heldere verlichting koplampen

Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door RaydeJee »

Ziet er goed uit die lichtbundel van de MTEC's. Ik wil op termijn ook wel een witte kleur hebben. De MTEC zijn toch niet in Nederland verkrijgbaar?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Giovanni Tutore »

Sunrise schreef:
Goose schreef:Het gaat dus over de MTEC super white, 55/60w, zouden evenveel licht geven als 110/130W, met een kleur van 4350K, wat het wit van Xenon zou moeten benaderen.
:roll: ...heb gisteren met het plaatsen ook Superwhite in de mistlampen gedaan, is idd. een stuk witter dan standaard, maarruh als ik ze in combi met de Xenon gebruik is het nog steeds een "geelachtig" schijnsel wat ze geven :?

Zal binnenkort eens een pixel plaatsen ~]
Je moet ze ook niet tegelijk gebruiken :mrgreen:
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door rdcmrt »

Rubinho schreef:Worden die niet te warm? Er zijn voorbeelden dat het niet goed gaat met 100W :wink:

Zie dit onderwerp: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =51&t=6153
Aii, niet op gelet shock:
Ga morgen meteen even kijken voor de "Philips Bluevision" (ultra) xenon look.
Bedankt voor het mededelen .)

Als ik ze dan toch gemold heb, meteen een goede reden om voor Abarth koplampen te kijken, werden me al aangeraden i.c.m. zwarte velgen :mrgreen:
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Goose »

ze zijn maar 55/60w, hetzelfde als origineel hé
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door rdcmrt »

Jahoor schade aan de rechter koplamp.

Een kleine doffe vlek op de spiegel, ik ga proberen de automateriaalzaak aansprakelijk te stellen aangezien ik in totaal 3 setjes 100watt lampen heb gehaald en het personeel niets gezegd heeft over een E-keurmerk of schade.

Nogmaals grote dank voor het meldden, de schade had anders veel groter kunnen worden .)
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Roderick »

Is naar mijn weten een kwaal van de GP's.. Ik had het iig ook bij mijn spiegel, doffe plek (is wel weg te vegen, maar je komt er zo lastig bij ;))
(overigens had ik wel Pilot xenon, wellicht dat die het zelfde effect heeft en dat de gene met gewone lampen nergens last van hebben?)

Ik denk iig dat het lastig is om hun aansprakelijk te stellen, naja.. dat lijkt me niet lastig, maar dat hun voor de "schade" uitkomen.. Maar, nooit geschoten is altijd mis :)

Edit, topic gevonden waar over de koplamp gesproken wordt... Klik!
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door rdcmrt »

Roderick schreef:Is naar mijn weten een kwaal van de GP's.. Ik had het iig ook bij mijn spiegel, doffe plek (is wel weg te vegen, maar je komt er zo lastig bij ;))
(overigens had ik wel Pilot xenon, wellicht dat die het zelfde effect heeft en dat de gene met gewone lampen nergens last van hebben?)

Ik denk iig dat het lastig is om hun aansprakelijk te stellen, naja.. dat lijkt me niet lastig, maar dat hun voor de "schade" uitkomen.. Maar, nooit geschoten is altijd mis :)

Edit, topic gevonden waar over de koplamp gesproken wordt... Klik!
Bedankt voor de genomen moeite man .)

Inderdaad probeer ik het gewoon, in mijn geval gaat het ook om "Pilot" lampen, maar dan de BLUE-XE 4500K serie (geen echte xenon).
Gelukkig zit het alleen rechts en niet links, heb meteen even bij halfords huismerk 55/60watt xenon look ala € 16,99 gekocht, kijken hoe dat staat.
Vond die "Philips Blue vision" met hun € 36,99 toch echt iets aan de dure kant.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door Roderick »

Graag gedaan hoor :)

Zondag ben je er ook bij toch? Dan kan je wel even kijken wie het van "ons" allemaal hebben..
Ben bang dat er weinig aan valt te doen, beetje schoon maken is al haast een onmogelijke klus (laatst nog geprobeerd, je kan er gewoon niet goed bij :()

Ik denk dat dit een gevalletje "it comes with the car" is :)
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: heldere verlichting koplampen

Bericht door rdcmrt »

Yes ben er zondag ook.

Zal inderdaad wel even kijken, op een bepaalde manier wel goed om te horen dat het vaker voorkomt, maar ik baal er gewoon van dat ze me bij die zaak niet gewaarschuwd hebben voor de lampen.
Weet ik veel dat dingen kapot kunnen gaan door 100watt lampen.

In iedergeval tot zondag, heb er zin in ! ~~

EDIT: Heb toch mijn gelijk gekregen, ik mag in iedergeval de aangeschafte setjes ruilen. Over de koplampen zijn ze nog bezig met de leverancier.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Plaats reactie