FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Odelot »

Ik heb het ook gedaan, en het bellen lijkt nu beter te gaan. Paar keer getest maar was zonder vertraging of echo.
Navigatie stond er bij mij trouwens altijd al tussen in het B&M menu, maar dat gebruik ik nooit. Op de tomtom zelf invoeren werkt iets handiger dan via het stuur.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door E-Vix »

Afgelopen donderdag heb ik ook de update geprobeerd uit te voeren...
Het begon goed. De radio werd gemute, en zowel op het scherm van de boordcomputer als van de radio kwam "updating" te staan. Na een minuutje of 2 sprong opeens de radio weer aan, maar bleef op de boordcomputer "Updating" staan. Na een minuutje verdween ook daar te tekst "Updating"... Na nog even gewacht te hebben heb ik de stuurknopjes geprobeerd maar die deden helemaal niets. Contact uit en weer aan bood geen soelaas totdat er opeens na een paar minuten de melding "FOUT USB:10" op het scherm kwam.
Nogmaals de update geprobeerd, maar met het zelfde resultaat. Ook geprobeerd nadat "Updating" van het scherm was extra lang te wachten, maar dan kwam ook de melding "FOUT USB:10" uiteindelijk op het scherm...
Na het een keer of 4 geprobeerd te hebben merkte ik op dat de vriendelijke computerstem opeens Italiaans was geworden! Wat ik ook merkte is dat het opnemen van een telefoongesprek op mijn iPhone veel en veel sneller ging. Ik had direct contact in plaats van dat ik eerst een seconde of 3 a 4 moest wachten na op het knopje op het stuur gedrukt te hebben. Als ik in de instellingen kijk zie ik ook dat bij IMAGE.ID nu 330d staat, en laat de image die je op je USB stick zet nou ook versienummer 330 hebben. Het lijkt er op dat ik wel Blue&Me 6.0 heb, maar dat de fout telkens bij het updaten van de taal naar Nederlands zat.
Van de Blue&Me het Nederlandse taalpakket gedownload, op een USB stick gezet en geprobeerd te installeren. Ma 1 minuut weer "FOUT USB:10" gekregen. Engelse taalpakket geprobeerd, en de zelfde foutmelding. Accu losgekoppeld en opnieuw geprobeerd te updaten (was tip op diverse fora's), maar dat hielp helaas ook niet.
Heeft iemand nog een tip? Of zal ik langs de dealer moeten?
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Andy1234 »

Hier was ik dus al bang voor.........

Mijn B&M werkt naar behoren,dus bij de eerste beurt aan het einde van het jaar laat ik de dealer de update mooi uitvoeren
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door OlafH »

Geen probleem met de update gehad. Inderdaad is de verbinding met de telefoon en de gesprekskwaliteit beter geworden.
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jarnoootje »

Update zojuist ook uitgevoerd, geen probleem ging vanzelf goed. Straks even kijken of de kwaliteit van de gesprekken verbeterd is.
Lijkt me overgens raar dat dit beter wordt door een software update.
Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door rush079 »

E-Vix schreef:Afgelopen donderdag heb ik ook de update geprobeerd uit te voeren...
Het begon goed. De radio werd gemute, en zowel op het scherm van de boordcomputer als van de radio kwam "updating" te staan. Na een minuutje of 2 sprong opeens de radio weer aan, maar bleef op de boordcomputer "Updating" staan. Na een minuutje verdween ook daar te tekst "Updating"... Na nog even gewacht te hebben heb ik de stuurknopjes geprobeerd maar die deden helemaal niets. Contact uit en weer aan bood geen soelaas totdat er opeens na een paar minuten de melding "FOUT USB:10" op het scherm kwam.
Nogmaals de update geprobeerd, maar met het zelfde resultaat. Ook geprobeerd nadat "Updating" van het scherm was extra lang te wachten, maar dan kwam ook de melding "FOUT USB:10" uiteindelijk op het scherm...
Na het een keer of 4 geprobeerd te hebben merkte ik op dat de vriendelijke computerstem opeens Italiaans was geworden! Wat ik ook merkte is dat het opnemen van een telefoongesprek op mijn iPhone veel en veel sneller ging. Ik had direct contact in plaats van dat ik eerst een seconde of 3 a 4 moest wachten na op het knopje op het stuur gedrukt te hebben. Als ik in de instellingen kijk zie ik ook dat bij IMAGE.ID nu 330d staat, en laat de image die je op je USB stick zet nou ook versienummer 330 hebben. Het lijkt er op dat ik wel Blue&Me 6.0 heb, maar dat de fout telkens bij het updaten van de taal naar Nederlands zat.
Van de Blue&Me het Nederlandse taalpakket gedownload, op een USB stick gezet en geprobeerd te installeren. Ma 1 minuut weer "FOUT USB:10" gekregen. Engelse taalpakket geprobeerd, en de zelfde foutmelding. Accu losgekoppeld en opnieuw geprobeerd te updaten (was tip op diverse fora's), maar dat hielp helaas ook niet.
Heeft iemand nog een tip? Of zal ik langs de dealer moeten?
Heb je gewacht tot de mededeling komt op het scherm "Voltooid"? Totdat "Voltooid" verschijnt, niets doen of met knoppen rommelen. Het gehele update proces duurde bij mij zo'n 8 tot 10 minuten. Nadat de mededeling "Updaten" verdwijnt, lijkt er een poosje niets te gebeuren.

Overigens bij mij nu ook prima gesprekskwaliteit en snelle verbinding.
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jarnoootje »

bij mij duurde het updaten nog geen 20 seconden.
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door E-Vix »

rush079 schreef:Heb je gewacht tot de mededeling komt op het scherm "Voltooid"? Totdat "Voltooid" verschijnt, niets doen of met knoppen rommelen. Het gehele update proces duurde bij mij zo'n 8 tot 10 minuten. Nadat de mededeling "Updaten" verdwijnt, lijkt er een poosje niets te gebeuren.

Overigens bij mij nu ook prima gesprekskwaliteit en snelle verbinding.
De melding "Voltooid" kwam niet. Alleen de melding "FOUT USB:10"
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jarnoootje »

kan zijn dat je je USB-stick verkeerd geformateerd hebt? Fiat schijnt daar moeite mee te hebben. Anders wellicht verkeerde versie gedownload? zijn er namelijk 2 in omloop.
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door E-Vix »

Jarnoootje schreef:kan zijn dat je je USB-stick verkeerd geformateerd hebt? Fiat schijnt daar moeite mee te hebben. Anders wellicht verkeerde versie gedownload? zijn er namelijk 2 in omloop.
Versie is de juiste. Ik heb de 2e versie met image.id in het overzicht.
Verkeerd formatteren... 2 sticks geprobeerd en alle twee op fat32 geformatteerd. Geen van beiden deed het.
robertdoeleman
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 10:41

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door robertdoeleman »

Na een week een nieuwe 2012 punto te hebben gereden, zit ik met een nieuwe BM6.0 dat perfect werkt na de update. Echter bleef de tomtom hangen na elke rit, elke rit dus een soft-reset. Bij de dealer wisten ze het ook niet, op naar Halfords voor de GPS update was het antwoord van de dealer!
Ging perfect, alleen nu kom ik er achter dat ik nu een standaard tomtom versie geinstalleerd heb gekregen. Dus weg BM ondersteuning en media integratie. Mooi k#$%. Heeft iemand een werkwijze om de oude versie weer terug te krijgen, of in ieder geval weer de BM ondersteuning in deze andere tomtom versie te krijgen?
elfdutch
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 13:14

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door elfdutch »

Vanmorgen de update gedaan. Ging allemaal prima, uiteindelijk verscheen de melding "voltooid".
Hou er rekening mee dat er meerdere updates worden gedaan (in mijn geval). Dus de update begint, radio valt weg, daarna komt de radio weer terug en lijkt het alsof de update klaar is. Echter, na een minuut of wat gaat hij weer verder met updaten. Uiteindelijk volgt dan de melding "installatie" en daarna voltooid.

Dacht even de communicatie met m'n navigatie kwijt te zijn, maar dat apparaat moet je weer even koppelen, net als je telefoon.

Bellen nog niet uitgeprobeerd maar voorlopig werkt alles nog prima.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Odelot »

O, moet je de tt ook weer opnieuw koppelen? Logisch eigenlijk trouwens...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

Hihi oeps BAM kapot :mrgreen:

Vrolijk de software gedownload, stikkie opgezocht, bestanden gekopieerd en naar de auto gelopen.

De eerste poging: Updating. Niks aan het handje dus...
Afbeelding

Ook de radio zelf geeft aan dat er iets gaande is:
Afbeelding

En na een keer of vijf te hebben gemeld en gezegd Updating begon ik wel te twijfelen en na een paar minuten een foutmelding. Ik krijg een Nederlandse gesproken boodschap dat ik moet controleren of alle bestanden op de stick staan en opnieuw moet proberen:
Afbeelding

Eigenwijs als ik ben: auto uitzetten, USB eruit, auto op MAR, USB erin en nu slechts 1x de melding Updating, maar wel wat langer dan daarvoor... Maar helaas: een italiaanse boodschap en een foutmelding:
Afbeelding

In het downloadbestand zit een handleiding, dus RTFM:

Code: Selecteer alles

Als de update niet voltooid is, verschijnt het bericht “USB 10 fout”. 

De FOUT USB 10(“FOUT UPDATEN USB 10”), gevolgd door een spraakbericht dat aangeeft dat de update onderbroken is, kan op verschillende momenten tijdens de installatie optreden. 

Raadpleeg onderstaande tabel voor de meest voorkomende oorzaak: 
Oorzaak: De USB-geheugenstick is vóór het einde van de update verwijderd 
Oplossingen herhaal de procedure en wacht op het einde van het updaten
Nou ja, dat heb ik netjes gedaan... :roll: Nu eerst maar eens even de software opnieuw downloaden en opnieuw met het stickje naar de auto lopen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

Ah en we hebben BEELD (en geluid, vanaf 20sec)! :-]

BtZDpNMszZE
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie