik al nu al een tijdje Pro vision op mijn ramen.
Heb ze eerst goed gescrubt, en daarna in de rainclear gezet. De wissers gebruik ik nu nog maar zelden. Dus deze zijn goed schoon.
Provision heeft inderdaad een leuke set welke het raam effectief schoon maakt ivp er een laag op te leggen die het afstotende effect verzorgd. Maar het kan nog eenvoudiger en dat is te kiezen voor een goede reiniger (alcoholbasis) en een goede doek. Piece of cake en is zo gebeurd.

Hieronder een filmpje wat ik een paar maanden geleden snel gemaakt hebt om de onderhoudscontracten te promoten. De Porsche in het filmpje heeft een 3 maandelijks contract en dit was voor de update beurt. In het begin zijn ook heel even de ramen te zien.

Dit effect op de ramen is bereikt met:
http://www.customcarcleaning.nl/webshop ... w_kit.html

Filmpje:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1346076494033
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door freedive »

Check! ziet er goed uit.
Dat gaan we maar eens bestellen :-)
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Xander »

BartCCC schreef: Provision heeft inderdaad een leuke set welke het raam effectief schoon maakt ivp er een laag op te leggen die het afstotende effect verzorgd. Maar het kan nog eenvoudiger en dat is te kiezen voor een goede reiniger (alcoholbasis) en een goede doek. Piece of cake en is zo gebeurd.

Hieronder een filmpje wat ik een paar maanden geleden snel gemaakt hebt om de onderhoudscontracten te promoten. De Porsche in het filmpje heeft een 3 maandelijks contract en dit was voor de update beurt. In het begin zijn ook heel even de ramen te zien.

Dit effect op de ramen is bereikt met:
http://www.customcarcleaning.nl/webshop ... w_kit.html
Ik wil best geloven dat een glasreiniger een waterafstotend effect geeft, maar dat maakt het toch niet meteen een alternatief voor producten als Pro Vision Rain Repellant, Aquapel, Nanolex Premium Glass Sealant of iets soortgelijks?

Zo kan ik een detail-spray ook wel een alternatief voor een wax noemen. Je lak gaat er ook even van glimmen. Maar ik vermoed toch dat jij het niet met die stelling eens zou zijn. ;)

@Maarten: Een glasreiniger kun je gewoon met vorst gebruiken iig. Geen idee of dat voldoet om die waxlaag weg te krijgen, maar het zal toch ook geen kwaad kunnen.

Is dit trouwens wel een geschikte tijd om de kwaliteiten van je ruitenwissers te testen? De mijne deden het vandaag ook niet al te geweldig, ze waren dan ook stijf bevroren... :lol:
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door BartCCC »

Een detailspray en een wax is natuurlijk appels en peren ;)

Een glasreiniger en een product ter waterafstotendheid van de ramen in principe ook, maar al moet ik zeggen dat het GRONDIG schoonmaken en ontvetten van het raam 95% van je resultaat geeft. Net zoals het corrigeren en prepareren van de laklaag ook 95% van je resultaat geeft qua glans / diepte. De wax is slechts de kers op de taart.
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Plaats reactie