3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Introdct

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
DrDeathhand
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 1:27

3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Introdct

Bericht door DrDeathhand »

Beste Heren en Dames,

Ik wil mij eerst even voorstellen, ik ben Erik, ben ondertussen al weer 31 jaar.. gulp... en ik denk dat ik binnen kort
de trotse eigenaar gaat worden van een mooie Fiat Punto Evo ter vervanging van mijn oude vertrouwde
Merc C220 uit 1998. Ik heb voor de Punto Evo gekozen omdat van de beide Punto's hier toch het meeste op geconfigureerd
kan worden terwijl dat ik qua uiterlijk de normale GRande punto toch mooier vind, en dan vooral :) het bekende neusje, die van
de Evo gewoon minder is :) vooral die mist lampen, hadden ze moeten laten zitten op de zelfde plek! maar goed! :)

En omdat ik nu zeer binnen kort een beslissing ga maken wat het gaat worden heb ik een vraag, of ja een aantal vragen maar
in deze sub forum gaat het over het interieur dus zal ik hier daarover mijn vraag stellen. Bij mijn Punto Evo wil ik graag lederen
bekleding aanschaffen, lijkt me heerlijk zitten (heb voorheen Alfa 147 met rode leder gehad en dat zat MEESTERLIJK) en
van een aantal leden heb ik het origionele lederen interieur gezien en dat ziet er goed uit!! Dus wat ik eig wil is rode interieur en
daarbij dan dus de standard zwarte lederen bekleding.

Maar nu de situatie schets: ik heb een dochtertje van nou bijna 3.5 jaar, en die moet natuurlijk in een stoeltje vervoerd worden. Nou
zou ik die graag achter in, in het midden willen plaatsen, omdat als ik het stoeltje :) en haar dus rechts achter in plaatst of links,
gaat ze toch altijd hangen naar links / rechts om vooruit naar buiten te kunnen kijken. Nou is het volgens mij geen enkel probleem
om met het stoffe interieur een 3e zitplaats te maken met 3e gordel enzo, maar met het lederen interieur kan ik het gewoon NIET uitvinden
of dit kan, heb al zo veel gezocht maar ik vind het niet terug!

Dus de vraag is: Is het mogelijk een 3e zitplaats achter in afabriek te maken / vragen als dit een Lederen interieur is en is het daarop dus mogelijk om een kinderzitje te plaatsen???

Met vriendelijke groet

[EDIT] SHIT ik zie dat ik deze post in het grande punto forum heb geplaatst SORRY! :( ben geen ochtend mens en dus nog niet wakker :( hoe kan ik deze post oververplaatsen?? of kan iemand dit voor mij doen??
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door Hellfire »

DrDeatthand schreef:[EDIT] SHIT ik zie dat ik deze post in het grande punto forum heb geplaatst SORRY! :( ben geen ochtend mens en dus nog niet wakker :( hoe kan ik deze post oververplaatsen?? of kan iemand dit voor mij doen??
Daar hebben de moderators een "verplaats"-knop voor. :)

Welkom!
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
DrDeathhand
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 1:27

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door DrDeathhand »

Hellfire schreef:
DrDeatthand schreef:[EDIT] SHIT ik zie dat ik deze post in het grande punto forum heb geplaatst SORRY! :( ben geen ochtend mens en dus nog niet wakker :( hoe kan ik deze post oververplaatsen?? of kan iemand dit voor mij doen??
Daar hebben de moderators een "verplaats"-knop voor. :)

Welkom!
OMFG!! Moderators RULE!! :) want ik zie dat ik al verplaatst ben! :) helemaal super!! ben erg benieuwd
op de antwoorden die gaan komen!
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door Speedy »

Je hebt 3 zitplaatsen met 3 punts gordel en kinderzitjes gaat ook prima, had er wel een doek onder ivm beschadigen overigens. Dit overigens niet in het midden getest, maar gezien de 3 punts gordel zou dat moeten kunnen lijkt me.
Dat rode interieur gaat je niet lukken volgens mij, dat is standaard gekoppelt aan een zwart interieur. Maar buiten dat je dan de rode band over het dashboard mist is er volgens mij ook niks wat dan in rood uitgevoerd zou zijn.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
DrDeathhand
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 1:27

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door DrDeathhand »

Speedy schreef:Je hebt 3 zitplaatsen met 3 punts gordel en kinderzitjes gaat ook prima, had er wel een doek onder ivm beschadigen overigens. Dit overigens niet in het midden getest, maar gezien de 3 punts gordel zou dat moeten kunnen lijkt me.
Dat rode interieur gaat je niet lukken volgens mij, dat is standaard gekoppelt aan een zwart interieur. Maar buiten dat je dan de rode band over het dashboard mist is er volgens mij ook niks wat dan in rood uitgevoerd zou zijn.
Beste Speedy,

Dus jij hebt ook zone mooie lederen interieur met 3 zitplaatsen en 3 punts gordel?. Heb jij dit apart moeten kiezen in je Evo? want het enigste voor 3 zitplaatsen bij de EVo dat ik terug zie komen is een 3e hoofdsteun maar niet apart van een 3e zitplaats?

En is jouw achterbank ook in delen neerklapbaar??

