FAQ: Blue&Me icm Tomtom

meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door meloenie »

Balen dat de tomtom niet over speakers gaat.
Ik merk of het lijkt in elk geval dat er iets minder galm zit tijdens de gesprekken. Verbinding lijkt iets sneller te zijn, zegmaár tussen het indrukken van telefoonknop en moment dat je kan praten als iemand je belt.
Verder nog niets eigenlijk.....
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Middelsluis
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: di dec 27, 2011 12:50
Locatie: Numansdorp

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Middelsluis »

Sinds de update werkt mijn tripcomputer wel op de TomTom. Leuk, dat deed het nog niet.
Savali 100pk+
Radio/GPS/(rear)camera
Pioneer Speakers + actieve (sub) woofer
Zwarte snor / Midden armsteun
Parkeer sensoren
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Richard20 »

Mijn tomtom zegt dat hij de blue en me niet kan vinden op de tomtom?


En is het normaal als je je tomtom update dat dat 4tot 5 uur duurt?
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Ivo Herijgers »

Hoppa, gelukt! Ben benieuwd of ik iets merk van de update, en of die TomTom weer doet wat ie de dag van aflevering ook deed....
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ed.de.vries »

:der ALTE: doet ook een duit in het TomTom zakje! circa 4 jaar geleden deed ook bij mij de TT zijn intrede. Bracht mij comfortabel naar bijna
ieder adres in div landen van europa! Echter met al de vernieuwing van wegen: pak bijv het nieuwe gedeelte rond EINDHOVEN, A2 en/of
KERENSHEIDE,A2/A76 is hij de kluts volledig kwijt, ook rond de vernieuwde wegen sinds vorig jaar bij Dusseldorf hoor ik de kreet Keerom<>
Ga terug en dergelijke kreten! Bij een laatstelijk bezoek aan Almere Topsport Centrum heb ik alle hoeken van bebouwde of deels onbebouwde
komstukken mee gepikt.
Behalve de route naar het zeer bekende en reeds meerdere jaren bestaande TOP centrum van Almere. de mooie vrouwelijke stem was volkomen dol gedraaid :der ALTE: trouwens ook! Ik ben twee jaar geleden € 79,uries lichter geworden voor een update van de TomTom.
Gisteren ben ik met de klacht naar de leverant/winkel gegaan,en wat schetst mijn verbazing van den verkoper,die mij zei!
Dat gebleken is dat na een bepaalde periode van een aantal jaren, de TomTom wel meer rare nukken vertoonden,en dat ik beter af zou zijn,
en nieuwe te kopen, want deze mankementen traden bij meerdere TomTOM toestellen na diverse jaren gebruik wel meer op.
ook al werdt eea voorzien van de nodige update,s. Wie heeft deze ervaringen meer, dat de tt rare nukken vertoond,ondanks de update.
Of is dit : lulkoek: van de verkoper?.
Groetsels. :der ALTE:
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door alfawiel »

Heb de TomTom nu 2 jar in gebruik, en tevens een abonnement voor nieuwe kaarten.
Om de plm. 3 maanden komt er weer en nieuwere kaartversie uit, waarop de laatste aanpassingen zijn doorgevoerd.
Tot heden nog geen enkel probleem met de TomTom ondervonden.
Daarnaast heb ik ook nog een oude One in gebruik voor in mijn oldtimers.
Toestel is nu plm 5 jaar, en geeft alleen afwijking bij vernieuwde/veranderde situaties, hetgeen gevolg is van oude kaartversie (3 jaar) maar werkt verder nog steeds probleemloos.
Denk dan ook dat de verkoper graag een nieuwe TomTom verkoopt.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Ivo Herijgers »

Ik heb net de nieuwe software versie van Blue & Me erop gezet, in de hoop dat het CAR MENU ook weer zou verschijnen op de TomTom.
Ik heb hem helaas niet kunnen vinden dus lijkt het alsof Fiat het weggelaten heeft... Of werkt dat CAR menu alleen met een draaiende motor? Kan het me niet voorstellen.

Wat betreft de update van de TomTom zelf: hij gaf bij het aanzetten meteen een popup dat mijn versie zodanig verouderd was dat er inmiddels 19% van de (europese?) wegen veranderd was. Verder gaf ie aan dat ik kon blijven updaten voor €9,95 per kwartaal....
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Odelot »

Sinds de mislukte update van de 6.0 Blue&Me software kan ik mijn tomtom niet meer connecten met Blue&Me. Krijg steeds een foutmelding op de tomtom. Ook is de stem van Blue&Me in het Italiaans nu.
Updaten lukt niet omdat ik elke keer USB10 foutmelding krijg. Binnenkort maar naar de dealer ermee.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Andy1234 »

Odelot schreef:Sinds de mislukte update van de 6.0 Blue&Me software kan ik mijn tomtom niet meer connecten met Blue&Me. Krijg steeds een foutmelding op de tomtom. Ook is de stem van Blue&Me in het Italiaans nu.
Updaten lukt niet omdat ik elke keer USB10 foutmelding krijg. Binnenkort maar naar de dealer ermee.
Klinkt als een niet afgeronde update

Heb je al geprobeert je usb stick te formatteren(of een andere gebruiken)?
De update bestaat uit 3 stukken
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Odelot »

Jups dat klopt. Usb stick geformatteerd, software erop. Het gaat tot 6 minuten goed. Dan krijg je de melding ' installeren' en vervolgens USB10.
Keer op keer, met elke usb stick en verschillende software.
Voor ik wilde updaten pakte hij al geen usb stick meer met muziek erop overigens. Ik denk dus dat het probleem in de usb aansluiting zit, in de evo.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Ivo Herijgers »

Het schijnt hem al te zitten in hoe je de stick formatteert. Dit moet met FAT32 ....

Wellicht dat er een stekkertje los zit bij je usb ingang?
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Ivo Herijgers »

Wel vreemd trouwens, de muziek op mijn usb stick wordt na de update ineens niet meer geshuffled maar op alfabetische volgorde afgespeeld :?:
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Odelot »

Dat kun (of kon in elk geval) je instellen in het menu van de mediaplayer.

Btw. Ik formatteer uiteraard de sticks ook altijd in FAT32.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jarre »

bij mij herkend hij maar 1usb stick en een deel van de liedjes. (staat in fat32)
heb er nieuwe opgezet en die werken niet, andere stick vind hij gewoon niet....

heb nog nooit geupdate, zou dit de oplossing zijn??

net proefversie van spotify gedownload, eens kijken of ik dat in de auto werkend krijg via usb of blue&me
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Jackson5
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jun 16, 2013 11:27

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jackson5 »

Beste Allemaal,

Ik ben hartstikke nieuw hier. Mijn naam is Jaap en ik woon in Delft.
Heb sinds gisteren een Punto Evo Dynamic 1.3 MJT van 09-2010, en ben daar nu leuk mee aan het spelen. Ik vindt het tot nu toe een erg fijne auto.
Er zit een TomTom systeem in en daar gaan mijn vragen over. Eerst even een paar dingen op een rijtje om te zien of ik het goed begrepen heb:

-bj. 2010 geleverd met Blue en Me 1e generatie met nu software versie 5.6 (al ge-update)
-TomTom Go (Blue &Me) standaard bijgeleverd, met Fiat opstart logo en speciale cradle die je in het dash klikt. Als ik het goed begrepen heb is dat een Go 750?

Mijn vorige auto had een navigatiesysteem met een TMC module zodat ik redelijk accuraat files kon vermijden op mijn routes. De TomTom Go 750 heeft dat niet?
Heb het tenminste nog niet kunnen vinden. Als hij het inderdaad niet heeft, kan hij er dan mee uitgebreid worden? Ik zie voor de Go 750 wel een laadsnoer met ingebouwde TMC module, maar om nou weer een los snoer in de auto te hangen...... Kan die TMC module niet ergens in de originele aansluitingen gezet worden, bijv. ingebouwd in de Cradle?

Met een Live versie van TomTom kan ik HD Traffic ontvangen, correct? Past een Go Live 740 dan in de Cradle v1 en werkt deze goed samen met Blue & Me v1?

Als dat nou allemaal niet gaat, is mijn Blue & Me 1 generatie dan te Upgraden naar Blue & Me 2e generatie, zodat ik meer keuze uit nieuwere systemen heb of moet er dan hardware worden gewisseld?

Een hoop vragen, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groet,
Jaap
Punto Evo 2010 1.3 MultiJet
Plaats reactie