heldere verlichting koplampen

Gebruikersavatar
ilmar
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 18:07

heldere verlichting koplampen

Bericht door ilmar »

Ik vind de "standaard" gelige verlichting van de GP niet echt mooi. Zijn er hier mensen die hier wat mee gedaan hebben. Is het mogelijk om er andere lampen in te zetten die al een groot verschil maken, of is het ook mogelijk er een after market xenon setje in te zetten met ballasten en al?

graag jullie reactie
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door E34 »

Er zijn genoeg topics gepost over plaatsing van xenon, kan zonder problemen.
Heb ik ook in mijne gezet.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
ilmar
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 18:07

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door ilmar »

ja... alleen is mijn vraag ook of er andere oplossingen zijn voor beter helder licht zonder inbouw van xenon.
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door E34 »

Sommige zijn tevreden over de zogenaamde xenon-look lampen zoals bijv. Philips in het porgramma heeft.
Wellicht win je daar iets mee. Maar die lampen zijn ook niet zo goedkoop.
Persoonlijk is een setje xenon voor circa 100-150 euro de beste investering naar mijn mening.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
ilmar
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 18:07

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door ilmar »

ik heb het 1 en ander gelezen over de OSRAM nightbreaker plus lampen. Ik ga deze eens bestellen en kijken of het wat is. Is het niks dan ga ik voor xenon. kzal wel even hier updaten als ik ze binnen heb en wat foto's plaatsen.
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Evo-Erik »

Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik rijd al jaren met Philips lampen. De Night guide + lampen zijn een hele verbetering in de GP. Je kriijgt een witte/gele en paarse gloed.
In mijn topic staat ergens een foto verstopt van het resultaat.

edit: Foto toegevoegd
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Evo-Erik »

Even iets anders, in de evo zitten h4-lampen van 55watt als ik het goed heb. Zijn deze ook te vervangen door 80 of 100 watt exemplaren? De 7,5A zekering zal dan wel vervangen moeten worden door een 10A, maar zou het kunnen?

Ik vind de Evo een dramatisch licht geven, onze nieuwe Fiesta is wat dat betreft veel beter.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Freddie
Berichten: 3
Lid geworden op: di nov 09, 2010 19:26

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Freddie »

100watt lampen is mogelijk, deze lampen worden alleen een stuk warmer wat ook niet echt bevoordelijk is voor je koplampen. Ik zou persoonlijk zoals hierboven vermeld werd voor een Xenon setje gaan. Zolang je geen Bi-Xenon besteld is het inbouwen zeer eenvoudig. Bi-Xenon is ook geen kunst met inbouwen alleen ben je er vele malen langer mee bezig vanwege de hoeveelheid bekabeling die je bij je Bi-Xenon geleverd krijgt.

Ik heb in mijn Panda 100HP een setje Bi-Xenon gehad van het merk Pilot
Nu in de T-jet een normaal setje Xenon van Pilot. = TOP!

Succes.
Grande Punto T-Jet Sport 08"
Tuned by Squadra Tuning
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Xander »

Evo-Erik schreef: Ik vind de Evo een dramatisch licht geven, onze nieuwe Fiesta is wat dat betreft veel beter.
Wat is dat toch eigenlijk? Die eeuwige wapenwedloop om verlichting feller te maken?

De Grande Punto geeft al véél beter licht dan ik gewend ben uit andere auto's. Leuke anekdote: Mijn pa heeft jarenlang zonder klagen met zijn camper rondgereden, ook in het donker. Totdat hij een Grande Punto kocht, na een week was hij aan het licht van de GP gewend en dacht hij dat de verlichting van zijn camper kapot was. :roll: Gewenning, it's a bitch.

Ik heb toevallig iets betere lampjes erin gestopt (Philips X-Treme Vision), maar ik heb absoluut niet de behoefte om er een xenon-set of illegale hallogeenlampen (ja, daar vraag je naar) in te zetten. Nou ja, behalve als ik tegenliggers tegenkom die dat wel gedaan hebben dan. ~]
RobbieT
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 18, 2010 14:59
Locatie: Oosterbeek
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door RobbieT »

Evo-Erik schreef:Even iets anders, in de evo zitten h4-lampen van 55watt als ik het goed heb. Zijn deze ook te vervangen door 80 of 100 watt exemplaren? De 7,5A zekering zal dan wel vervangen moeten worden door een 10A, maar zou het kunnen?

Ik vind de Evo een dramatisch licht geven, onze nieuwe Fiesta is wat dat betreft veel beter.
Ik vermoed dat de lampen die je bedoelt geen E-keur hebben en dus illegaal zijn.
Daarnaast zou ik NOOIT de zekering door een zwaardere vervangen.

De bedrading en stekkers zijn berekend op een bepaalde belasting en kunnen smelten en dus schade en mogelijk brand veroorzaken als je een te zware zekering plaatst.

Daarnaast kan het hogere vermogen van de lampen je armaturen beschadigen door de hitte die eraf komt.

Xenon mag er ook niet in, maar lijkt me desondanks een verstandigere keus, dan moet je hooguit eens per jaar voor de APK de originele lampen terugplaatsen.
Punto Evo MultiJet 85 Tech House Grey 5 deurs. Cool & Blue pakket / Dynamic plus pakket en nog als extra middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook en Thule afneembare trekhaak
Afbeelding
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Evo-Erik »

Ik heb besloten eerst deze lampen te proberen:

http://www.philips.nl/c/auto-lampen/x-t ... b1/prd/nl/

Xenon inbouwen in een auto van 2007 of later is een hels karwei, automatische hoogteregeling en koplamsproeiers zijn dan verplicht.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Xander »

Evo-Erik schreef:Ik heb besloten eerst deze lampen te proberen:

http://www.philips.nl/c/auto-lampen/x-t ... b1/prd/nl/

Xenon inbouwen in een auto van 2007 of later is een hels karwei, automatische hoogteregeling en koplamsproeiers zijn dan verplicht.
Er zijn hier genoeg mensen die Xenon inbouwen zonder hoogteregeling en sproeiers; Je hebt toch pas over 4 jaar last van de APK. :P Niet netjes volgens de regels, maar het kan natuurlijk wel en is altijd beter dan 100W halogeenlampen. ;)

Ik ben benieuwd hoe die X-Treme Vision lampen je gaan bevallen. Zou je voor mij iets willen bekijken als je de lampjes hebt? Of er bij jou achterop het doosje ook een typfout staat: "lich" ipv "licht"? Mijn lampjes komen uit een wat minder betrouwbare bron... ik vermoed eigenlijk niet dat het namaak is maar je weet het natuurlijk maar nooit. ;)
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Evo-Erik »

Xander schreef:Ik ben benieuwd hoe die X-Treme Vision lampen je gaan bevallen. Zou je voor mij iets willen bekijken als je de lampjes hebt? Of er bij jou achterop het doosje ook een typfout staat: "lich" ipv "licht"? Mijn lampjes komen uit een wat minder betrouwbare bron... ik vermoed eigenlijk niet dat het namaak is maar je weet het natuurlijk maar nooit. ;)
Ze komen deze week nog binnen, ik zal er eens naar kijken.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
MichelPunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 139
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 21:58

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door MichelPunto »

Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat van deze lampen, ik zie alleen nergens een prijs staan op de site?
Plaats reactie