zoemtoon en ruis

Plaats reactie
mehari
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 18:47

zoemtoon en ruis

Bericht door mehari »

Ik heb een Punto Evo Multijet (okt. 2010 - 9000 km.) en wat mij de laatste tijd opvalt: een ruis of gezoem uit het dashbord.
Nee, het is niet de ventilatie. Het geluid is er ook als de ventilatie niet aanstaat. Het geluid is er als de motor loopt en is redelijk nadrukkelijk aanwezig. Het valt vooral op bij Start/Stop. Het geluid valt dan weg, maar de ventilatie blijf je wel zachtjes horen.
Heeft iemand van dit probleem 'gehoord'?
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: zoemtoon en ruis

Bericht door karimero »

mehari schreef:Ik heb een Punto Evo Multijet (okt. 2010 - 9000 km.) en wat mij de laatste tijd opvalt: een ruis of gezoem uit het dashbord.
Nee, het is niet de ventilatie. Het geluid is er ook als de ventilatie niet aanstaat. Het geluid is er als de motor loopt en is redelijk nadrukkelijk aanwezig. Het valt vooral op bij Start/Stop. Het geluid valt dan weg, maar de ventilatie blijf je wel zachtjes horen.
Heeft iemand van dit probleem 'gehoord'?
Nee, helaas niet. Maar ik heb wel een af en toe zeer goed hoorbare brandstof opvoerpomp (zit achterin, bij de dieseltank).
Is het misschien de servomotor van de stuurbekrachtiging? Dat ding kan ook nog wel eens zo'n zoemend geluid maken.
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
lexrt
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 06, 2011 7:35
Locatie: Best

Re: zoemtoon en ruis

Bericht door lexrt »

Beste, ik heb afgelopen week de pomp in de dieseltank laten vervangen [ garantie] maakte een goed hoorbaar jankend zoemend geluid, zeer irritant. Netjes verholpen door de dealer, misschien is het dat wat je hoort.
Overigens ik ben prima tevreden over mijn Punto Evo na 9 mnd 36000 km op de teller en 1/24 goed resultaat.

Groeten Lex :-]
Gebruikersavatar
Roberto-NL
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: di dec 28, 2010 15:00
Locatie: Zierikzee

Re: zoemtoon en ruis

Bericht door Roberto-NL »

Probleem is meer voorgekomen, en heb hier regelmatig wel iets over gelezen in oudere topics.
Netjes dat de brandstofpomp is vervangen! ;)
Plaats reactie