remmen die maar blijven piepen

Gebruikersavatar
mirjam k
Berichten: 5
Lid geworden op: do mei 06, 2010 20:29

remmen die maar blijven piepen

Bericht door mirjam k »

Ik vind mijn GP een heerlijke wagen maar ik begin er nu echt stevig van te balen dat de remmen ervan maar blijven piepen,het lijkt wel of er een bus tot stilstand komt :(
Ik ben al 3 keer er voor teruggegaan en vanmiddag wordt dus de 4e keer.
Remmen zijn schoongemaakt,remblokken zijn vervangen,remmen zijn bijgeschaafd.
Volgens de dealer ligt het aan het materiaal en moet ik harder remmen, volgens fiat komt het door de pekel die op de remmen zit.
Wat ik ook doet,hard of zacht remmen het helpt allemaal niet :(
Ik loop zelfs met de gedachte rond mijn o zo geliefde punto dan maar weg te doen :cry:
Nu maar weer afwachten wat er deze keer uit gaat komen,hij blijft nu een nachtje bij de dealer staan.

Inmiddels heb ik me GP weer terug en volgens mijn dealer is mijn remgedrag de oorzaak van al het gepiep :shock:
Maw ik heb het dus aan mezelf te danken.
Nu krijg ik het advies om krachtig te remmen iedere keer om piepen te voorkomen.
Het gaat anders allemaal aankoeken en oxideren op mijn remmen komen ze na 4x achter,beetje vreemd vind ik want ik rem op precies dezelfde manier als bij mijn vorige auto.
En tevens moet ik 1x in de twee weken een noodstop maken.
Kunnen jullie mede gp rijders je vinden in dit antwoord,ik blijf het vreemd vinden.
Laatst gewijzigd door mirjam k op wo feb 02, 2011 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door buxol »

Is typisch voor de GP, er zijn al een aantal topics over met wisselende resultaten. Ik hoop dat de dealer het voor je kan oplossen. Anders kan je altijd nog een andere dealer raadplegen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Ben_91
Nuovo Arrivato
Berichten: 103
Lid geworden op: za aug 22, 2009 19:13
Locatie: Obbicht

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door Ben_91 »

Als je echt gaat overstappen zou ik maar goed nadenken wat je wil.
Je hoort het bij veel nieuwe auto's, o.a. nieuwe megane, nieuwe polo enz, let er maar eens op!
GP 1.4 8v NeroBianco | Glory White | 16" Lichtmetaal | Achterspoiler + Zijskirts | Sky-Dome | Zwarte Spiegels | Blue&Me |
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door ulti »

kwam toch door het soort materiaal van de remblokken? was dit vroeger niet van asbest? en nu niet meer gebruikt mag worden.. meende zoiets gelezen te hebben..

Mijnen piepen trouwens ook.. alleen bij koud weer en dan na een paar keer redelijk remmen niet meer :-]
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door Sunrise »

:roll: ...zelfs bij een AGP esseesse heb je met dit weer last van piepende remmen. Stoort me niet, zodra het warmer wordt zal het over zijn :wink:
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik heb ze net zelf vervangen, zowel daarvoor als nu: geen muizen :|
Afbeelding
Die glimmende stukjes aan het eind van elk remblok heten 'anti-piep plaatjes' :roll: (zitten ze goed?)
Of misschien zit het druk verdeel plaatje ondersteboven :idea:
Gebruikersavatar
dirk-erina
Nuovo Arrivato
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 12:01

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door dirk-erina »

Hallo mijn werd geadviceerd om remblokken te nemen niet bij de fiat dealer vandaan maar vervangers van een ander merk als fiat zelf gebruikt omdat die meer bijt hebben en daardoor een betere remwerking hebben en geen last hebben van piepen. De
fiat dealer zal het waarschijnlijk ontkennen maar die mag waarschijnlijk alleen maar orginele spullen monteren en heeft moeite met vervangers.
1.3 multijet getuned by savali
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door Sunrise »

:shock: ...mijn blokken hebben toch echt wel "bijt" genoeg hoor en nog betere remwerking is nie mogelijk met legale remblokken voor weggebruik, maar ook ik heb last van piepen bij koud weer ~]
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door Giovanni Tutore »

dirk-erina schreef:Hallo mijn werd geadviceerd om remblokken te nemen niet bij de fiat dealer vandaan maar vervangers van een ander merk als fiat zelf gebruikt omdat die meer bijt hebben en daardoor een betere remwerking hebben en geen last hebben van piepen. De
fiat dealer zal het waarschijnlijk ontkennen maar die mag waarschijnlijk alleen maar orginele spullen monteren en heeft moeite met vervangers.
Meer bijt :shock: iedereen die even mag rijden vergist zich in de werking en ligt met zijn/haar neus op het stuur... :lol: Andere eigenschappen, bijv qua stofkleur a la, maar bijt :mrgreen:
Gebruikersavatar
NelisH
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: ma nov 01, 2010 12:55
Locatie: hoofddorp

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door NelisH »

Yup hier helaas ook het harde gepiep tijdens het remmen
En inderdaad voornamelijk als je wat zachter remt, druk je hem wat verder in gaat dit weg
En inderdaad ook alleen met de kou, dus het kan goed zijn dat de pekel mischien een vervelend effect heeft????
Ik erger me er soms aan, maargoed, je raakt er aan gewend !!! netzoals het blaadje in mn blazers
haahah
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic
Nunez
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 27, 2010 12:24
Locatie: IJmuiden

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door Nunez »

Een vraag voor Giovanni. Heb je dezelfde blokken als de "orginele" blokken en zitten die plaatjes er nu ook op bij de orginele remblokken?
Heb je verder geen problemen met eventuele garantie? Ik weet dat de slijtage onderdelen er niet onder vallen, maar toch.
Zaterdag een andere GP T-jet in de kleur New Orleans Blue
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door Giovanni Tutore »

Nunez, kijk 'ns in mijn topic :wink:
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door NHke »

De remmen op mijn Tjet piepen ook hoor :( Vorig jaar in de winter had ik hetzelfde voor.. In de zomer niet.. Dus het gaat toch liggen aan de koude/pekel..

Als mijn remblokkken op zijn ga ik ze meteen vervangen door een beter setje : Ferodo DS2500

Wat uitleg erover :

Ferodo DS2500 remblokken zijn ontworpen voor race toepassingen. De blokken hebben een uitstekende snelheid en temperatuur eigenschap en zijn daarmee uitermate geschikt voor mensen die een sportieve rijstijl hebben en hoge eisen stellen aan de remmen.

De DS2500 remblokken zijn geschikt voor straatgebruik, maar ook voor licht circuit gebruik. Het voordeel ten opzichte van de DS3000 is, dat de DS2500 blokken niet eerst op temperatuur gebracht moeten worden, maar meteen van kouds af aan hun werk doen.

Eigenschappen van Ferodo DS2500:

- ontwikkeld voor race toepassing
- perfecte remprestaties voor lichte en zware voertuigen
- bijna direct gebruiksklaar
- vriendelijk voor uw remschijven
- perfecte rem eigenschappen als de remmen nog koud zijn
- perfecte rem eigenschappen bij zeer hoge temperaturen
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door alfawiel »

NHke schreef:De remmen op mijn Tjet piepen ook hoor :( Vorig jaar in de winter had ik hetzelfde voor.. In de zomer niet.. Dus het gaat toch liggen aan de koude/pekel..

Als mijn remblokkken op zijn ga ik ze meteen vervangen door een beter setje : Ferodo DS2500

Wat uitleg erover :

Ferodo DS2500 remblokken zijn ontworpen voor race toepassingen. De blokken hebben een uitstekende snelheid en temperatuur eigenschap en zijn daarmee uitermate geschikt voor mensen die een sportieve rijstijl hebben en hoge eisen stellen aan de remmen.

De DS2500 remblokken zijn geschikt voor straatgebruik, maar ook voor licht circuit gebruik. Het voordeel ten opzichte van de DS3000 is, dat de DS2500 blokken niet eerst op temperatuur gebracht moeten worden, maar meteen van kouds af aan hun werk doen.

Eigenschappen van Ferodo DS2500:

- ontwikkeld voor race toepassing
- perfecte remprestaties voor lichte en zware voertuigen
- bijna direct gebruiksklaar
- vriendelijk voor uw remschijven
- perfecte rem eigenschappen als de remmen nog koud zijn
- perfecte rem eigenschappen bij zeer hoge temperaturen
En dan maar hopen dat het piepen weg is, krijg je er ook anti piep garantie bij?
Weet je zeker dat het geen groefjes op je schijven zijn die het piepen veroorzaken?
De originele blokken doen het toch prima bij straatgebruik.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Clocker
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: ma okt 25, 2010 0:13
Locatie: België

Re: remmen die maar blijven piepen

Bericht door Clocker »

Zou je met een Ferodo DS Performance setje niet al voldoende hebben? Is toch weer €50 minder voor hetzelfde resultaat bij dagelijks gebruik.

Met de Ferodo's zit je in ieder geval al goed :wink:

Ik denk ze binnenkort ook te bestellen icm Brembo High Performance geboorde of gegroefde schijven. Volledig legaal.
Fiat GP Sport 1.9mJTD 165pk/405Nm
Plaats reactie