FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Wout73
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jun 28, 2010 7:50

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Wout73 »

Hallo allemaal,

ben nieuw hier, maar met de Evo van mijn vrouw in aantocht alvast een enthousiast medelezer en waarschijnlijk in de toekomst ook een actief 'poster'.

Ik had alvast een vraagje: we hebben de evo besteld met TomTom voorbereiding. Wil dit zeggen dat er ook een houder wordt bijgeleverd (naast de aanpassing bovenaan het dashboard)?

En, als dit het geval is, zou dan ook de TomTom 750 refurbished (weblink http://www.tomtom.com/nl_be/products/to ... /index.jsp) daarin passen. Voor mij hoeven al die extra functionaliteiten niet, maar vind het wel mooi weggewerkt zo, dus zou dit een redelijk interessante oplossing zijn.

Benieuwd naar het advies van de kenners ;o)
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Frank1986 »

De houder krijg je er niet bij, dat is wat ik weet. :)
Wout73
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jun 28, 2010 7:50

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Wout73 »

waar koop je dan zo'n houder? vind he trouwens niet bij Tuynder in de catalogus, moest iemand de juiste omschrijving kennen?
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Roderick »

Wout73 schreef:waar koop je dan zo'n houder? vind he trouwens niet bij Tuynder in de catalogus, moest iemand de juiste omschrijving kennen?
Stuur ze een maitje, ze reageren altijd snel en het klopt dat je ze "nog" niet kan vinden, de Punto Evo is nog niet opgenomen in de online catalogus..
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door JB2 »

Een vraagje voor de mensen die al een FIAT sTomsTom hebben:

Hoe zijn jullie gebruikerservaringen? Heeft er iemand al veel en ver mee gereden? Is hij snel (ik heb bij anderen in het verleden gezien dat sommige tomtom's regelmatig te laat zijn met het geven van instructies). Geeft de TT ook voldoende info (verkeersborden, bewegwijzering, rijbaanadvies etc.)?

Ik ben zelf namelijk niet zo'n TomTom fan, maar het feit dat het zo op het dash te klikken is en dat ik toch aan nieuw kaartmateriaal toe ben, maakt me nieuwsgierig.

Ik heb nu zelf overig een Harman Becker Z-series 201 en ben daar zéér tevreden over.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Speedy »

Heb dan een TT750, maar voor instructies zal het niet uitmaken. Ik vind dat hij alles prima en op tijd aan geeft en met de rijbaanwisseling laat hij duidelijke plaatjes zien. Verkeersborden weet ik niet wat je bedoelt, enige wat ik te zien krijg buiten de bewegwijzering zijn de snelheidsaanduidingen (bij flitspalen) en POI's. Moet wel zeggen dat hij er kwa maximum snelheid nog wel eens naast zit (geeft TT 100km/h en mag je 120km/h).
Nu moet ik ook zeggen dat ik al jaren met TT rijd (eerst op m'n telefoon, nu de 750) en weinig ervaring heb met andere systemen dus wellicht wat bevoordeeld/gewend. Een week met een Garmin Nuvi gereden, maar dat vond ik echt de gruwel
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Masterofevil
Nuovo Arrivato
Berichten: 70
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 21:42

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Masterofevil »

Ik heb de Blue & Me TomTom en ben afgelopen weekend ermee naar Disneyland Parijs gereden.
Rij ervaring is uitstekend. Rijbaan advies is duidelijk en gemakkelijk te volgen. Ik werd dankzij de nuttige plaatsen (Points of Interests) voor de deur van Hotel Cheyenne afgeleverd.
Ben de volgende avond met de vrouw gaan shoppen in La Vallee Shopping centre. Ook deze was gemakkelijk te vinden in de nuttige plaatsen.
Ook gemakkelijk krijg ik de flitslokaties door. En idd de flitskasten stonden verdekt opgesteld en op de juiste plaats wat de TT aangaf.

Geen problemen of negatieve ervaring van onze kant.
Afbeelding
Opties NIET genomen: 3e hoofdsteun, esp, bandenspanning, rest alle opties incl. 17" LM velgen "Take off", uitlaatsierstuk, 2e afstandssleutel, pro care behandeling
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door JB2 »

Masterofevil schreef:Ik heb de Blue & Me TomTom en ben afgelopen weekend ermee naar Disneyland Parijs gereden.
Rij ervaring is uitstekend. Rijbaan advies is duidelijk en gemakkelijk te volgen. Ik werd dankzij de nuttige plaatsen (Points of Interests) voor de deur van Hotel Cheyenne afgeleverd.
Ben de volgende avond met de vrouw gaan shoppen in La Vallee Shopping centre. Ook deze was gemakkelijk te vinden in de nuttige plaatsen.
Ook gemakkelijk krijg ik de flitslokaties door. En idd de flitskasten stonden verdekt opgesteld en op de juiste plaats wat de TT aangaf.

Geen problemen of negatieve ervaring van onze kant.
Thanks, daar heb ik wat aan.

-> graag meer van dit soort reacties.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door karimero »

Vanaf het tweede kwartaal: http://www.gpsbusinessnews.com/Blue-MeT ... a2822.html

Ik gok erop dat er dan ook een nieuwe versie komt voor de Fiat/Alfa Blue&Me-systemen. Dus: groter scherm, real-time verkeersinformatie en een beter touch-screen. Kortom, allemaal dingen die de huidige TomTom Blue&Me niet heeft.

Ik wacht nog wel (max.) een halfjaartje. Nu 300 euro weggooien voor een apparaat dat over enkele maanden echt achterhaald is, gaat me te ver. De huidige Fiat-TomTom draait tegen die tijd zo'n anderhalf jaar mee, dus qua timing lijkt het me ook logisch.
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

Het verschil met de huidige Fiat Tomtom is dan inderdaad het wachten waard. Alleen als je nu de Tomtom GO 750/950 Live voor een mooie prijs ergens nieuw kan halen, zou ik niet wachten ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb zojuist een GO750 voor mijn Pa besteld bij TomTom in de outlet store. Kosten 159 euro.


Afbeelding

De live was een tientje duurder, maar dat vond mijn Pa niet nodig. In Someren staat nooit file :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

Kijk aan, dat zal je pa leuk vinden :-) Ik heb toen ook nog ff getwijfeld over een refurbished, maar dat betekent dat ie gereviseerd is toch? Nou ja, als er gewoon garantie bij zit is het prima. Heeft je pa al zo'n steun?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Speedy »

Ga er van uit dat die nieuwe gebasseerd zal zijn op de TT1000 dan, zou niet verkeerd zijn, tegen die tijd maar een nieuwe standaard halen (ga er van uit dat ze de mount niet veranderen), heb de kosten voor m'n huidige er sinds zondagavond al uit :)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door tonyvandenbroek »

Bennink schreef:Kijk aan, dat zal je pa leuk vinden :-) Ik heb toen ook nog ff getwijfeld over een refurbished, maar dat betekent dat ie gereviseerd is toch? Nou ja, als er gewoon garantie bij zit is het prima. Heeft je pa al zo'n steun?

Ik heb geen flauw idee wat dat refurbished betekent, zal me verder een worst wezen. Maar de steun....gaat niet passen in een GP actual Erik. Wel opletten :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

Haha, oh ja :roll:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie