heldere verlichting koplampen

Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Evo-Erik »

€35,- per set
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door swans »

Xander schreef:
Evo-Erik schreef:Xenon inbouwen in een auto van 2007 of later is een hels karwei, automatische hoogteregeling en koplamsproeiers zijn dan verplicht.
Er zijn hier genoeg mensen die Xenon inbouwen zonder hoogteregeling en sproeiers; Je hebt toch pas over 4 jaar last van de APK. :P Niet netjes volgens de regels,

zucht,...

tijdens apk kijken ze niet naar WAT voor lampen je hebt maar of ze het doen en of ze goed staan afgesteld/voldoende licht geven!

volgens mij kom je nog met een set carbiet lampen door de keuring,...

Het is oom agent die moeilijk doet!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
MichelPunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 139
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 21:58

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door MichelPunto »

Evo-Erik schreef:€35,- per set
Dat valt dan nog wel mee, had het zelf duurder verwacht.
Ben wel benieuwd hoe ze staan, je hebt wit licht genomen toch?
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Sunrise »

swans schreef:
Xander schreef:
Evo-Erik schreef:Xenon inbouwen in een auto van 2007 of later is een hels karwei, automatische hoogteregeling en koplamsproeiers zijn dan verplicht.
Er zijn hier genoeg mensen die Xenon inbouwen zonder hoogteregeling en sproeiers; Je hebt toch pas over 4 jaar last van de APK. :P Niet netjes volgens de regels,
zucht,...
tijdens apk kijken ze niet naar WAT voor lampen je hebt maar of ze het doen en of ze goed staan afgesteld/voldoende licht geven!
volgens mij kom je nog met een set carbiet lampen door de keuring,...
Het is oom agent die moeilijk doet!
:lol: :lol: als je risico durft te nemen kun je altijd Xenon inbouwen -] . Geweldige lichtopbrengst :wink:
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Evo-Erik »

MichelPunto schreef:
Evo-Erik schreef:€35,- per set
Dat valt dan nog wel mee, had het zelf duurder verwacht.
Ben wel benieuwd hoe ze staan, je hebt wit licht genomen toch?
Jep. Ik hou jullie op de hoogte.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Giovanni Tutore »

ilmar schreef:ik heb het 1 en ander gelezen over de OSRAM nightbreaker plus lampen. Ik ga deze eens bestellen en kijken of het wat is. Is het niks dan ga ik voor xenon. kzal wel even hier updaten als ik ze binnen heb en wat foto's plaatsen.
Bennie rijdt er al jaren mee en ik heb ze sinds maart. NIet alleen witter maar ook echt meer licht wat zeker helpt op een donker dijkje :wink:
Uit Duitsland laten komen. 3 sets voor de prijs van 1 hier incl. verzenden :idea:
Gebruikersavatar
ilmar
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 18:07

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door ilmar »

Xander schreef:
Evo-Erik schreef: Ik vind de Evo een dramatisch licht geven, onze nieuwe Fiesta is wat dat betreft veel beter.
Wat is dat toch eigenlijk? Die eeuwige wapenwedloop om verlichting feller te maken?

De Grande Punto geeft al véél beter licht dan ik gewend ben uit andere auto's. Leuke anekdote: Mijn pa heeft jarenlang zonder klagen met zijn camper rondgereden, ook in het donker. Totdat hij een Grande Punto kocht, na een week was hij aan het licht van de GP gewend en dacht hij dat de verlichting van zijn camper kapot was. :roll: Gewenning, it's a bitch.

Ik heb toevallig iets betere lampjes erin gestopt (Philips X-Treme Vision), maar ik heb absoluut niet de behoefte om er een xenon-set of illegale hallogeenlampen (ja, daar vraag je naar) in te zetten. Nou ja, behalve als ik tegenliggers tegenkom die dat wel gedaan hebben dan. ~]
Als je xenon gewend bent dan is het licht van de GP echt zeer matig..
Evo-Erik schreef:
MichelPunto schreef:
Evo-Erik schreef:€35,- per set
Dat valt dan nog wel mee, had het zelf duurder verwacht.
Ben wel benieuwd hoe ze staan, je hebt wit licht genomen toch?
Jep. Ik hou jullie op de hoogte.

zelf heb ik die van OSRAM besteld.