En ja ik weet van dat rode interieur :) maar hey I can always try! :) behalve dat rood op de dash heb je dan volgens mij bij de deuren ook nog rood :) dus dat staat wel sjiek de friek!
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door Dave »

3 zitplaatsen is het niet helemaal..... je hebt 3 gordels.
En de verhoging in het middel is van dien mate dat je er prima op kan zitten.

3 kinderen gaat prima, 3 volwassenen past maar voor een klein ritje he
Afbeelding / Afbeelding
DrDeathhand
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 1:27

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door DrDeathhand »

Dave schreef:3 zitplaatsen is het niet helemaal..... je hebt 3 gordels.
En de verhoging in het middel is van dien mate dat je er prima op kan zitten.

3 kinderen gaat prima, 3 volwassenen past maar voor een klein ritje he
Beste Dave,

Nou :) eigenlijk maakt het mij niet zo veel uit of het 3 plaatsen zijn of niet :) als ik het
kinderzitje maar gewoon in het midden kan plaatsen en deze kan vast klikken :) dan is het goed :)

Nou heb je het zelf over de verhoging in het midden van de achterbank, als je daar naar kijkt, denk je dan dat een kinderzitje wiebelig zal gaan worden??
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door alfawiel »

Volgens het instructieboekje kan er in het midden geen enkel kinderzitje gemonteerd worden.
Dat gaat dus niet lukken.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
DrDeathhand
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 1:27

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door DrDeathhand »

alfawiel schreef:Volgens het instructieboekje kan er in het midden geen enkel kinderzitje gemonteerd worden.
Dat gaat dus niet lukken.
Beste Alfawiel,

Meen je dat seireus?? En heb je het dan over het lederen interieur???? of ook met een stoffen interieur???

Graag hoor ik het van je!
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door alfawiel »

GESCHIKTHEID VAN DE ZITPLAATSEN VOOR HET GEBRUIK VAN DE UNIVERSELE
KINDERZITJES
De auto voldoet aan de nieuwe Europese 2000/3/EU-richtlijnen voor de montage van kinderzitjes op de verschillende
plaatsen in de auto.

(▼) Bij auto’s met een passagiersstoel zonder hoogteverstelling, moet de rugleuning volledig rechtop staan.
* Op de middelste zitplaats achter kan geen enkel type kinderzitje worden gemonteerd.

Dit is wat op bladzijde 138 van het instructieboekje staat.
Ik kan er niets anders van maken.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door Dave »

Zou 't niet gelijk weten, want heb geen koters, maar kan me voorstellen dat het gewoon niet past.
Zeker niet tussen 2 Isofixers in,.....

Mara goed, zitten gewoon 3 gordels.... dus.

Middending is okay, niet wobbelig gok ik.... als 't al past.
Afbeelding / Afbeelding
DrDeathhand
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 1:27

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door DrDeathhand »

alfawiel schreef:GESCHIKTHEID VAN DE ZITPLAATSEN VOOR HET GEBRUIK VAN DE UNIVERSELE
KINDERZITJES
De auto voldoet aan de nieuwe Europese 2000/3/EU-richtlijnen voor de montage van kinderzitjes op de verschillende
plaatsen in de auto.

(▼) Bij auto’s met een passagiersstoel zonder hoogteverstelling, moet de rugleuning volledig rechtop staan.
* Op de middelste zitplaats achter kan geen enkel type kinderzitje worden gemonteerd.

Dit is wat op bladzijde 138 van het instructieboekje staat.
Ik kan er niets anders van maken.
Beste Alfawiel,

Thanks nogmaals voor het beantwoorden hiervan!. Maar :) nu de hamvraag op dit stukje :) is dit voor alle interieuren?? of alleen voor
het lederen??

Als ik kijk naar de lederen bank achter in dan lijkt het als of het daar hoger is als de rest, terwijl dat bij het stoffen lederen interieur, dat midden stuk lager lijkt te zijn.

Ow en PS, het gaat hier niet om een kinderstoeltje ala een maxicosie of zo hoor, het gaat hier om zone kinder zitje ding die eigenlijk gewoon puur is bedoeld als verhoging voor je kind, en zodat je je kind beter veiliger vast kan zetten.

Hier om dit ding gaat het http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/autozitje ... r/rodi-sps

Thanks!
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door Sunrise »

:roll: ... weet nie zeker hoe hoog een lederen achterbank van een P-Evo is, maarruh op een lederen achterbank van een AGP past het zeker weten NIET :cry:
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door alfawiel »

Helaas kan ik je hier geen antwoord op geven, zelf heb ik een stoffen interieur.
Ik zou het even met de dealer overleggen, of eventueel passen.
succes.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
DrDeathhand
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 1:27

Re: 3 zitplaatsen op lederen achterbank Punto Evo? Plus Intr

Bericht door DrDeathhand »

alfawiel schreef:Helaas kan ik je hier geen antwoord op geven, zelf heb ik een stoffen interieur.
Ik zou het even met de dealer overleggen, of eventueel passen.
succes.
Beste Alfawiel,

Dat ga ik zeker doen! :) en anders gaat ze gewoon aan de zijkant hoor :) maar kweet dat ze het leuk zou vinden zo :) daar in het midden.
Plaats reactie