Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Roderick »

Beste GPC-ers,

Met dit weer verspuit je onnoemelijk veel (kostbare) ruitenwisser vloeistof (rwv) en het zint me vaak niet hoe dat spul werkt..

Dat richtte dus vragen bij me op, wat voor rwv gebruiken jullie en zijn jullie er wel tevreden over?

Misschien een vraag voor Bart van CCC:
Is er ook prof spul te verkrijgen? Is het mogelijk dat de rwv ook je wax aantast?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Bennink »

[leaserijdermode]Wat ze maar bij de pomp hebben, die vijf-liter jerrycans zijn echt duur (bijna 10,-/stuk)[/leaserijdermode]

Heb er nooit zo echt op gelet. Het enige waar ik op let is de minimumtemperatuur...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
GP Sportivo
Nuovo Arrivato
Berichten: 182
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 15:20

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door GP Sportivo »

Ik let daar eigenlijk ook niet op, wel op de mengverhouding met water ivm de temperatuur.
Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport Nero Provocatore

Pipercross paneelfilter / MW Motorsport grille / Abarth koplampen
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door alfawiel »

Alleen interessant dat de vorstbescherming in orde is, verder het goedkoopste merk
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Roderick »

Naja, ok... duur duur... Dat valt ook nog wel mee, maar ik vind het vaak wel verspilling als ik zoveel moet spuiten voordat het een beetje werkt, zeker met al dat zout!

Misschien dat ik het bij de vraag moet houden, welke rwv bevalt jullie ;) ?
Gebruikersavatar
GP Sportivo
Nuovo Arrivato
Berichten: 182
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 15:20

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door GP Sportivo »

Met al dit zout is het juist geld verspilling. Je spuit zoveel van die ruitenwisservloeistof tegen je voorruit dat je er bijna ellendig van wordt....
Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport Nero Provocatore

Pipercross paneelfilter / MW Motorsport grille / Abarth koplampen
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Sunrise »

Afbeelding

Valma, was 10liter voor 7,-- voor de jaarwisseling. Meteen maar 4 van die dingen meegesleept achterin de Abarth :wink:
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door BartCCC »

Hi Roderick, ik had het topic nog niet opgemerkt, bedankt voor je PB'tje.

Misschien een teleurstellend antwoord, maar ook wij gebruiken 'gewone' vloeistof die je overal kunt kopen. Vaak zit er alcohol in of een andere stof tegen bevriezing, en doorgaans hebben ze sowieso een ontvettende eigenschap, dus het is niet goed voor je waxlaag / rubbers e.d. Maar van de andere kant: rondrijden met een vettig raam is natuurlijk erg gevaarlijk en botsen tegen een tegenligger is nog minder fraai voor je waxlaag ;) Perfect concours rondrijden in de winterperiode en alledaags gebruik / veiligheid gaat lastig (niet) samen in deze periode. De vraag die je je moet stellen is wat nu belangrijker is..
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
DaDragon

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door DaDragon »

BartCCC schreef:Hi Roderick, ik had het topic nog niet opgemerkt, bedankt voor je PB'tje.

Misschien een teleurstellend antwoord, maar ook wij gebruiken 'gewone' vloeistof die je overal kunt kopen. Vaak zit er alcohol in of een andere stof tegen bevriezing, en doorgaans hebben ze sowieso een ontvettende eigenschap, dus het is niet goed voor je waxlaag / rubbers e.d. Maar van de andere kant: rondrijden met een vettig raam is natuurlijk erg gevaarlijk en botsen tegen een tegenligger is nog minder fraai voor je waxlaag ;) Perfect concours rondrijden in de winterperiode en alledaags gebruik / veiligheid gaat lastig (niet) samen in deze periode. De vraag die je je moet stellen is wat nu belangrijker is..
Heb nog nooit een auto van het lak zien ontdoen door ruitenvloeistof.
de lak moet hier ook tegen bestendig zijn.
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door BartCCC »

Lezen..........het gaat over de wax op de lak, niet 'de' lak :roll:
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Roderick »

BartCCC schreef:Hi Roderick, ik had het topic nog niet opgemerkt, bedankt voor je PB'tje.

Misschien een teleurstellend antwoord, maar ook wij gebruiken 'gewone' vloeistof die je overal kunt kopen. Vaak zit er alcohol in of een andere stof tegen bevriezing, en doorgaans hebben ze sowieso een ontvettende eigenschap, dus het is niet goed voor je waxlaag / rubbers e.d. Maar van de andere kant: rondrijden met een vettig raam is natuurlijk erg gevaarlijk en botsen tegen een tegenligger is nog minder fraai voor je waxlaag ;) Perfect concours rondrijden in de winterperiode en alledaags gebruik / veiligheid gaat lastig (niet) samen in deze periode. De vraag die je je moet stellen is wat nu belangrijker is..
Dank je wel, Bart!

Opzich een voor de hand liggend antwoord, maar ik was er toch nieuwsgierig naar...

Modjes, tos er maar een slotje op hoor :)
Laatst gewijzigd door Roderick op vr jan 07, 2011 0:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Xander »

Ik had gevraagd of het topic weer even open mocht, hoop dat je dat niet erg vindt. ;)

Ik gebruik zelf namelijk wel een "professioneel product", de Autoglym All Season Quick Clear Screenwash. Het is redelijk duur spul, zeker als je het vorstvrij moet mengen, dus als het echt heel erg is qua pekeltroep wil ik wel eens smokkelen door er wat goedkopers in te gooien. :oops: Maar ik heb het idee dat het Autoglym spul toch voor een beter wisresultaat zorgt, zeker in de zomerperiode als je een hoop insecten kopt.

Ik zou niet durven zeggen of het slecht is voor je waxlaag, heb nooit echt gemerkt dat die minder lang meeging op plaatsen waar de wisservloeistof langs liep, behalve direct voor de sproeiers van mijn oude auto dan (maar de GP heeft daar geen lak meer... ;) ) Autoglym heeft natuurlijk ook een hele reeks detailingproducten in het assortiment, dus misschien hebben ze er wat meer rekening mee gehouden dan de gemiddelde ruitensproeiervloeistoffabrikant?
P-EVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: ma nov 23, 2009 21:00
Locatie: zevenaar

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door P-EVO »

Ik kijk eerst tot hoeveel min.graden het produkt is, en ook wil ik niet anders meer als dat het geparfumeerd is.
want al dat andere spul stinkt enorm.

Groetjes BEN
Punto Evo 1.4 MultiAir 16v / 105 pk Dynamic / Tech House Grey / Interieur:Bordeaux Rood
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Roderick »

Xander schreef:Ik had gevraagd of het topic weer even open mocht, hoop dat je dat niet erg vindt. ;)

Ik gebruik zelf namelijk wel een "professioneel product", de Autoglym All Season Quick Clear Screenwash. Het is redelijk duur spul, zeker als je het vorstvrij moet mengen, dus als het echt heel erg is qua pekeltroep wil ik wel eens smokkelen door er wat goedkopers in te gooien. :oops: Maar ik heb het idee dat het Autoglym spul toch voor een beter wisresultaat zorgt, zeker in de zomerperiode als je een hoop insecten kopt.

Ik zou niet durven zeggen of het slecht is voor je waxlaag, heb nooit echt gemerkt dat die minder lang meeging op plaatsen waar de wisservloeistof langs liep, behalve direct voor de sproeiers van mijn oude auto dan (maar de GP heeft daar geen lak meer... ;) ) Autoglym heeft natuurlijk ook een hele reeks detailingproducten in het assortiment, dus misschien hebben ze er wat meer rekening mee gehouden dan de gemiddelde ruitensproeiervloeistoffabrikant?
Natuurlijk vind ik dat niet erg :) ik had alleen inmiddels niet meer verwacht dat iemand wat "beters" zou gebruiken dan het spul bij de Shell oid vandaan ;) !

Thnx voor je uitleg, het is en blijft natuurlijk een moeilijk vergelijken tussen die vloeistoffen..
Wellicht dat ik het toch een keer ga proberen :) thnx iig!
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Xander »

Roderick schreef: Natuurlijk vind ik dat niet erg :) ik had alleen inmiddels niet meer verwacht dat iemand wat "beters" zou gebruiken dan het spul bij de Shell oid vandaan ;) !
Je had na twee uur al geen andere reacties meer verwacht? Ik ben snel, maar niet zo snel. ;)
Thnx voor je uitleg, het is en blijft natuurlijk een moeilijk vergelijken tussen die vloeistoffen..
Wellicht dat ik het toch een keer ga proberen :) thnx iig!
Ik zou zeggen, probeer het eens in de zomer...

In de winter red je het niet eens met één 250ml flesje op een vol reservoir, duur grapje dan. :P
Plaats reactie