@ Giovanni Tutore, welke site kan ik die bestellen in duitsland? heb nu voor 1 setje 31 euro betaald geloof ik.
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Xander »

Evo-Erik schreef:€35,- per set
Ik heb er €19,90 voor betaald bij http://www.auto-lamp.de/. Daar komt nog wel €12 aan verzendkosten bij, maar ik heb meerdere artikelen (ook voor iemand anders) besteld dus dat viel uiteindelijk wel mee. ;)

(Ze hebben daar ook een set reservelampen in het assortiment waar zo ongeveer alle lampjes die je in een Grande Punto nodig kunt hebben inzitten, inclusief dat R5W bolletje voor in het achterlicht, volgens mij mis je alleen het lampje voor de zijknippers. Maargoed met een Punto Evo mis je een stuk meer, sowieso al die steeklampjes voor de dagrijverlichting, het mistachterlicht en het achteruitrijlicht... )

Maargoed, ik heb dus geen idee hoe ik kan controleren of het wel legitiem spul is. Ik ben normaal niet zo paranoide, maarja, die spelfout he... :P
swans schreef: zucht,...

tijdens apk kijken ze niet naar WAT voor lampen je hebt maar of ze het doen en of ze goed staan afgesteld/voldoende licht geven!

volgens mij kom je nog met een set carbiet lampen door de keuring,...

Het is oom agent die moeilijk doet!
Die berichtgeving verandert ook iedere keer weer geloof ik... en blijkbaar volg ik het te weinig, het is voor mij ook niet echt van belang zo lang ik toch geen Xenon in wil bouwen.

Maar mijn excusus voor de incorrecte informatie, ik zal me voortaan wel niet meer in de Xenon-discussies mengen. ;)
ilmar schreef:
Xander schreef: Wat is dat toch eigenlijk? Die eeuwige wapenwedloop om verlichting feller te maken?

De Grande Punto geeft al véél beter licht dan ik gewend ben uit andere auto's. Leuke anekdote: Mijn pa heeft jarenlang zonder klagen met zijn camper rondgereden, ook in het donker. Totdat hij een Grande Punto kocht, na een week was hij aan het licht van de GP gewend en dacht hij dat de verlichting van zijn camper kapot was. :roll: Gewenning, it's a bitch.

Ik heb toevallig iets betere lampjes erin gestopt (Philips X-Treme Vision), maar ik heb absoluut niet de behoefte om er een xenon-set of illegale hallogeenlampen (ja, daar vraag je naar) in te zetten. Nou ja, behalve als ik tegenliggers tegenkom die dat wel gedaan hebben dan. ~]
Als je xenon gewend bent dan is het licht van de GP echt zeer matig..
Dat geloof ik graag ja, maar volgens mij is dat dus puur een kwestie van gewenning... Het is niet alsof een GP te weinig licht produceert om veilig te kunnen rijden.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Giovanni Tutore »

Gebruikersavatar
ilmar
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 18:07

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door ilmar »

@ xander, daar heb je gelijk in. Is misschien wennen. Maar vind iets heldere lampen ook wel mooi staan.
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
Gebruikersavatar
ilmar
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 18:07

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door ilmar »

vandaag de lampen geplaatst. Geeft wel mooier licht en ook iets meer. Voornamelijk witter licht, vind het een vooruitgang iig.
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Evo-Erik »

Ik ben ook benieuwd alleen heeft de TNT het afleveren van mijn pakketje over het oud en nieuw heen getild.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
MichelPunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 139
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 21:58

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door MichelPunto »

Ben benieuwd naar de foto's.
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door freedive »

Sinds half jaar heb ik de Blue vision van Philips...opzich wel lekker witter ligt maar of het die prijs waard is, nee.
Je kunt dan net zo goed de Night guide + nemen, die had ik hiervoor en waren net ietsjes minder wit dan de bluevision.
CSchaank
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 20:54

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door CSchaank »

Kan iemand mij vertellen welk type lampen er in de Evo moeten (koplamp unit). Het betreft Parkeerlicht, Grootlicht/dimlicht en Dagverlichting. Het grootlicht moet zijn H4 echter de andere twee twijfel ik. Moet dit een W5W zijn voor beide of toch een ander type.
Bedankt vast.
Punto EVO Multijet 85 16V, wit, dynamic plus, full leer, spoiler en alles meegespoten!
Plaats reactie